کد خبر: ۱۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمانده سپاه فجر فارس:

باید حماسه‌آفرینی رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شود

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: کارنامۀ فارس در دوران دفاع مقدس درخشان است و امروزه نیاز است این کارنامه درخشان به تمامی نسل‌ها معرفی شود.
 به گزارش شیرازه، سردار سید هاشم غیاثی در دیدار خود با اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بابیان اینکه دفاع مقدس یک دائره‌المعارف جامع از حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام است، اظهار داشت: این مجموعه عظیم از پتانسیل ارزشمندی برای تولید آثار فاخر هنری برخوردار است که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه نسبت به معرفی آن باید تلاش ویژه داشته باشند.

وی  در خطاب به مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: این استان یکی از استان‌های فعال با کارنامه‌ای درخشان در دوران دفاع مقدس است به همین منظور باید حماسه‌آفرینی رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شود تا شهدا را به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند.

سردار غیاثی با تأکید بر لزوم حفظ و بازسازی تصاویر شهدا و بازنشر هنری فرهنگ جهاد و شهادت در نقاط مختلف استان گفت: در شهر شیراز و سایر شهرهای فارس زمینه برای فضاسازی شهری با موضوع دفاع مقدس مهیا است و مسئله اِلِمان سازی در حوزۀ دفاع مقدس باید بیش از گذشته موردتوجه مسئولان بنیاد و مدیران شهری قرار بگیرد.

وی بااشاره به تحول ابزارهای اطلاع‌رسانی و سهولت ارتباطات و ارسال پیام‌های فرهنگی در عصر حاضر، گفت: در تولید آثار فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس باید مؤلفۀ فاخر بودن و مخاطب پسند بودن بیش‌ازپیش موردتوجه قرار داشته باشد و نباید در تولید آثار فرهنگی و هنری از جزئیات مهم چشم‌پوشی کرد.

فرمانده سپاه فجر با تأکید بر اینکه حفظ حقایق دفاع مقدس و جلوگیری از خدشه بر پیکره مفاهیم این رخداد مهم تاریخی رسالت مهم مسئولان بنیاد حفظ آثار است، گفت: گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس بهترین فرصت برای معرفی و بازخوانی زوایای ناشناخته این رخداد برجسته است که توسط جوانان و تربیت‌شدگان مکتب انقلاب اسلامی به‌عنوان نقطۀ عطفی در تاریخ ایران اسلامی ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه مبانی مدیریت جهادی و بسیجی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: بدون شک یکی از عوامل مهم موفقیت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مؤلفه مدیریت جهادی و بسیجی بود و امروز نیز راه‌حل مؤثر مشکلات جامعه و کشور بهره‌گیری از همین مؤلفه‌های مهم در سطوح مختلف اجرایی است.

سردار غیاثی بابیان اینکه شهدای دفاع مقدس نمونه‌های عینی جوانان مؤمن و انقلابی هستند، گفت: جامعه نوجوان و جوان کشور امروز به الگوهای جامع و کاملی برای سَبکِ زندگی ایرانی - اسلامی نیازمند هستند که بهترین نمونه آن زندگی شهدای نوجوان و جوان دفاع مقدس است.

به عقیده این فرمانده مجموعه خاطرات و حقایق دوران افتخارآمیز دفاع مقدس یک ثروت ملی برای کشور به شمار می رود.

فرمانده سپاه فجر بابیان اینکه مجموعه سپاه و بسیج فارس برای برگزاری باشکوه برنامه‌های مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس آمادگی کامل دارد، گفت: تمام سازمان‌ها و نهادهای استان فارس نیز در یک بستر هدفمند باید آماده هم‌افزایی و تعامل با مسئولان این ستاد باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان