کد خبر: ۱۳۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

دیدار نمایندگان منتخب مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با سردار حبیبی / كشف گوشي‌هاي 5 ميلياردي قاچاق در جهرم/ کشف 63 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در لارستان/ ساعت مچي‌هاي قاچاق ميلياردي كوك نشدند

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دیدار نمایندگان منتخب مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با سردار حبیبی / تأکید بر لزوم تقویت و اقتدار پلیس 
در دیدار نمایندگان منتخب مردم استان در مجلس شورای اسلامی با فرمانده انتظامی استان، بر لزوم تقویت و اقتدار نیروی انتظامی تأکید شد.
  نمایندگان منتخب مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، با حضور در فرماندهی انتظامی استان با سردار "رهام بخش حبیبی" دیدار و گفتگو کردند.
سردار حبیبی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نمایندگان منتخب مردم قبل، حین و بعد از انتخابات در راستای جلوگیری از بروز ناامنی و بی نظمی، گفت: علی رغم تبلیغات سوء دشمنان، مردم پای صندوق های رأی آمدند و در امنیت کامل بهترین انتخابات را رقم زدند.
وی با بیان اینکه پایه و اساس همه اقدامات در جامعه امنیت و آرامش است، افزود: اگر نیروی انتظامی مقتدری در جامعه وجود نداشته باشد، نظم و امنیت مختل خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان فارس بر لزوم تعامل بیش از پیش نمایندگان مجلس با نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: شما به عنوان نمایندگان مجلس می توانید پلیس را در مسیر افزایش اقتدار و همچنین تقویت آن یاری رسانید.
سردار حبیبی تصریح کرد: انتظار داریم به عنوان نمایندگان مردم، نظرات و صحبت های آنان را در خصوص عملکرد نیروی انتظامی دریافت و به ما ارائه دهید.
وی با تأکید بر اینکه اگر از فرصت ها به خوبی استفاده نکنیم به تهدید تبدیل خواهند شد، گفت: در این راستا باید ضمن افزایش تعامل و هماهنگی، از ظرفیت های موجود برای رفع مشکلات استفاده کنیم.
در پایان، نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی جداگانه، ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوع امنیت در جامعه، بر لزوم تقویت نیروی انتظامی و اقتدار پلیس تأکید و از زحمات و تلاش های شبانه روزی کارکنان خدوم نیروی انتظامی تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

کشف 107 کیلو تریاک در شیراز 
فرمانده انتظامي استان از توقيف یک سواري سمند و كشف 107 كيلو تریاک در ورودي شهرستان شيراز خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي"، بيان كرد: در راستاي اجراي طرح کنترل محورهاي مواصلاتي استان و مبارزه بي امان با قاچاقچيان، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان به يک سواري سمند مشکوک و دستور ايست را صادر كردند.
سردار "حبيبي" خاطر نشان كرد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو موفق شدند در بازرسي از آن مقدار 107 کیلو تریاک کشف كنند.
فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير شد، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد. 

كشف گوشي‌هاي 5 ميلياردي قاچاق در جهرم
جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف يك سواري سمند و کشف 197 دستگاه انواع موبايل خارجي قاچاق در شهرستان جهرم خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" ، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و جلوگيري از هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي، ماموران انتظامی شهرستان جهرم هنگام کنترل محورهای اصلی به يك سواري سمند مظنون و آن را متوقف كردند.
سرهنگ "ملك‌زاده" افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 197 دستگاه موبايل خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف كنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 5 ميليارد ريال برآورد شده است، بيان كرد: در این رابطه يك نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

کشف چوب قاچاق 4 میلیاردي در مرودشت
فرمانده انتظامی مرودشت از کشف 25 تن چوب قاچاق به ارزش 4 ميليارد ريال در اجرای طرح مبارزه با قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان"، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور شیراز- اصفهان به 2 دستگاه كاميون حامل چوب مشکوک و دستور ايست را صادر كردند.
وی ادامه داد: ماموران پس از متوقف كردن خودرو موفق شدند در بازرسي از آنها ميزان 25 تن چوب جنگلي قاچاق و بدون مجوز را كشف و 2 نفر را نيز دستگير كنند.
فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان كرد: با اشاره به اینکه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 4 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: هر 2 راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند. 
سرهنگ "زراعتیان" گفت: در سال جاری مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز با هدف حمايت از توليدات داخلي، از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت می باشد که با اقتدار و به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

کشف 63 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در لارستان 
فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف 63 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 6 میلیاد و 300 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ "داود امجدی" در گفت‌وگو، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند افرادی با استفاده از يك پژو ۴۰۵ در امر حمل و قاچاق دستگاه ماينر فعاليت دارند كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وی افزود: پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، خودرو مورد نظر در یک منزل مشاهده شد که در بازرسی از آن ۶۳ دستگاه  استخراج ارز دیجیتال قاچاق (ماینر) کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را 6 میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرده‌اند، بیان داشت: در اين رابطه 2 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

ساعت مچي‌هاي قاچاق ميلياردي كوك نشدند
فرمانده يگان تكاوري استان از كشف 322 عدد ساعت مچي خارجي قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال در بازرسي از يك سواري پرايد خبر داد. 
سرگرد "محمدصالح اميني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران يگان تكاوري استان فارس در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، حين كنترل محورهاي مواصلاتي به يك سواري پرايد مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
سرگرد "اميني" افزود: مأموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 322 عدد ساعت مچي خارجي قاچاق و فاقد مجوز كشف و يك نفر را در اين خصوص دستگير كنند.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، يك ميليارد ريال برآورد شده است، خاطر نشان كرد: متهم با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف 30 كيلو حشيش در منزل مسكوني
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از كشف 30 كيلو حشيش و دستگيري 2 قاچاقچي در "كوشك ميدان" شهرستان شيراز خبر داد.
سرهنگ "عبدالله خسرواني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقداري حشيش در منزل خود در "كوشك ميدان" شهرستان شيراز دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
سرهنگ "خسرواني" افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل، ميزان 30 كيلو حشيش كشف و 2 نفر قاچاقچي را نیز دستگير كردند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه ماموران نيروي انتظامي در راه مبارزه بي امان با قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر از جان مايه مي گذارند، تصريح كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اطلاع دهند.

نظرات بینندگان