کد خبر: ۱۳۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر روز با حافظان کل قرآن کریم استان فارس؛

معرفی خانواده ای روستایی با ۸ حافظ کل قرآن و ۵ طلبه

خانواده یاراحمدی ساکن روستای محروم و دور افتاده ریزآب از توابع شهرستان نیریز، در استان فارس دارای ۸ حافظ قرآن کریم است که ۵ تن از آنان طلبه و روحانی می باشند.
فرزند صالح، نعمتی است که برای پرورش آنان در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) باید اقداماتی قرآنی صورت گیرد، البته اگر انسان بخواهد فرزندی برای آبادی دنیا و آخرت خود و دیگران داشته باشد لازم است ابتدا، خود، اصلاح شود. همچنین ضرورت تحقق انس با قرآن در جامعه، نیازمند فرهنگ‌ سازی میان آحاد مردم به‌ویژه خانواده‌های مستعد در زمینه قرآن و عترت(ع) است.
خانواده ای روستایی با ۸ حافظ قرآن و ۵ طلبه
*روستایی دور افتاده در جنوب فارس

یکی از ستاره های قرآنی، حجت الاسلام یوسف یاراحمدی است که در روستای محروم و دور افتاده ریزآب از توابع شهرستان نیریز، در  استان فارس تحت تعلیم پدر و مادری مهربان و مومن تربیت قرآنی یافت. روستایی که در آن خانواده ای با همت بلند از طریق مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به حفظ کل قرآن کریم روی آورده اند. «یوسف» فرزند بزرگ خانواده یار‌احمدی است که علاوه بر خود، با تشویق سایر اعضای خانواده به حفظ کل قرآن، جمعی نورانی را در خانه و خانواده خود فراهم کرده‌ است.

این حافظ قرآن کریم همزمان با شرکت در کلاس های مبتدی آموزش قرآن، به تحصیل در حوزه علمیه علاقه‌مند شد و سپس با مؤسسه‌ای به نام بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) آشنا گردید و کار حفظ را بصورت حرفه ای و تکمیلی ادامه داد.

*حفظ قرآن در مدرسه شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان فاطمه(س)

 برنامه آموزشی مؤسسه‌ این گونه بود که ظرف مدت یکسال افراد را حافظ کل قرآن می‌کرد. حجت الاسلام یاراحمدی پس از گذراندن آزمون‌های ورودی، کلاس‌های آموزش حفظ قرآن را در مدرسه شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان فاطمه(س) آغاز کرد.

*فرزندان قرآنی

حجت الاسلام یار‌احمدی با حضور در برنامه «ستارگان» شبکه قرآن و معارف سیما، با بیان این که او فرزند بزرگ خانواده است، گفت: با همکاری پدرم توانستم در راستای قرآنی کردن فضای خانواده، شش برادر و یک خواهر و همچنین همسر خود را تشویق به حفظ و تدبر در مفاهیم و الفاظ قرآن کنم.

وی افزود: همگی برادران و خواهرم پس از من به سمت حفظ قرآن آمدند. سه برادرم به نام‌های علی، حمید و محمد به همراه تنها خواهرم فاطمه حافظ کل قرآن هستند، دو برادر دیگرم به نام‌های حسن و حسین مشغول حفظ هستند. فرزند آخر خانواده نیز با کمک پدرم حفظ قرآن را آغاز کرده و اکنون جزء 30 قرآن کریم را حفظ است.

او درباره چگونگی تشویق برادرانش به حفظ قرآن، اضافه کرد: هنگامی که من تصمیم به حفظ قرآن گرفتم یکی از برادرانم به نام حمید دیپلم ریاضی گرفته بود، به او پیشنهاد دادم تا همراه با من به مدرسه شبانه‌روزی حفظ بیاید، او هم پذیرفت و ما با هم کار حفظ را در مدرسه شبانه‌روزی بیت‌الاحزان(س) آغاز کردیم.

*تحصیل ۵ برادر در حوزه

 حجت الاسلام یاراحمدی افزود: در آغازین روزهای دوره شبانه‌روزی حفظ، خانواده به ملاقات من و حمید آمدند و در همان ملاقات به پدرم پیشنهاد دادم تا اجازه دهد دو برادر دیگرم نیز به مدرسه شبانه‌روزی بروند و مانند برادران‌ دیگر حفظ قرآن را شروع کنند و هم اکنون 5 برادر علاوه بر حفظ کل قرآن، مشغول تحصیل در حوزه علمیه نیز هستیم.

*شرط مهم آغاز زندگی مشترک

وی با بیان مختصری از داستان شروع زندگی خود، گفت: من از همان اول با همسرم قرار گذاشتم که ابتدا او کل قرآن را حفظ کند، و سپس ازدواج کنیم. او هم پذیرفت.

او درباره نقش والدینش در ادامه مسیر نورانی حفظ قرآن این گونه می گوید: پدرم از همان جوانی همواره در جلسات قرآن حضور می‌یافت، و دلیل اصلی گرایش ما به قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) تشویق‌های پدر و مادرم بودند. پدرم هیچ گاه لساناً مرا دعوت به انجام کاری نکرد، بلکه تنها با عمل و تقوای خویش این فهم را در من به وجود آورد تا عشق به قرآن و اهل بیت(ع) را قدر بدانم. والدین من با این که حافظ کل قرآن نیستند، اما همواره در جلسات قرآن حضور دارند. همچنین پدرم به صورت پراکنده بسیاری از آیات قرآن را حفظ می باشد و امام جماعت مسجد روستا نیز بر عهده ایشان است./ حوزه

انتهای پیام

نظرات بینندگان