کد خبر: ۱۳۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هفتاد و نهمین بسته ویژه خبری؛

نمایندگان مجلس: مسابقه با ورزشکاران اسرئیلی رسما ممنوع شود / وزیر سابق فرهنگ و ارشاد: برکناری وزیر صمت اگرچه اقدامی بجا، ولی دیرهنگام بود / گزارش تفحص مجلس: قاچاق کالا ۲ برابر میزان اعلام شده! /نامه انتقادی تولیت آستان قدس به صداوسیما: من آیت‌الله نیستم/انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها باطل شد

رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند : اظهارات جالب توجه میرسلیم درباره رئیس مجلس / انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها باطل شد / نامه انتقادی تولیت آستان قدس به صداوسیما: من آیت‌الله نیستم / گلایه محمد هاشمی از تعدد احزاب در ایران / و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.
 
نمایندگان مجلس: مسابقه با ورزشکاران اسرئیلی رسما ممنوع شود

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، از تدوین طرح ۲ فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی خبر داد. وی با بیان اینکه طرح مذکور در حدود ۳۵ امضای اولیه داشت، گفت: پس از مطرح شدن طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای وبین المللی در جلسه علنی همه نمایندگان حاضر در جلسه علنی با ۲ فوریت آن موافقت کردند. نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس تصریح کرد: طرح اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد تا پس از ارزیابی، گزارش آن را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنند. در بخشی از این طرح آمده است: برگزاری هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع است. هر یک از فدراسیون‌ها در رشته ورزشی مربوطه موظفند با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی ورزشی، تعهدات و اقدامات مقتضی را جهت ممانعت از اعمال هرگونه مجازات و محرومیت‌های ورزشی بین‌المللی علیه ورزشکاران مستنکف از مواجهه با حریفان رژیم صهیونیستی اتخاذ نموده و با پیش‌بینی تخصیص منابع لازم، به تشویق و حمایت از آن‌ها بپردازد. دستورالعمل این ماده توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

گزارش تفحص مجلس: قاچاق کالا ۲ برابر میزان اعلام شده!

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تحقیق و تفحص از بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف امروز (سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۹۹) در صحن علنی مجلس قرائت شد. متن گزارش تفحص از بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف که بعد از گذشت بیش از ۲ سال در صحن مجلس قرائت شد. در بخشی از این گزارش آمده است: به رغم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان قاچاق کالا در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ هیأت تحقیق و تفحص براساس بررسی‌های کارشناسی به نتایج متفاوتی در این حوزه دست یافته است. هیأت با تکیه بر متخصصین مشاور خود به نقد و بررسی ستاد برخاسته و در ادامه در جهت راستی‌آزمایی دقیق‌تر، پیاده‌سازی روش آماری دیگری را در ادبیات بین‌المللی شناخته شده مورد نظر قرار داده است که نتیجه آن میزان ۲۱.۵ تا ۲۵.۵ میلیارد دلار را برای قاچاق نشان می‌دهد. این در حالی است که آمار اعلامی در سال ۹۵ حدود ۱۲.۵ و در سال ۹۶ حدود ۱۳.۱ میلیارد دلار بوده است. این اختلاف فاحش، سؤالات و شبهات متعددی را در خصوص شیوه برآورد میزان قاچاق مطرح می‌سازد. خصوصا با توجه به این که تغییر محسوسی در رفع آسیب‌های اقتصادی متاثر از قاچاق مشاهده نمی‌شود.

کدخدایی: غیر از اظهارنظر، چیز‌های دیگری هم در پرونده علی مطهری بود

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با شرق اعلام کرده که علاوه بر اظهارنظر‌های علی مطهری مسائل دیگری هم در پرونده او بوده که موجب رد صلاحیت او شده. او در پاسخ به این سوال که آیا مطهری تنها به دلیل اظهارنظرهایش رد صلاحیت شده گفت: اصلا نطق در مجلس ملاک ما نبوده است؛ مسائلی خارج از مجلس داشتند و موارد دیگری نیز در پرونده ایشان هست.

جلالی زاده: به اعتقاد بسیاری خاتمی باز هم گفتاردرمانی کرد

جلال جلالی‌زاده، نماینده پیشین مجلس در گفتگو با آزادی در واکنش به اظهارات اخیر سیدمحمد خاتمی درباره به خشونت کشیده شدن نارضایتی مردم و ناگزیر شدن حاکمیت به استفاده از خشونت نیز گفت: «آقای خاتمی در سخنان خود به نکات مهمی اشاره کرد که برخی ازآن حمایت کردند و برخی هم گفتند که او همیشه گفتار درمانی می‌کند و جرات نمی‌کند که نکات اساسی را بیان کنند. آنچه مشخص است، اما این است ما در ایران به قدر کافی تجربه‌کرده‌ایم و بعد از چهل سال که از انقلاب گذشته باید بدانیم که هر راهپیمایی و تظارات به معنی انهدام و براندازی نیست. هم مردم و هم نیرو‌های نظامی و امنیتی و هم نیرو‌های سیاسی باید توجیه شوند که مردم میتوانند در خیابان، دانشگاه و ... جمع شده و خواستار حقوق خود باشند. به نظر من این تنگ‌نظری‌ها توهین به ملت است».
 
عبدی: به شکل فاجعه‌باری درحال عقبگرد هستیم

عباس عبدی گفت: مشکل اصلی این است که این جامعه مسیر طبیعی ندارد. نه در آزادی بیان، نه در نقد، نه در رسانه و نه در هیچ کجای دیگر مسیر طبیعی ندارد و ما داریم به شکل فاجعه باری عقب گرد می کنیم.عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی از گفت و گو با خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که چطور مردم و خاصه نسل جدید از اصولگرا و اصلاح طلب عبور می کنند، صداوسیما کنار زده می شود و یکباره کسی مثل تتلو رکورد میلیونی لایو را می زند، گفت: در مورد تتلو باید بگویم که شما در کل کشورهای دنیا این تیپ آدم را سراغ دارید؟ من ندارم! این فقط می تواند در ایران به وجود آید چون یک نظام بسته فرهنگی درست کرده اند که ته آن تتلو می شود. اگر شما فضای فرهنگی را باز کنید خود این جامعه در برابر او واکنش نشان می دهد. چرا الان در برابر او واکنش نشان نمی دهند؟وی افزود: اصلا نگران چند میلیون لایو تتلو نباید بود. مثلا شما یک فیلم ایکس منتشر کنید، چقدر دیده می شود؟ اصلا اتفاق خاصی برای جامعه نمی افتد. ما باید آنجاهایی که عمق دارد را حفظ کنیم. مثلا زمانی که مطالب من خواننده زیادی پیدا می کند خودم شک می کنم که نکند درجایی اشکالی داشته ام که خواننده ها زیاد شده اند.عباس عبدی گفت: شما الان یک یادداشت بنویسید که کسی در آن ۲ حرف بی ادبی بزند، عین بمب می ترکد و هزاران نفر فوری آن را می خوانند اما یادداشتی بنویسید و حرفهای فلسفی و علمی در آن بنویسید خیلی کم خوانده می شود، بنابراین اصلا نگران آن تعداد بازدیدکننده لایو تتلو نباشید

گلایه محمد هاشمی از تعدد احزاب در ایران

عضو موسس حزب کارگزاران گفت: نظام جمهوری اسلامی صد درصد مشوق فعالیت حزبی و افزایش نقش احزاب در کشور است، با این حال تحزب و فعالیت حزب به معنای واقعی در کشور وجود ندارد.محمد هاشمی رفسنجانی درباره نسبت جمهوری اسلامی با فعالیت حزبی گفت: تکثر احزاب موجود در کشور به خودی خود بیانگر وجود آزادی و امکانات لازم برای فعالیت احزاب در کشور است.وی افزود: معمولاً کشور‌هایی که به صورت حزبی اداره می‌شوند دو تا سه حزب عمده دارند که در رقابت با یکدیگر هستند و به صورت رقابتی قدرت را در نظر می‌گیرند، در حالی که در کشور ما چند صد حزب رسمی وجود دارد. با سیصد یا چهارصد حزب که نمی‌شود کشور را اداره کرد؛ بنابراین این حد از تکثر خود مخل کار حزبی است.وی همچنین گفت: البته این چند صد حزب در ایران در قالب دو یا سه جناح عمده تبلور یافته‌اند که به اصلاح طلب، اصولگرا و بین این‌ها یعنی اعتدالگرا تقسیم می‌شوند. در این جناح‌ها کادر برای اداره کشور وجود دارد؛ یعنی زمانی که رئیس جمهور اصلاح‌طلب روی کار می‌آید مدیران او عموماً از همین تفکر هستند و زمانی که رئیس جمهور اصولگرا یا اعتدالگرا باشد هم ماجرا به همین ترتیب است. در واقع به نظر من جناح‌ها در ایران تقریباً کار حزب در کشور‌های با نظام حزبی را انجام می‌دهند.

رحیمی: گزارش علت حادثه ناوچه کنارک ارائه شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم ستاد کل نیرو‌های مسلح هرچه سریع‌تر گزارش علت حادثه اصابت موشک با ناوچه کنارک را به اطلاع مردم و حادثه دیدگان برساند.علیرضا رحیمی طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی امیدوارم ستاد کل نیرو‌های مسلح هرچه سریع‌تر گزارش علت حادثه ناوچه کنارک را به اطلاع مردم و حادثه دیدگان برساند و مانند هواپیمای اکراینی مشمول زمان نشود.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس دولت اصلاحات، گفت: از مواضع او در مورد لزوم روی آوردن به همبستگی و آشتی ملی تشکر می‌کنم.وی ادامه داد: تذکر من به نمایندگان است، دیروز ۱۰ نفر از نمایندگان برای سوال از وزیر امور خارجه درخواست داده بودند و وزیر خارجه و معاونان ایشان نیز در جلسه کمیسیون حاضر شدند، اما متاسفانه حتی یک نفر از سوال‌کنندگان در جلسه حاضر نبودند و این در شأن مجلس و نهاد نظارت نیست.

پیشنهاد تاسیس کمیسیون کرونا در مجلس آینده

نایب رئیس کمیسیون آموزش تأکید کرد: در مجلس یازدهم کمیسیون مستقلی برای ویروس کرونا تشکیل شود.قاسم احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به منتخبان مجلس یازدهم گفت: ۵۰ درصد از مردم در این دوره از انتخابات پای صندوق‌های رأی نیامدند و این موضوع یعنی تلاش کنیم اعتماد آسیب‌دیده مردم احیا شود. مبادا انتخابات هیئت رئیسه مجلس جدید، موجبات شکاف و اختلاف بین‌تان شود و باز هم مردم مایوس شوند.او خطاب به دولت و مجلس آینده گفت: ویروس کرونا آسیب‌های جدی به کشور و دنیا وارد کرد که مهم‌ترین آن آسیب‌های اقتصادی بود، بنابراین باید دوران پسا کرونا را دریابیم به همین منظور انتظار می‌رود که کمیسیون مستقلی در مجلس جدید در ارتباط با این موضوع در مجلس آینده تشکیل شود.
 
پیش‌بینی یک اصولگرا درباره ریاست مجلس

محمدصادق کوشکی گفت: اگر طیف‌های متنوع اکثریت بر سر اینکه چه کسی رئیس شود به اجماع برسند، انتخاب نفر اول بهارستان سریع و بدون سروصدای خاصی انجام خواهد گرفت؛ اما اگر آن‌ها نتوانند به تصمیمی مشترک دست یابند، مساله پیچیده و احتمالاً پرحرف و حدیث خواهد شد.محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی، گفت: صورت‌بندی رقابت برای کسب کرسی ریاست مجلس یازدهم بحثی پیچیده است؛ یعنی اگر نیرو‌های سیاسی مفید مجلس یازدهم، چه آن‌هایی که درون طیف اکثریت‌اند و چه مجلسی‌هایی که اقلیت هستند، اگر صورت‌بندی شوند، متوجه خواهیم شد انتخاب رئیس مجلس یازدهم انتخابی ساده نیست. اساساً صورت مساله از اینکه آقای «الف» یا آقای «ب» رئیس شود، فراتر است.این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: در واقع طیف‌بندی‌های جناح اکثریت مجلس متنوع است و همچنین اقلیت مجلس هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. پس به نظر می‌رسد دسته‌های زیادی در مجلس یازدهم فعال خواهند بود و بالطبع کاندیدا‌های ریاست مجلس بیش از ۲ نفر خواهند بود. پس درست نیست که از الآن برنده نهایی را مشخص کنیم.او همچنین توضیح داد: اگر طیف‌های متنوع اکثریت بر سر اینکه چه کسی رئیس شود به اجماع برسند، انتخاب نفر اول بهارستان سریع و بدون سروصدای خاصی انجام خواهد گرفت؛ اما اگر آن‌ها نتوانند به تصمیمی مشترک دست یابند، مساله پیچیده و احتمالاً پرحرف و حدیث خواهد شد. پس باید گفت، موضوع انتخاب رئیس مجلس یازدهم، برخلاف آنچه برخی عقیده دارند، اصلاً ساده نیست.کوشکی ادامه داد: با اینکه رقابت در بین اکثریت جدی خواهد بود، رقابت چندان عمیقی نیست. البته، چون ما با یک جبهه اکثریت روبه‌رو هستیم و صورت‌بندی و جناح‌بندی‌های زیادی درون آن فعال‌اند، رقابت را نباید رقابتی تعارفی تلقی کنیم.
 
نامه انتقادی تولیت آستان قدس به صداوسیما: من آیت‌الله نیستم

تولیت آستان قدس رضوی در نامه‌ای به مدیرکل صدا و سیما از به کاربردن عنوان «آیت‌الله» برای او انتقاد کرد.حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان مقدس رضوی علیه السلام در نامه‌ای به مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نوشت: جناب آقای نصرپور. مدیر کل محترم صدا و سیمای استان خراسان رضوی. سلام علیکم ورحمت الله. چندروزقبل دربرنامه چهلمین روز وفات مرحوم آیت الله سید جعفر کریمی. ویژه برنامه‌ای پخش شد که مصاحبه‌ای با این جانب درآن بود و در زیرنویس برنامه عنوان آیت‌الله برای این جانب بکار رفته بود که جدا تعجب کردم؛ لذا از جناب عالی مؤکداً می‌خواهم از این واژه بزرگ که بنده لایق آن نیستم استفاده نشود. این تعارف نیست حقیقت است و حتما رعایت شود. سپاسگزارم
 
نماینده امضای استیضاح را پس گرفت؛ آقای وزیر آپارتمان بخشید!

سخنگوی شورای نگهبان گفت: یکی از نمایندگان در قبال پس‌گرفتن استیضاح، آپارتمانی را با قیمت غیرکارشناسی به ثمن بخس از وزیر مربوطه گرفته بود اول تکذیب می‌کرد. وقتی اسناد را نشان دادیم، گفتیم به هر حال شما در قبال پس گرفتن استیضاح این آپارتمان را گرفته‌اید.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبن در بخشی از گفتگو با روزنامه شرق، درخصوص رد صلاحیت یکی از نمایندگان به دلیل دریافت یک دستگاه آپارتمان اظهار کرد: یکی از همین نمایندگان در قبال پس‌گرفتن استیضاح، آپارتمانی را با قیمت غیرکارشناسی به ثمن بخس از وزیر مربوطه گرفته بود. خب این رانت بود. اول تکذیب می‌کرد. وقتی اسناد را نشان دادیم، گفتیم به هر حال شما در قبال پس گرفتن استیضاح این آپارتمان را گرفته‌اید. ایشان چه چیزی را می‌خواهد تکذیب کند. قطعا اگر ایشان به دادگاه برود، دادگاه برایش حکم صادر نمی‌کند که چرا در قبال پس گرفتن امضا از استیضاح آپارتمان را گرفته و دادگاه رأیی نمی‌تواند بدهد. آیا ما باید منتظر رأی دادگاه باشیم؟ خیر. حالا پشت تریبون مجلس هم سروصدا می‌کنند که چرا حقوق‌دان نظر داد یا مهندسی شد. ما به شما این مطالب را گفته‌ایم. حتی آن‌هایی که مسائل اخلاقی داشتند همه موارد و اسناد را برایشان گفتیم که از طریق مراجع قانونی به ما رسیده بود. باز پشت تریبون اعتراض می‌کنند و زبان ما بسته است. در این چند حوزه، به همه نمایندگانی که صلاحیتشان تأیید نشده عرض می‌کنم که مدارک پرونده ما مدارک متقنی است و تلاش شده به همه گفته شود. ممکن است برخی شدت و ضعف داشته باشند و برخی تکذیب کنند، اما نهایتا همه این‌ها در شورا مطرح شده است.
 
علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد: برکناری وزیر صمت اگرچه اقدامی بجا، ولی دیرهنگام بود

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به برکناری وزیر صمت از سوی رئیس جمهور واکنش نشان داد.علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در توئیتی نوشت: اقدام رئیس جمهور در برکناری وزیر صمت اگرچه اقدامی بجا، ولی دیرهنگام بود. بی کفایتی و ضعف مدیریت در اداره دستگاه گسترده‌ای که برآمده از ادغام چهار وزارتخانه مهم است و تلاش بی وقفه وزیر درلابی ومعامله گری با نمایندگان مجلس برخلاف منافع ملی وسیاست‌های دولت ازجمله دلایل این برکناری است.
 
۲۰ منتخب مجلس یازدهم برای فراکسیون شهید دیالمه هم قسم شدند

مالک شریعتی منتخب مردم تهران در صفحه شخصی خود در توییتر از اعلام موجودیت فراکسیون شهید دیالمه خبر داد.او در صفحه شخصی خود نوشت: ان شاءالله با استفاده از تجربه خوب نمایندگان آزاده ای، چون دکتر امیرآبادی که از مجلس ضعیف دهم به مجلس یازدهم آمده اند، بتوانیم مطالبات برحق مردم را دنبال کنیم.به ایشان پیشنهاد دادم "پس از آغاز به کار مجلس"، فراکسیون شهید دیالمه را با استفاده از ظرفیت جوانان در گام دوم انقلاب با اهداف محوری ذیل تاسیس کنیم:
۱. ایجاد شفافیت حداکثری در همه ارکان کشور
۲. مبارزه با فقر، فساد و تبعیض
۳. تقویت نظارت مردمی نسبت به مسوولان
۴. همکاری با سمن‌های فعال در حوزه شفافیت و فسادستیزی
و ...
تاکنون حدود ۲۰ منتخب مجلس یازدهم برای فراکسیون شهید دیالمه هم قسم شده اند.
 
انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها باطل شد

بر اساس تخلفات صورت گرفته در انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها، هیات حل اختلاف مرکزی شورا‌ها با بررسی‌های چند ماهه رای به باطل بودن این انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات در روز‌های آینده خبرداد.در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شورا‌ها بر اساس مستندات و گزارش‌های ارائه شده رأی به باطل بودن انتخابات هیأت رئیسیه شورای عالی استان‌ها داده شد و مقرر شد انتخابات به زودی مجدد برگزار شود.شورای عالی استان‌ها بزرگ‌ترین نهاد شورایی در کشور است که متشکل از ۸۵ نماینده شهر و روستا است که بر اساس قانون می‌توانند مانند دولت لایحه به مجلس برای قانون‌گذاری ارسال کنند.در تاریخ ۲۱ آذر سال ۹۸ انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها در مجلس قدیم برگزار شد که این انتخابات حواشی داشت.در هنگام برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها سه نفر از نمایندگان جدید شورای عالی استان‌ها در استان خوزستان حضور نداشتند و از آن‌ها دعوتی به عمل نیامده بود و یک نماینده نیز علیرغم سلب عضویت شدن در جلسه رأی‌گیری حضور داشت.وزارت کشور هم از شورای عالی استان‌ها درخواست کرده بود برای حضور نمایندگان خوزستان در انتخابات، انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها را با تعویق برگزار کند که الویری توجهی به این موضوع نداشت و انتخابات را برگزار کرد و بلافاصله چند تن از اعضای شورای عالی استان‌ها و همین طور وزارت کشور به برگزاری این انتخابات ایراد گرفتند و نهایتاً در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شورا‌ها مصوب شد که انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها هر چه سریع‌تر باید برگزار شود.
 
اظهارات جالب توجه میرسلیم درباره رئیس مجلس

منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است.مصطفی میرسلیم منتخب تهران در مجلس یازدهم در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه بین آنچه که ما در ذهنمان از ریاست مجلس است با واقعیت تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: ما در مجلس، رئیس نداریم بلکه سخنگو داریم، تلقی این که مجلس هم مثل وزارتخانه و ریاست جمهوری است، اشتباه است، چون آنجا مدیریت عمودی و سلسله مراتبی حاکم است و آثار و تبعات خود را دارد، ولی در مجلس اینگونه نیست و ذاتاً هیچ فرقی بین نماینده تهران و نماینده یک شهرستان کوچک وجود ندارد و هرکدام یک رای دارند.وی افزود: بنابراین نماینده از حوزه انتخابی، انتخاب می‌شود، ولی وقتی وارد مجلس می‌شود نماینده کل کشور به حساب می‌آید و مسئولیتش هم عام است. این مجموعه باید مدیریت شود و آن مدیریت هم فردی نیست و نمی‌تواند فردی باشد و قطعاً مدیریتی جمعی بر مجلس حاکم است.منتخب تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه شاخص‌های سه‌گانه پیشنهادی جامعه جوانان متحد اسلامی برای رئیس مجلس، شرط لازم است، تصریح کرد: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است بین برخی نمایندگان که مجلس را سکو قرار می‌دهند تا به جایگاه دیگر برسند.

نظرات بینندگان