کد خبر: ۱۳۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
محمدتقی تذروی عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور:

ساز و کار تبدیل وضعیت برخی از پرسنل شهرداری نامشخص و غیر شفاف است/ در راستای شفافیت، تمام اسناد تراموا و موزه باغ ملی از مصوبات، نحوه اجرا، پیمانکاران، مجریان و ذی نفعان در دسترس عموم قرار بگیرد/ تندروی های سیاسی آنچنان زیاد شده که عملا فعالیتهای شهرداری و شورا به حاشیه رفته است/ فرماندار و مسئولان از اجرای جذب سیصد نفر خارج از مجموعه شهرداری جلوگیری کنند

عضور شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا نکات و مسائل مهمی را درمورد شورای پنجم مطرح کرد.
محمدتقی تذروی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز با تسلیت شهادت امیرالمومنین و جمعی از پرسنل جان برکف  نیروی دریایی ارتش گفت: اکنون هشت ماه از ورود پر ماجرایم به شورای یکدست امید شیراز می گذرد،  در این مدت تلاشم بر این بود تا با سعه صدر و تعامل فضای خدمت رسانی تبدیل به حاشیه های سیاسی نگردد چراکه به فرموده مقام معظم رهبری آفت شورا سیاسی کاری است اما متاسفانه آنچه در عمل اتفاق می افتد بی مهری جریانی است که همواره شعار آزادی و زنده باد مخالف من  سر داده است.

ساز و کار تبدیل وضعیت برخی از پرسنل شهرداری نامشخص و غیر شفاف است/ در راستای شفافیت، تمام اسناد تراموا و موزه باغ ملی از مصوبات، نحوه اجرا، پیمانکاران، مجریان و ذی نفعان در دسترس عموم قرار بگیرد
** خوش آمدگویی خاص اعضای شورای شهر شیراز

وی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف عضو غایب شورا و رفتار خارج از قانون شورای پنجم شهر شیراز اظهار داشت: با آنکه بصراحت در قانون ذکر شده است که غیبت بیش از دوازده جلسه یا شش ماه یک عضو شورا بایست ظرف شش ماه تعیین تکلیف گردد اما غیبت قریب یکساله عضو قبلی شورا و نامه هایم جهت تعیین تکلیف در هیئت رییسه بایگانی می گردد و اراده ای برای اعمال قانون وجود ندارد و بیم آن است که شورایی که با اعضای خود چنین رفتار خارج از قانونی دارد در دیگر مسایل تا چه میزان پایبند قانون است؟!

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نحوه خوش‌آمدگویی به قول خودش تیم یکدست اصلاحات توضیح داد: وقتی ورودم به شورای شهر مسجل گردید  انتخابات داخلی شورا به تعجیل برگزار شد  تا مبادا تذروی با سابقه عضویت در دور چهارم و مسئولیتهای مختلف در آن دوره شورا  مسیولتی هرچند کوچک در این دور از شورا داشته باشد.

وی ادامه داد: این رفتار خارج از اخلاق و عرف و قانون تا آنجا ادامه دارد که نامم را از استند ورودی شورای شهر حذف کرده اند و گویی شورای شهر دوازده عضو دارد.

** عدم حداقل همراهی شورای پنجم با طرحها و نظرات عضو سیزدهم

تذروی که سابقه حضور در دوره قبل شورای شهر شیراز را داشته و در آن شورا از اعضای تاثیرگذار با طرح‌هایی مهم به شمار میرفته، تصریح کرد: متاسفانه در این هشت ماه کمترین تعامل و همراهی را دیده ام و طرح ها و نظراتم همواره با مخالفت و حذف روبرو گردیده است.

وی در ادامه نامهربانی های شورای پنجم افزود: از جمله در ماجرای کرونا تلاش نمودم تا با بسیج نیروهای مردمی و یاوران محلات  مرهمی باشیم بر آلام و درد مردم  اما حتی اجازه برگزاری جلسات در سالن شورا را با رعایت پروتکل بهداشتی به بنده ندادند و مجبور شدم جلسات را در حرم مطهر شاهچراغ ع برگزار نمایم و از این بابت از تولیت محترم آستان مقدس احمدی (ع) و رییس قرارگاه بهداشت و سلامت احمد بن موسی(ع) کمال تشکر و قدردانی را دارم.

** افزایش سیاسی‌کاری تا پایین ترین لایه های شورا

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: امروز و در آخرین سال شورای شهر تندروی های سیاسی آنچنان زیاد شده است که عملا فعالیتهای شهرداری و شورا به حاشیه رفته است و برخی دیگر از اعضای دلسوز شورا نیز از این وضعیت بسیار گله مند هستند و حتی در پوشش اخبار فعالیتهای شورا تبعیض قایل و اقدامات و فعالیت برخی اعضای شورا را انعکاس نمی دهند.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به سیاسی کاری در قسمت های مختلف شورا تا یاوران محلات اذعان داشت: متاسفانه سیاسی کاری تا آنجا در بدنه شورای شهر نفوذ یافته است که حتی نهاد مردمی یاوران محلات که وجدان و چشم بیدار مردم در مناطق و محلات بودند را نیز آلوده به بازیهای سیاسی نمودند و این نهاد که با انتخاب مستقیم مردم در محلات تعیین میشد از انتخابی به انتصابی تغییر داده شد و بازیهای سیاسی را به محله و کوچه و پس کوچه های شهر کشاندند.

تذروی از دخیل کردن سلایق در دستورکارهای شورا گفت و اضافه کرد: امروز در حالی سفرهای خارجی مصوب می شود که با طرح دوفوریتی بنده مبنی بر کمک حداقلی به دستفروشان بازارچه های هفتگی که تعطیلی چندماهه کسب و کارشان به آنها صدمات اقتصادی و روحی وارد نموده است مخالفت و از دستور کار خارج می گردد.

** جذب نیرو و تبدیل وضعیت برخی از پرسنل شهرداری

هنوز بخاطر داریم که سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز از فربگی و ازدیاد پرسنل شهرداری شیراز و لزوم کاهش بسیاری از آنها گفته بود اما تذروی در ادامه نطق خود گفت: متاسفانه مصوبه ای را به فرمانداری برده اند  مبنی بر جذب سیصد نفر خارج از مجموعه شهرداری و این سوال مطرح است که آیا در شهرداری افراد با تخصص و تجربه کم است؟ امیدوارم  فرماندار محترم و دیگر مسئولان از اجرای این امر جلوگیری نمایند.

این عضو باسابقه شورای شهر شیراز از تبدیل وضعیت برخی از پرسنل شهرداری خبر داد و متذکر شد: همچنین مصوب شده است که تعدادی از نیروهای شهرداری نیز تبدیل وضعیت شوند که ساز و کار این تبدیل وضعیت عملا نامشخص و غیر شفاف است و موجب نگرانی جمع کثیری از بدنه شهرداری گردیده است که این اتفاق را تضییع حقوق خویش می دانند و اگر شفافیت و اخبار و اطلاعات بطور صحیح در اختیار آحاد مردم قرار نگیرد تا افراد واجد شرایط خود را با معیارها تطبیق دهند شاهد نارضایتی و نابرابری ها خواهیم بود.

به گفته وی شورایی که تصمیماتش را خارج از صحن علنی و در قم آباد و ساختمان فکرت و…  بدون حضور همه اعضای شورا برگزار می کند نخواهد توانست در امر جذب و نیز تبدیل وضعیت،  عدالت و شفافیت را لحاظ نماید.

** تراموا همانند مسیر دوچرخه برای گمراهی افکار عمومی و ظاهرسازی‌ست

تذروی طرح هایی مانند تراموا را تنها ظاهرسازی عنوان کرده که همانند مسیر دوچرخه سواری سرانجام خوشی نخواهد داشت و هیچگونه توجیه اقتصادی،  اجتماعی  و فرهنگی برای آن نیست.

وی افزود: این طرح در حالی اجرا میشود که در مناطق ضعیف  نیاز ایستگاههای مترو شدیدا احساس میشود و طرح تراموا بدون اجرای طرحهای زیر ساختی تنها حرکتی نمایشی و هدر رفت بیت المال خواهد بود و سوال مهم این است که شورایی که شعار انسان محوری داشت و به این بهانه پروژه های آبادانی شهر را تعطیل  نمود اکنون باید پاسخ دهد که آیا احداث تراموا نیز طرحی انسان محور است؟

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: تغییر در بافت باغ ملی که از آثار گرانبهای شیراز است، قبل از هر تغییری نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی و نظر کارشناسان میراث فرهنگی می باشد.

وی خطاب به سایر اعضای شورای شهر شیراز پیرامون عمل به شعار شفافیت بیان داشت: خواهشمندم در مورد دو طرح تراموا و موزه باغ ملی تمام اسناد از مصوبات و نحوه اجرا و پیمانکاران و مجریان و ذی نفعان در دسترس عموم قرار بگیرد که شعار این دور شورای شهر شفافیت بوده است.

محمدتقی تذروی که گویی درهمین مدت هشت ماهه بسیاری از نقاط ضعف و مشکلات شورای شهر شیراز را دیده در پایان نطق خود ابراز داشت: در سال آخر شورا با مردم و اصحاب رسانه و مطالبه گران اجتماعی شهر بیشتر سخن خواهم گفت.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان