کد خبر: ۱۳۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاندار فارس:

سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان مرجع تصمیم گیری در این حوزه است

نشست مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری و مشاورین امور بانوان ادارات کل استان در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد.


 به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس سیده معصومه دستغیب ضمن ارائه خلاصه سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده بیان داشت: این سند مرجع تصمیم گیری حوزه زنان و خانواده خواهد بود و به همراه شرح وظایف 28 دستگاه با امضاء معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری  به دستگاهها ارسال میگردد. مشاورین امور بانوان دستگاه ها با ابلاغ مسئولیت پیگیری اجرای این سند را به عهده خواهند داشت .همچنین بخشی از این سند مربوط به همکاری انجمن ها ، تشکل ها ، خیریه ها و نهادهای غیر دولتی است که در جلسات آینده به اطلاع آنها خواهد رسید . این سند درکارگروه تخصصی بانوان و خانواده، کارگروه تخصصی فرهنگی ،اجتماعی ، بانوان و سلامت و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است و با همراهی بخش های دولتی و غیر دولتی به مرحله اجرا در خواهد آمد .
وی با اشاره به اهمیت ارتقاء حقوق کودکان و با بیان برنامه های انجام گرفته در سال 1398در زمینه حقوق کودک و ارائه پیشنهادهای لازم اظهار داشت: امسال جلسه ای متشکل از نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرایی و تشکل های فعال در حوزه کودکان برگزار و  برنامه ریزی منظم و مدونی در حوزه ارتقاء حقوق کودکان و توانمندسازی آنان صورت می پذیرد  و سند وضعیت حقوق کودک در استان توسط یازده دستگاه اصلی  و هفت دستگاه همکار و تشکل های غیر دولتی فعال حوزه کودکان تدوین و اجرا می گردد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و تشویق خانواده ها به کتاب و کتابخوانی و افزایش آگاهی آنان تاکید کرد :  با توجه به شرایط کرونا و پسا کرونا انواع مسابقات کتابخوانی برای بانوان شاغل توسط دستگاههای اجرایی وبانوان خانه دار توسط شهرداری  بصورت مجازی برگزار گردد. همچنین با هماهنگی با مراکز دانشگاهی استان دوره های آموزش  مختلف به شکل مجازی  از جمله ارتقاء تاب آوری در خانواده ها و برنامه ریزی برای دوران پسا کرنا برگزارمی گردد.
وی بیان داشت: با توجه به اهمیت فعالیت های حوزه بانوان و نگاه مثبت استاندار محترم و از طرفی عدم آگاهی بعضی از مدیران و فرمانداران نسبت به شرح وظایف امور بانوان ، اهم وظایف حوزه بانوان در اختیار مدیران قرار می گیرد و از مدیرانی که در جهت تقویت حوزه زنان و خانواده همکاری و حمایت می نمایند  قدردانی می گردد.

نظرات بینندگان