کد خبر: ۱۳۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
رییس شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد؛

نهاد شورا باید بتواند در مورد نیروی انسانی شهرداری تصمیم‌گیری و مدیریت کند/اظهارات خلاف واقع، ظلم در حق این شهر است

رییس شورای شهر شیراز با انتقاد از نشر برخی مطالب خلاف واقع در فضای مجازی، تأکید کرد: به دلایل روشنی که آماده دفاع علمی از آن هستم، مصوبه ساماندهی نیروی انسانی شهرداری یکی از شایسته‌ترین تصمیمات شورای شهر شیراز بوده است.

به گزارش شیرازه، یکصد و سی و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز،ظهر چهارشنبه 24اردیبهشت ماه، در حالی برگزار شد که اعضای شورا، 5 طرح، 3 لایحه و 2 نامه را بررسی کردند همچنین
در ابتدای این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت روز کارگر به ارائه آماری از گروه‌ها و واحدهای اقتصادی متاثر از بحران کرونا و درخواست مساعدت از شورای شهر در احیای مشاغل آسیب‌دیده پرداخت.
جلسه با ارائه نطق پیش از دستور «سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورای شهر،  «احمدرضا دستغیب» ، «محمد تقی تذروی» و « لیلا دودمان» ادامه یافت.

«سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورای شهرشیراز در نطق پیش از دستور خود  با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده در خصوص مصوبه شورا در ارتباط با نیروهای انسانی شهرداری، گفت: در فضای مجازی صحبت‌هایی خلاف حق و واقعیت عنوان می‌شود و من از مسئولان حراست شهرداری و سازمان بازرسی درخواست می‌کنم موضوع را به جد پیگیری کنند چرا که انتشار خلاف واقعیت ظلم در حق همه خواهد بود.

موسوی با تاکید بر اینکه تعداد نیروهایی که در شهرداری از سال ۹۰ به بعد هم در قالب نیروهای شرکتی و هم نیروهای حجمی وارد شده مشخص و قابل استناد است، عنوان داشت: بنا داشتم امروز گزارشی را در این خصوص به مردم ارائه دهم و شورای شهر و شهرداری شیراز را با گذشته مقایسه کنم که در جلسات آتی عنوان می‌شود.
وی اضافه کرد: به اعتقاد من بر اساس دلایل قابل ذکر، این مصوبه برجسته‌ترین و شایسته‌ترین تصمیمی بوده است که شورا از ابتدا تاکنون اتخاذ کرده چرا که تلاش‌های بسیاری هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ فنی در این مسیر انجام گرفته تا منجر به این مصوبه شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بنده این آمادگی را دارم در هر جمعی به لحاظ علمی و فنی و دانشگاهی مصوبه شورا در بحث نیروی انسانی را مطرح کرده و از آن دفاع کنم.
موسوی با اشاره به اینکه تا سال ۹۳ از بودجه کشور به بخش جاری شهرداری کمک می‌شده است، عنوان کرد: آیین‌نامه استخدامی شهرداری در سال ۸۱ و آن هم در زمانی که دولت به شهرداری کمک می‌کرده است مصوب شده در حالی که امروز دولت نه فقط در بخش جاری بلکه در هیچ قسمت دیگری مساعدتی به شهرداری ندارد.
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: نهاد شورا باید این صلاحیت را داشته باشد که در مورد نیروی انسانی شهرداری بتواند تصمیم گرفته و مدیریت کند چرا که باید جوابگوی مردم باشد.

بررسی 5طرح،3لایحه و 2نامه در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز

صحن علنی شورا با بررسی موضوع نامه فرمانداري شيراز مبني بر ایراد هیئت تطبیق مصوبات درخصوص الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه تخصیص بودجه سال 99 شهرداری شیراز ادامه یافت و مقرر شد موضوع به منظور بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه ، امورحقوقی و املاک شورا بازگردد.

همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضا مبنی بر اصلاح تبصره 4 درخصوص قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت با رای موافق اعضا به تصویب رسید،همچنین،بررسی طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص راهكارهاي اجرايي بندهاي 18،19،20 و 21 ماده 80 قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران با رای موافق اعضا روبرو و به این ترتیب دستورالعمل اجرايي بندهاي فوق مشتمل بر یک مقدمه، 41 ماده ، 25بند و 2 تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا مصوب شد.

در ادامه جلسه تصویب لایحه شهرداری شیراز درخصوص مساعدت 500 میلیون ریالی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان فارس،لایحه شهرداری شیراز درخصوص مسواعدت به ناحیه مقاومت بسیج بنیاد ثارا...(ع) شیراز به منظور بازسازی تلویزیون شهری واقع در چهارراه خلدبرین جهت انجام تبلیغات فرهنگی و مناسبت های مذهبی،لایحه مساعدت مبلغ 220 میلیون ریالی شهرداری شیراز به ناحیه مقاومت بسیج ثارا... (ع) جهت برگزاری نمایشگاه بهشت خاکی،مطرح و به تصویب اعضا شورا رسید.
در پایان طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی در خصوص اصلاح مصوبه آیین‌نامه نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز نیز جهت بررسی مجدد به کمیسیون بازگشت همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص الزام شهرداری شیراز به انجام مطالعات زمین شناسی پهنه حسینی‌الهاشمی دستور جلسه‌ای بود که مورد موافقت اعضا قرار نگرفت./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان