کد خبر: ۱۳۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
نخبه و کارآفرین در صنعت خودرو در گفت و گو با "شیرازه":

مسئولین، نخبگان را در ارائه تسهيلات،اخذ مجوز، بيمه و ماليات یاری رسانند

«مسعود تمدن»گفت:عمده مشكلات ما به نبود حمایت های بیمه ای بازمی گردد، دولت بايد براي توسعه كسب و كارهای نوین به مخترعين و كارآفرينان جوان اهميت بیشتری دهد و آن ها را در راستای برآورده شدن تسهيلات،اخذ مجوز، بيمه و ماليات یاری رساند.
«مسعود تمدن»،از جمله نخبگان برتری می باشد که در مسیر اهداف خود تلاش و پشتکار را سرلوحه زندگی خود قرار داده است.به گزارش "شیرازه"، وی در طول پند سال گذشته به مقام ها و مدال های ارزنده ای دست یافته که مدال طلاي مسابقات جهاني اختراعات كره جنوبي، جايزه ويژه برترين اختراع سال٢٠١٢از كشور المان، مدال طلاي مسابقات جهاني اختراعات جايزه بزرگ ايران،مقام اول مسابقه جهادگران علم و فناوري و مقام اول جشنوارهاي رويش بنياد ملي نخبگان از جمله دستاوردهای او می باشد. تمدن به بازارهاي داخلي بسنده نكرده و به چندين كشور جهان هم صادرات دارد.در ادامه صحبت های او را می خوانید.

مسئولین، نخبگان را در ارائه تسهيلات،اخذ مجوز، بيمه و ماليات یاری رسانند

خودتان را معرفی کنید و بگویید که در چه رشته ای فعالیت دارید؟
مسعود تمدن هستم، دارای مدرک تحصیلی دكتراي برق می باشم و در حوزه الكترونيك و صنعت خودرو فعاليت دارم. بنده از  زمان کودکی به  كارهاي الکترونیکی علاقه مند بودم و به همین خاطر به این رشته پرداختم.

مشوق های شما چه افرادی بودند؟
مشوق بنده خانواده ام بوده اند،با این که چندین مدرك مهارت فني و حرفه ايي را کسب نموده ام اما بيشتر در عمل و به صورت تجربی توانسته ام این حرفه را ياد بگيرم و با كمك ديگران به اين مهم رسيده ام.چند سال پیش در یک کارگاه تولیدی در دانشگاه امام حسین (ع )نیز فعالیت داشته ام که در صورت حمایت مسئولان می توانم در سال «جهش تولید» مجددا آن کارگاه را راه اندازی کنم.البته مسئولیت مرکز رشد شهدای هسته ای را نیز به عهده داشته ام.

تاکنون چه مقام هایی را کسب نموده اید؟
 مدال طلاي مسابقات جهاني اختراعات كره جنوبي، جايزه ويژه برترين اختراع سال٢٠١٢از كشور المان،شركت دانش بنيان برتر سال ٩٣،مدال نقره مسابقات جهاني اختراعات كويت،مدال طلاي مسابقات جهاني اختراعات جايزه بزرگ ايران،مقام اول مسابقه جهادگران علم و فناوري و مقام اول جشنوارهاي رويش بنياد ملي نخبگان و غیره را در پرونده خود دارم.

مسائل و مشکلات حرفه خود را مطرح کنید؟
مشكلات ما به نبود حمایت های بیمه ای بازمی گردد، در سال هاي قبل مشكلات مالي وجود داشت اما خدا روشكر حل شد. براي توسعه كسب و كارها بايد دولت به مخترعين و كارآفرينان بهای بیشتری دهد و آن ها را در راستای تسهيلات،اخذ مجوز، بيمه و ماليات یاری رساند.از این رو لازم می باشد که مسولين عزيز بيشتر به جوانان و  به ويژه به شركت هاي دانش بنيان و نوآور اعتماد كنند.

مهم ترين مسائل پيش روي ما عدم توجه به توسعه شركت و توليد محصولات جديدتر می باشد اما با این وجود با تيم قوي که در شركت ما فعالیت دارد، هر ساله چندين محصول دانش بنيان جديد را با توجه به نياز بازار عرضه مي كنيم. البته به بازارهاي داخلي بسنده نكرده و به چندين كشور هم صادرات داشته ايم.
انتهای پیام/

برچسب ها: تمدن ، نخبه ، شیراز
نظرات بینندگان