کد خبر: ۱۳۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج عشایر فارس:

توزیع 3هزار بسته معیشتی در رزمایش مواسات و کمک مومنانه میان عشایر فارس

سرهنگ افسری گفت: در راستای بازگشایی مدارس، عملیات رفع آلودگی از مدارس عشایری توسط گروه های جهادی عشایر فارس آغاز شده است.

 سرهنگ افسری رئیس سازمان بسیج عشایر فارس در گفتگو با خبرنگار شیراز گفت: امروز ویژه برنامه ای به مناسبت روز تشکیل بسیج عشایر با سمت و سوی رزمایش مواسات و کمک مومنانه برگزار شد.

توزیع 3هزار بسته معیشتی در رزمایش مواسات و کمک مومنانه میان عشایر فارس

وی با تأکید بر اینکه برنامه با رعایت کامل شرایط بهداشتی برگزار شد گفت: در این رزمایش، این پیام را به جامعه عشایری منتقل کردیم که این رزمایش همچنان ادامه دارد.

سرهنگ افسری افزود: در حاشیه این مراسم هم تعدادی بسته معیشتی در میان خانواده‌های نیازمند عشایری توزیع شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم همچنین پیام سردار سیف رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری کشور به اطلاعات عشایر غیور فارس رسانده شد. همچنین پویش اهدای یک گوسفند از دامداران عشایر جهت کمک به رزمایش مومنانه آغاز شده است.

افسری یادآور شد: اگرچه تاکنون از سوی خیرین کمک هایی داشته ایم، اما چون تا کنون توانسته ایم تمام خانواده‌های کم بضاعت عشایری را تحت پوشش این رزمایش قرار دهیم، باز هم از خیرین و دامداران عشایری تقاضای کمک برای این رزمایش را داریم.

وی با بیان اینکه امروز در سراسر استان ۲۰۰ بسته معیشتی میان عشایر فارس توزیع شد ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۴۰ بسته معیشتی در استان میان عشایر توزیع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج عشایر فارس ادامه داد: در رزمایش مواسات و کمک مومنانه، تاکنون این سه هزار بسته معیشتی و 2 هزار بسته بهداشتی به همت بسیج عشایر میان عشایر فارس توزیع شده است.

وی همچنی با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی عشایر در راستای مبارزه با کرونا گت: گروه‌های جهادی بسیج عشایر استان در بحث ضدعفونی و رفع آلودگی از معابر و مکان‌های تجمع عشایر و کلنی‌های دام عشایر اقدام کرده که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

افسری ادامه داد: در راستای بازگشایی مدارس هم عملیات رفع آلودگی از مدارس عشایری آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج عشایر فارس در پایان با اشاره به دیدر معتمدین و نهادهای عشایری با منتخبین مردم در فارس گفت: روز گذشته به همت خیرین حسینیه حضرت ابوالفضل قشقاییها در شهرک گلستان، نشستی با حضور منتخبین مردم صورت گرفت و مسئولین نهادهای عشایری، معتمدین عشایری و خانواده‌های شهدا در این جلسه حضور داشتند و مطالبات عشایر را به سمع و نظر نمایندگان منتخب انقلابی مردم رساندند.

به گفته وی، مسائل فرهنگی و اقتصادی، به روزرسانی تولیدات عشایری، و وضعیت معیشت جامعه عشایر، از جمله مباحث مطرح شده با نمایندگان منتخب مردم در استان فارس بود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان