کد خبر: ۱۳۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

توقیف محموله بزرگ کرومیت از اراضی ملی شهرستان بختگان

با حکم مراجع قضایی ۱۸۲ تن ماده معدنی کرومیت دپو شده که از اراضی ملی به صورت غیر قانونی برداشت شده بود، توقیف شد.
حامد سلیمانی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بختگان گفت: با دستور رئیس دادگستری شهرستان بختگان، ۱۸۲ تن ماده معدنی کرومیت دپو شده که بوسیله دلالان و افراد سودجو و غیر مجاز از اراضی ملی پلاک دهمورد بخش مرکزی شهرستان بختگان برداشت شده بود، توقیف شد.

وی افزود: این عملیات با حضور و نظارت مستقیم ریاست دادگستری بختگان، بخشدار مرکزی، عوامل انتظامی شهرستان نی ریز و بختگان و بوسیله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های نی ریز و بختگان اجرا و کرومیت‌های دپو شده با ۲ دستگاه لودر و توسط ۵ کامیون بارگیری، توزین و تحویل اداره منابع طبیعی بختگان شد.

حامد سلیمانی اضافه کرد: با همکاری نیرو‌های منابع طبیعی نی ریز و بختگان در ۳ ماه گذشته افراد متخلف و سودجویان زیادی شناسایی شده و چندین فقره پرونده قضایی نیز برای آنان تشکیل شد که این امر با حمایت‌های قاطع دادگستری بختگان صورت پذیرفته است.

ماده معدنی کرومیت در صنایع فولاد به ویژه تولید فولاد ضد زنگ کاربرد فراوانی دارد و با رصد صورت پذیرفته قاچاقچیان قصد ارسال محموله‌های سنگ کرومیت به بندر عباس و سپس به مقصد کشور چین را داشتند که در دام قانون گرفتار شدند.

نظرات بینندگان