کد خبر: ۱۳۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

كشف كالاي قاچاق 5 ميلياردي در شيراز/ زير كاپوت پژو 10 كيلو ترياك كشف شد/ کشف 76 درصد سرقت ها در شیراز/ دپو لوازم يدكي قاچاق در شيراز لو رفت/ آتش به جان 76 هكتار از اراضي طبيعي کازرون افتاد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

كشف كالاي قاچاق 5 ميلياردي در شيراز
جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف يك كاميون و كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال در شهرستان شيراز خبر داد.                  
سرهنگ "يوسف ملك‌‍زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا، ماموران انتظامي پاسگاه "پل فسا" شهرستان شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك دستگاه كاميون در حال بارگيري كالاي قاچاق در يكي از محله‌هاي شيراز مي باشد كه بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
سرهنگ "ملك‌زاده" با بيان اينكه ماموران سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از آن كاميون، 75 دستگاه يخچال، ماشين لباسشويي، آبميوه‌گيري و چاي ساز برقي، 840 عدد ادكلن، 88 كارتن قاشق و چنگال و يك دستگاه موتورسيكلت پاكشتي خارجي قاچاق و فاقد مجوز قانوني كشف شد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 5 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

زير كاپوت پژو 10 كيلو ترياك كشف شد
فرمانده انتظامي خنج از دستگيري راننده پژو و كشف 10 كيلو ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "كرامت كريمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري 405 مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
سرهنگ "كريمي" با اشاره به اينكه در بازرسي از اين خودرو، 10 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در زير كاپوت جاسازي شده بود كشف شد، افزود: در اين خصوص يك نفر قاچاقچي دستگير شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد، گفت: مبارزه با قاچاقچيان از اولويت اين فرماندهي در سال جاري است. 

کشف 76 درصد سرقت ها در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف 76 درصد سرقت‌ها از ابتداي سال جاري تا كنون خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فرج شجاعی"  با اعلام این خبر گفت: برخورد با پدیده سرقت از دغدغه‌ها و اولویت اصلی پلیس است، بر همین اساس عوامل انتظامي اين شهرستان با اقدامات پیشگیرانه و افزایش تعداد واحدهای گشتی و تعامل با مردم، به صورت شبانه روزی طرح‌هاي مبارزه با سرقت را اجرا مي‌كنند.
سرهنگ "شجاعي" خاطر نشان كرد: از ابتداي سال جاري تا كنون دستگيري سارقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته،  23 درصد رشد نشان مي‌دهد. 
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اينكه در مجموع جرايم سرقت از ابتداي سال جاري تا كنون 76 درصد كشف شده است، از شهروندان خواست تا هرگونه مورد مشکوکی را از طریق سامانه 110 به اطلاع پليس برسانند تا درکمترین زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی صورت بگيرد.

دستگیری سارق با 12 فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری يك سارق و کشف 12 فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مهدی جوکار"در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبرگفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در فیروزآباد ، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس و بدست آوردن سرنخ، يك نفر متهم را در اين رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائي آن را دستگیر کردند.
سرهنگ "جوکار" بیان کرد: متهم در بررسی‌های فنی به 12 فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کرد و با تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دپو لوازم يدكي قاچاق در شيراز لو رفت

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از كشف 375 عدد انواع لوازم يدكي قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 500 ميليون ريال در شهرستان شيراز خبر داد.
سرهنگ "ابراهيم يگانه" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي از دپو مقدار زيادي لوازم يدكي قاچاق در 2 انبار در بلوار "امير كبير" شيراز مطلع شدند.
وي با بيان اينكه پس از هماهنگي با مقام قضائي، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن 2 انبار موفق شدند 375 عدد انواع لوازم يدكي خارجي قاچاق كشف كنند، افزود: در اين خصوص 2 نفر براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي اقتصادي غير قانوني، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به دستگيري متهمان در كمترين زمان ممكن اقدام شود.

دستگيري قاتل 47 ساله 2 ساعت پس  از وقوع قتل در جهرم 
فرمانده انتظامي جهرم از شناسايي و دستگيري قاتل 47 ساله، 2 ساعت پس از وقوع قتل در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "افشين حيدري" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره قتل در "دوراهي سيمكان" اين شهرستان، بلافاصله ماموران براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه 2 نفر به دليل اختلاف با يكديگر درگير شده‌اند و يك نفر از آنان مضروب و به بيمارستان منتقل شده است.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه مقتول 45 ساله پس از انتقال به بيمارستان به دليل ضربات شديد مشت و لگد به نواحي مختلف بدن فوت مي‌كند، گفت: قاتل 47 ساله پس از ارتكاب جرم سريعا از محل متواري شده است.
سرهنگ "حيدري" عنوان داشت: موضوع شناسايي و دستگيري قاتل سريعا در دستور كار قرار گرفت و ماموران با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند كمتر از 2 ساعت متهم كه با يك سواري 405 در محورهاي مواصلاتي در حال فرار بود را دستگير كنند.
فرمانده انتظامي جهرم با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه علت و انگيزه درگيري را اختلاف با يكديگر عنوان كرد، گفت: پليس اين شهرستان با كساني كه بخواهند باعث اخلال در نظم و امنيت عمومي شوند برخورد قاطع و قانوني مي‌كند.

آتش به جان 76 هكتار از اراضي طبيعي کازرون افتاد
فرمانده انتظامي كازرون از آتش سوزي 76 هكتار از مراتع و جنگل‌هاي واقع در اطراف روستاي "محمد آباد" آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادي‌ن‍ژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: مأموران انتظامي بخش "جره و بالاده" شهرستان كازرون از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبيعي اطراف روستاي "محمد آباد" مطلع شدند.
وي ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده كردند اين مراتع بنا به عللي نامعلوم طعمه حريق شده و در حال سوختن است.
فرمانده انتظامي شهرستان كازرون اظهار كرد: با تلاش عوامل انتظامي، اداره منابع طبيعي، آتش نشاني، بسيج و اهالی محل پس از ساعت ها تلاش حریق مهار شد. 
سرهنگ "عبادي‌نژاد" تصريح كرد: براساس اعلام كارشناسان مربوطه در اين آتش سوزي، 76 هكتار از منابع و مراتع طبيعي از بين رفته و سوخته است.

كشف 50  دستگاه PS4 ميلياردي قاچاق در كوار 
فرمانده انتظامي كوار از توقيف يك سواري 405 و کشف كالاي قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال خبر داد.
سرهنگ "علي بابايي" در گفت‌وگو با خبرنگاه پايگاه خبري پلیس، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زني در ميدان فرمانداري، به يك سواري 405 حامل بار مظنون و آن را متوقف كردند.
سرهنگ "بابايي" افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 50 دستگاه PS4 و 90 دستگاه موس مربوطه كه خارجي و  فاقد مجوز گمرکی بود را کشف كنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کالاي قاچاق مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 4 ميليارد ريال برآورد شده است، بيان كرد: در این رابطه يك قاچاقچی دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحویل مقام قضائی شد.

 کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی درکازرون 
فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک موتورسیکلت قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 500 میلیون ريال توسط ماموران یگان امداد خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برقراری امنیت اجتماعی، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت های محسوس و نامحسوس پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی بیان کرد: ماموران یگان امداد اين شهرستان حین گشت زنی در سطح شهر، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را شناسايي و با اقدامات خاص پلیسی آن را توقيف و راكب را دستگير كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند گفت: طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های قاچاق به صورت جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگيري سارق اماکن خصوصي با 10 فقره سرقت 
فرمانده انتظامي شهرستان سپيدان از دستگيري سارق حرفه اي  اماکن خصوصي با 10 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "احمد فداکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي در سطح شهرستان، دستگيري سارق يا سارقان احتمالي به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامي با انجام اقدامات پليسي و گشت زني هدفمند و نامحسوس، سارق اماکن خصوصي را حين سرقت شناسايي و در يک عمليات موفق آن را دستگير کردند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم در تحقيقات پليس به 10 فقره سرقت از اماکن خصوصي اعتراف کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشكوك مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

در انتظار روز خوش … 
کلاس پنجم را با ذوق پوشیدن لباس عروس تمام کردم اما چند مدت پس از عروسی، تنم از کتک های همسرم سیاه شد. 
رویای 21 ساله با جای چاقو بر روی صورت وارد اتاق مشاوره شد.از لهجه اش متوجه شدم که اهل کدام دیار از کشور پهناور ایران است.
 خودش را معرفی و خلاصه ای از سرگذشتش را با جملاتی نا مرتب بیان کرد که تلخی روزگار از کلامش هویدا بود.
من رویا و خواهر بزرگترم رایا دوران کودکی خوبی نداشتیم. چون اعتیاد پدرم بر روی خوشی های زندگی مان  سایه انداخته بود. 12 ساله بودم که مرا به عقد پسر عمویم در آوردند. از علاقه به همسرم نمی گویم چون چیزی از زندگی مشترک جز پوشیدن لباس عروس نمی دانستم.
زندگی مان را در شهر کوچکی حوالی تهران آغاز کردیم، چون عمو یم ساکن آنجا بود و ما در طبقه دوم منزل ایشان سکونت کردیم.
سن کم و دوری از خانواده از یک طرف و بدخلقی های شوهرم از طرف دیگر زندگی را برایم تلخ کرده بود که کتک زدن هایش بر غمم اضافه شد.حتی از دست بقال سر کوچه هم دلخور میشد، کتکش را من می خوردم!
تنها یک سال از عروسی ام می گذشت که مادرم بخاطر بیماری داخلی و درمان نشدن بموقع درگذشت!
دل پر دردی داشتم اما دیگر هیچ جایی برای درد دل کردن و خالی شدن از غصه هایم نبود. چون خواهرم هم ازدواج کرده بود و شوهرش علاقه ای به ارتباط ما با یکدیگر نداشت.
4 سال از زندگی را با همه مشکلات و سختی ها گذراندم تا اینکه با تولد دخترم  ساره،  اندکی زندگی برایم شیرین شد. هر چند کتک و توهین های همسرم تغییری نکرد، اما دل من به ساره ام خوش بود و روزگار می گذراندم.
ساره هنوز 2 ساله نشده بود که اخلاق همسرم بدتر شد و دیگر کار از کتک خوردن گذشت؛ بخاطر مصرف مواد مخدر تامین جانی در خانه اش نداشتم.
یک روز بعد از مصرف مواد، با چاقو به من حمله کرد که جای ضربه چاقوی آن روز هنوز بر روی صورتم به یادگار مانده است.
 تحملم تمام شد،  تقاضای طلاق دادم و شوهرم با نامردی بچه را از من گرفت و طلاقم داد.
به شهر خودم برگشتم اما جز خانه مادر بزرگم در روستا سرپناه دیگری نداشتم، چون پدرم در زندان بسر می برد.
روزها به شهر می آمدم و در خانه های مردم کار می کردم تا راه درآمدی داشته باشم بلکه بتوانم ساره را قانونی نزد خودم برگردانم.
روزها گذشت 19 سالم تمام نشده بود که مادربزرگم فوت کرد و من مجبور به ترک آن سرپناهم شدم.
دلم زندگی بی دغدغه ای می خواست که با همه کم و کاستی و سختی، اما آرامش در آن باشد که متاسفانه هنوز روی خوب زندگی به سمت من نیامده ...
پشتیبانی نداشتم و اگر می خواستم تنها زندگی کنم مطمئنا خطرات و مشکلاتی برایم پیش می آمد، بخاطر همین خودم را برای زخم زبان و بدخلقی های شوهر خواهرم آماده کردم و تصمیم به سکونت در خانه آنها گرفتم.
برای اینکه زیاد مزاحمشان نباشم، اسمم را در شرکت خدماتی نوشتم و متقاضی پرستاری از مریض در شب شدم. شب بیداری مرا خسته می کرد اما خستگی جسم را به خستگی روح و روانم ترجیح دادم.
تا اینکه مدتی قبل با آرش آشنا شدم و تصمیم به ازدواج گرفتیم. چون مطلقه بودم خانواده اش قبول نکردند و پنهانی صیغه محرمیت بین ما جاری شد. پس از سالها احساس کردم شخصی واقعا مرا دوست دارد. امیدم به زندگی زیاد شد اما فکر از دست دادن آرش بخاطر نارضایتی خانواده اش آزارم می داد.
برای اینکه بتوانیم با هم زندگی کنیم به پیشنهاد دوست آرش راهی این شهر شدیم. پیمان که دوست و همسایه آرش بود، گفت که یک نفر را اینجا می شناسد که می تواند به ما کمک کند تا خانه اجاره کنیم و کاری برای هر دوی ما پیدا می کند.
فقط یک روز از اقامت ما در منزل دوست پیمان می گذشت که پلیس آمد و همه ما که آنجا بودیم را دستگیر کرد و باید تحت نظر باشیم تا تحقیقات پلیس در مورد نگهداری مواد مخدر در آن مکان تمام شود.
و من همچنان منتظرم که زندگی روی خوشش را به من نشان دهد...
 نظر مشاور :
تاثیر اعتیاد بر خانواده انکار ناپذیر است، اعتیاد معضلی است که علاوه بر فرد معتاد، اطرافیان خصوصا خانواده او را دچار بحران می کند و اثرات منفی خود را خواسته یا ناخواسته بر روی تمامی اعضاء خواهد گذاشت. همسر و فرزندان فرد معتاد اغلب ناچارند نیازهای خود را نادیده گرفته و خود را با شرایط جدید سازگار کنند، بلکه از اثرات منفی اعتیاد بر روی خود و سایر اعضا کاسته شود؛ که اغلب هم شرایط جدید مغایر با آرامش و آسایش افراد است.
در این مورد رویا به دلیل اعتیاد پدر و به امید باز شدن روزنه شادی و نشاط، قدم به زندگی مشترک گذاشته در حالیکه هیچ گونه اطلاعی از قواعد زندگی زناشوئی ندارد.
اثرات شوم اعتیاد بر زندگی مشترک او نیز سایه انداخته و علیرغم تحمل بد رفتاری های همسرش تا قبل از اعتیاد وی، زمانیکه همسر اسیر غول اعتیاد می شود برای حفظ جانش علیرغم نداشتن پشتیبان و سرپناه ناچار به ترک فرزند و طلاق شده و ناخواسته درگیر مشکلاتی می شود که به دلیل نا آگاهی، تجربه ناکافی در مواجهه با موضوعات و نبود شخصی که در زمان اتخاذ تصمیم سرنوشت ساز با وی مشورت نماید؛ بروز می نماید.
نویسنده: سرگرد "سعیده جمالزاده" - معاون اجتماعی شهرستان فسا، استان فارس
توقیف 200 وسیله نقلیه متخلف در ممسنی
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از توقیف 200 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: اجرای طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان از ابتدای سال جاری با جدیت توسط فرماندهی انتظامی ممسنی در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همواره شهروندان از آن گلایه دارند، وسایل نقلیه متخلف است که به اشکال مختلف باعث ایجاد بی نظمی و سلب آسایش مردم می‌شوند، افزود: در همین راستا طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد و توقیف وسایل نقلیه متخلف در دستور کار جدی پلیس قرار گرفت.
سرهنگ "قسام" ادامه داد: در این طرح‌ها از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 70 دستگاه موتورسیکلت و 130 دستگاه خودرو متخلف توقیف و ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل شدند.
رئیس پلیس شهرستان ممسنی تصریح کرد: اجرای اینگونه طرح ها، رضایت مندی شهروندان و مسئولان شهرستان ممسنی را درپی داشته و امیدواریم همچون گذشته بتوانیم در بهبود امنیت اجتماعی به نحو مطلوب بدرخشیم.


نظرات بینندگان