کد خبر: ۱۳۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

ماجرای اعتراض تشکل‌های دانشجویی لارستان به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشکده چه بود؟

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا درباره اعتراض برخی تشکل‌های دانشجویی لارستان به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در این دانشکده پاسخ داد.

دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب (س) لارستان بر اساس مصوبه یازدهمین نشست شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان لار، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ تاسیس شد.

این مرکز ابتدا در یک مدرسه ۵ کلاسه با امکانات محدود راه اندازی شد، اما در سال ۱۳۷۰ مجموعه گسترده‌ای در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیربنای بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع با امکانات وسیع ایجاد و دانشکده به آنجا انتقال یافت.

 طی چند روز گذشته گروهی از تشکل‌های دانشجو‌یی دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) به علت راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در محیط این دانشکده ابراز نگرانی کرده و در اعتراضی اقدام به نوشتن نامه به رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان و وزیر بهداشت کردند.

یکی از تشکل های دانشجویی دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لار در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: تعدادی از نمایندگان دانشجو‌های دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) در نامه‌ای (نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹) به رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان خواستار انتقال آزمایشگاه به مکان دیگری شدند.

ماجرای اعتراض تشکل‌های دانشجویی لارستان به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشکده چه بود؟

او ادامه داد: اما از آنجا که با گذشت مدتی هیچ گونه پاسخی از سوی رئیس دانشکده دریافت نکردند، در این خصوص نامه‌ای در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ نیز به وزیر بهداشت نوشتند و  خواستار رسیدگی به موضوع و برخورد با رئیس دانشکده علوم پزشکی لار شدند.

ماجرای اعتراض تشکل‌های دانشجویی لارستان به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشکده چه بود؟

با توجه به دغدغه تشکل‌های دانشجویی دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لار درخصوص وجود آزمایشگاه تشخیص کرونا در محیط این دانشکده، خبرنگار ما، برای بررسی موضوع با روابط عمومی این دانشکده تماس گرفت که موفق به گرفتن پاسخی در این خصوص از رئیس دانشکده نشد.

همچنین موضوع وجود آزمایشگاه تشخیص کرونا در محیط دانشکده پرستاری لارستان را از جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا پیگیر شدیم که در این خصوص پاسخ داد.

قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه قرار داشتن آزمایشگاه در محیط دانشکده خطرناک نیست، گفت: در این خصوص پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق در دانشکده پزشکی لارستان رعایت می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌ تعطیل است و دانشجویی در دانشگاه حضور نداشته و نگرانی برای دانشجویان وجود ندارد و همه کارمندان (اعم از کارمندان دانشکده لار یا حتی سراسر فارس) هم معمولا خود درگیر با موضوع کرونا هستند و برای جلوگیری از ابتلا به ویروس، نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

قاسم پور اضافه کرد: از آنجا که آزمایشگاه در محیط دانشکده بوده و دانشجویان نسبت به این موضوع دغدغه داشتند، فرماندار لارستان در حال بررسی دقیق‌تر مسئله است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا بیان کرد: در صورتی که تشخیص داده شود وجود آزمایشگاه در دانشکده علوم پزشکی لار، اثرات منفی به همراه دارد  جای دیگری برای آزمایشگاه تشخیص کرونا در نظر گرفته می‌شود، اما در حال حاضر جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان