کد خبر: ۱۳۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

ابتلا به کرونا در بین عشایر فارس صفر بوده است

مدیرکل امورعشایر فارس گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون هیچ‌ گونه ابتلا به ویروس کرونا در بین عشایری فارس مشاهده نشده است.
  روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه جامعه عشایری استان به صورت قشلاقی در مناطق زندگی می‌کنند،بیان کرد: به دلیل رعایت فاصله و نیز به تعویق افتادن زمان کوچ  موارد مشکوک کرونا دربین آنان گزارش نشده و بر اساس گزارش‌ها تاکنون هیچ عشایری به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نشده است.

او،تصریح کرد: اداره کل امور عشایری استان در راستای حمایت از این قشر، ماندگاری آنان در مناطق قشلاقی را به مدت یک ماه اجبار اعلام کرد و از کوچ زودرس آنان ممانعت بعمل آورد.

بهرامی ادامه داد: آبرسانی سیار، تامین آرد برای پخت نان از جمله اقداماتی بود که از سوی این اداره در مناطق عشایری در حال انجام است.

مدیرکل امورعشایر فارس با اشاره به اینکه راه‌اندازی کانکس‌های عشایری سیار نیز از دیگر اقداماتی بوده که به جامعه عشایری و یا کسانی که در معرض ابتلا به ویروس هستند اهدا شده است، افزود: از آنان خواسته شد درحاشیه روستا‌ها و شهر‌ها اطراق نکنند تا با سلامت به مناطق ییلاقی کوچ کنند.

او، اضافه کرد: استان فارس با دارابودن ۱۲ و نیم درصد جمعیت عشایر و ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر معادل ۳۰ هزار خانوار در ۶۷ درصد مناطق عرصه‌های مرتعی به عنوان قطب عشایری کشور معرفی شده است.

بهرامی با تاکید بر تهیه اطلس عشایر فارس برای عشایران در مناطق و زیست بوم‌‎های مختلف اظهار کرد: این امر مهم برای اولین بار در کشور انجام شده است.

مدیرکل امورعشایر فارس، به طرح سفیران کتاب هم اشاره کرد که با همکاری کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های عمومی فارس در حال اجراست و در راستای عملیاتی شدن این طرح تا کنون برای  ۴۰ نفر از عشایران علاقمند به این امر مهم شناسایی شده‌اند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان