کد خبر: ۱۳۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

سواري استيشن حامل 78 كيلو شيشه توقيف شد/ دستگيري 2 گروگانگير و رهايي گروگان در شيراز/ 2 كشته و 3 مجروح حاصل برخورد پرايد با نيسان

به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

كشف كالاي  قاچاق 18 ميلياردي در نورآباد 
فرمانده انتظامي استان از توقيف يك دستگاه اتوبوس و کشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 18 ميليارد ريال در شهرستان نورآباد خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي، ماموران يگان امداد شهرستان نورآباد هنگام کنترل محورهای اصلی، به يك دستگاه اتوبوس حامل بار مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
سردار "حبيبي" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 19 هزار و 476 رشته نخ گیتار، 27 دستگاه تبلت و لپ تاپ و 488 عدد قيچي باغباني و آچار  قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد، افزود: در اين خصوص يك قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 18 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، خاطر نشان کرد: تهديد جدي توليد ملي در حال حاضر قاچاق کالاست كه نيروي انتظامي به صورت قاطع با آن برخورد مي كند.

سواري استيشن حامل 78 كيلو شيشه توقيف شد
جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: در بازرسي از يك سواري استيشن، ميزان 78 كيلو شيشه كشف و يك نفر قاچاقچي دستگير شد.
سرهنگ "يوسف‌ ملك‌زاده" بيان كرد: در راستای مبارزه بي امان با قاچاقچيان، ماموران انتظامي شهرستان ني‌ريز با انجام يك سري كارهاي فني و پليسي از حمل و جابجايي مقداري شيشه توسط يك دستگاه كاميون يدك كش مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: در همين رابطه مأموران به محور سيرجان- قطرويه اعزام و ضمن برپايي ايست و بازرسي، يك كاميون يدك كش حامل يك سواري استيشن را شناسايي و آن را متوقف كردند.
جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از سواري استيشن، 78 كيلو شيشه كه به طرز ماهرانه‌اي در باك خودرو جاسازي شده بود كشف شد، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه محموله مكشوفه از مرزهاي شرقي وارد كشور شده است، گفت: اين قاچاقچي حرفه‌اي قصد داشت مواد را به استان‌هاي غربي كشور انتقال دهد كه در شهرستان ني‌ريز زمين گير شد.

توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق درکازرون 
فرمانده انتظامی کازرون از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش يك ميليارد و 700 میلیون ريال توسط ماموران انتظامی بخش "جره وبالاده" خبر داد. 
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد"، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برقراری امنیت اجتماعی، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی بیان کرد: ماموران انتظامی بخش "جره وبالاده" اين شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را شناسايي و با اقدامات خاص پلیسی آن را توقيف كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را يك میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد کرده‌اند از شهروندان خواست هرگونه موارد مشكوك یا اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق كالا را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگيري 2 گروگانگير و رهايي گروگان در شيراز
فرمانده انتظامی شيراز از رهايي گروگان 33 ساله و دستگيري 2 نفر گروگانگير در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعي" با اعلام این خبر گفت: در پي مراجعه فردي به كلانتري "31 جنت" و اخذ نيابت قضائي مبني بر اينكه برادرش توسط افراد ناشناس از استان بوشهر ربوده شده و به شهرستان شيراز منتقل شده است كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند كه فرد ربوده شده در بلوار "صلح" در يك منزل مسكوني نگهداري مي‌شود.
سرهنگ "شجاعي" با بيان اينكه ماموران ضمن هماهنگي قضائي سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در يك عمليات ضربتي ماموران انتظامي كلانتري "31 جنت" موفق شدند در اين خصوص 2 نفر گروگانگير را دستگير و فرد ربوده شده را رها كنند.
فرمانده انتظامی شهرستان شيراز با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه علت و انگيزه آدم ربايي را اختلاف حساب عنوان كردند، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنيت يكي از اولويت‌هاي اين فرماندهي در سال جاري است. 

قاتلي كه همسر خواهرش را كشته بود دستگير شد
معاون اجتماعي پليس فارس گفت: قاتلي كه هفته گذشته در شهرستان "مهر" همسر خواهرش را با اسلحه به قتل رسانده بود دستگير و روانه زندان شد. 
سرهنگ "كاووس محمدي" گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پليسي 110 مبنی بر قتل زنی 34 ساله با سلاح گرم در شهرستان "مهر"، بلافاصله ماموران به محل وقوع حادثه اعزام و  بررسی موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند که قاتل با سلاح گرم  همسر خواهر خود را به قتل رسانده و به سمت شهرستان فيروزآباد متواري شده است.
سرهنگ "محمدي" خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي مهر پس از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگي با مقام قضائي، با همکاری مأموران انتظامی فيروزآباد قاتل را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اينكه قاتل در بازجويي اوليه علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان كرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

آتش سوزي در 5 هكتار از مزارع گندم کازرون
فرمانده انتظامي كازرون از آتش سوزي 5 هكتار از مزارع كشاورزي گندم در روستاي "هفت پاره" اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادي‌نژاد" بيان كرد: در پي تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر آتش سوزي مراتع كشاورزي در روستاي "هفت پاره"، بلافاصله ماموران پاسگاه تنگ چوگان به همراه ديگر نيروهاي امدادي براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: با توجه به آتش سوزي در منطقه و حضور به موقع عوامل انتظامي، آتش نشاني، شهرداري، بسيج و كمك‌هاي مردمي، اين آتش سوزي در كمترين زمان ممكن و بدون خسارت جاني مهار شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه در اين آتش‌سوزي براساس نظر كارشناسان، 5 هكتار از اراضي كشت گندم طعمه آتش شده است، تصريح كرد: تحقيقات لازم براي كشف علل اين حوادث در دست بررسي است.

سقوط از كوه منجر به فوت پيرمرد 75 ساله شد 
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: پيرمردي حدودا 75 ساله بر اثر سقوط از كوه‌هاي اطراف آبشار روستاي "قلات" شهرستان شيراز، جان خود را از دست داد. 
سرهنگ "كاووس محمدي" بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر سقوط از كوه‌هاي اطراف آبشار روستاي "قلات" شهرستان شيراز، بلافاصله يك تيم از نيروهاي انتظامي به همراه ديگر نيروهاي امدادي به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ "محمدي" عنوان داشت: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده كردند پيرمردي حدودا 75 ساله براي تفريح به آن مكان رفته كه به دليل نامعلوم به پائين سقوط و فوت كرده است.
معاون اجتماعي پليس فارس با اشاره به اينكه جسد متوفي براي سير مراحل قانوني تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق كوهستاني به صورت تنهايي جدا پرهيز كنيد تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

2 كشته و 3 مجروح حاصل برخورد پرايد با نيسان
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد سواري پرايد با وانت نيسان در محور درودزن-كامفيروز، 2 نفر كشته و 3 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شد.
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" گفت: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي درودزن-كامفيروز، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك سواري پرايد با 2 نفر با يك وانت نيسان با 3 سرنشين به شدت برخورد كرده است.
رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده و سرنشين پرايد به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت و 3 سرنشين وانت نيسان نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند، گفت: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده پرايد اعلام كردند. 

فوت راكب و ترك نشين در واژگوني موتورسيكلت
رئيس پليس راهور استان گفت: بر اثر واژگوني يك دستگاه موتورسيكلت در شهر صدرا، راكب و تركنشين به دليل شدت جراحات وارده فوت كردند.
سرهنگ "مصطفي عباسي" بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در شهر صدرا، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك دستگاه موتورسيكلت با 2 سرنشين در بلوار "حافظ" واژگون شده است.
رئيس پليس راهور استان با بيان اينكه در این حادثه راكب و تركنشين به دليل شدت جراحات وارده فوت كردند، گفت: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه اعلام كرده‌اند.

       


نظرات بینندگان