کد خبر: ۱۳۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

تاخت و تاز ویروس کرونا در فارس/ شمار مبتلایان به 5 هزار نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲۶ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران، گفت: از یک هزار و ۶۳۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، ۱۲۶ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار نفر رسیده است.

او افزود: متاسفانه دو نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این دو مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۰۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با تفکیک موارد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون، گفت: از این تعداد ۶۳ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۳ مورد آباده؛ اقلید و کازرون هر کدام ۲ مورد؛ رستم، داراب، پاسارگاد، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر بوده و مابقی جانباختگان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های استان است.

دکتر همتی بیان کرد: آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹درصد به مردان و ۴۱درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را چهار هزار و ۱۰۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان فارس رو به افزایش است و مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان