کد خبر: ۱۳۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

ارجاع پرونده تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری شیراز به سازمان بازرسی استان

حیدر آسیابی گفت: در صورت اعلام جرم توسط سازمان بازرسی، پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه پرونده استخدامات و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری شیراز هم اکنون جهت بررسی صحت و سقم آن به سازمان بازرسی استان ارجاع شده گفت: در صورت اعلام جرم از ناحیه سازمان بازرسی، طبق قانون و مقررات، اقدامات قضایی انجام خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه در استخدام ها، رعایت مقررات اداری باید انجام شود اظهار داشت: شرایط تبدیل وضعیت نیروها نیز در قوانین سازمان ها و ادارات مشخص شده و نظارت بر آن بر عهده سازمان بازرسی است.

آسیابی یادآور شد: اگر فسادی در اجرای قوانین تشخیص داده شد، سازمان بازرسی ورود پیدا کرده و در بحث تخلفات با ورود هیئت های حل اختلاف مشکل رفع خواهد شد، اما جایی که جرم اثبات شود، موارد اعلام جرم را به دادستانی اعلام کرده و دادستانی در آن مورد ورود پیدا خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس افزود: در بعضی از امور اگر پیگیری به شیوه ای مناسب اتفاق نیفتد، توقعات را خدشه دار خواهد کرد.

وی در ادامه، به کمبود برخی اقلام اساسی و روزانه مردم در بازار اشاره کرد و گفت: در بحث نظارت بر توزیع کالاهای اساسی، با کمبود برنج و شکر در بازار مواجه بودیم که پس از ورود دادستان، ۵ هزار و ۴۰۰ تن برنج و بیش از ۳ هزار تن شکر وارد بازار شد.

آسیابی افزود: در مرحله بعد، عرضه روزانه اینگونه کالاها را مشاهده کردیم، اگر چه کمبودهایی هنوز احساس می‌شود.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، ملاک قیمت گذاری، نظر ستاد تنظیم بازار استانی است و دادستانی در این رابطه فقط بر عرضه و فروش نظارت دارد که خارج از مسیر قانونی اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: اگر توزیع کالاهای اساسی مردم خارج از مسیر قانونی باشد، با شناسایی افراد مرتبط با این اقدام، پرونده تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی تشکیل و در دادگاه رسیدگی میشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: تاکنون پرونده ای در بحث شکر و برنج در دادگستری تشکیل نشده است.

آسیابی همچنین به دغدغه دستگاه قضا در پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در این راستا به دنبال حل معضلات و مشکلات اینگونه واحدها هستیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان