کد خبر: ۱۳۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
در نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس مطرح شد؛

کشف 11میلیارد تومانی کالاهای قاچاق در فارس/ از دستگیری کلاهبرداران فضای مجازی تا سارقان اتومبیل که در کمتر از چند ثانیه درب خودرو را باز می کنند

فرمانده نیروی انتظامی فارس به دستگیری سارقان اتومبیل که در کمتر از چند ثانیه درب خودرو را باز میکنند اشاره کرد و با ابراز گلایه از خودروسازان داخلی گفت: امنیت خودروهای داخلی به گونه‌ای است که این افراد به راحتی می توانند اقدام به ربودن ماشین کنند از طرفی مردم خود نیز باید بسیار مراقب باشند تا در دام این سارقان نیافتند.

به گزارش شیرازه، در نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس که ظهر دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، با بازدید از کشفیات جدید پلیس فارس،گوشه ای از هوشیاری و اقتدار نیروی انتظامی به نمایش گذاشته شد و هم اشاره به بخشی از سهل انگاری، بی دقتی و  بی توجهی های مردم نسبت به هشدار هایی بود که هر روز در خصوص آسیب های موجود در فضای مجازی، کلاهبرداری های اینترنتی و حتی معاملات حضوری و مراقبت از وسائل شخصی از رسانه های مختلف در حال انعکاس و انتشار است که اگر مردم کمی با دقت و فرصت کافی به این هشدارها گوش می دادند قطعاً شاهد کاهش چشمگیر آسیب های موجود در جامعه و بروز ناامنی ها و جرایم بودیم.
کشف 11میلیارد تومانی کالاهای قاچاق در فارس/از دستگیری کلاهبرداران فضای مجازی تا سارقان اتومبیل که در کمتر از چند ثانیه درب خودرو را باز میکنند
در گوشه ای از محوطه مجتمع انتظامی شهید فعال،میزی به چشم میخورد که انواع سلاح های سرد و گرم از جمله قمه،چاقو،کلت کمری و ... که از متهمان کشف شده بود بر روی آن چیده شده و عده ای مجرم هم در این خصوص دستگیر شده بودند.

سردار رهام بخش حبیبی با اشاره به جرم این افراد،  گفت:متاسفانه گروهی با قلدری در حال اذیت و ازار مردم و سلب آسایش شهروندان هستند و بعضی از آنها خود را به عنوان اراذل و اوباش معرفی می‌کنند که به اهداف پلید خود دست پیدا کنند، اما باید بدانند که پلیس به شدت با کسانی که بخواهند با آسایش مردم بازی کنند و آرامش جامعه را به خطر بیندازند  برخورد کرده و هیچ تعارفی با آنان ندارد.

حبیبی افزود: در این راستا عملیات ویژه‌ای انجام دادیم  و در بین چیزهایی که از این گروه کشف کردیم هم اسلحه های مختلفی بود که اراذل و اوباش  به جان مردم می افتادند و باعث ترس و وحشت می شدند و حتی در درگیری با مامورین پلیس هم از این اسلحه ها استفاده کردند.

وی در ادامه،عنوان کرد: بخش دیگر این کشفیات مربوط به فضای مجازی است که متاسفانه علی رغم توضیحات و اخطارهای پیاپی که به مردم دادیم هنوز هم شاهد کلاهبرداریهای فیشینگ هستیم که مسبب بخشی از آنها سهل انگاری خود فرد است.

حبیبی همچنین به یکی از متهمان دستگیر شده اشاره کرد و گفت:این شخص یکی از حرفه ای ترین افراد در کلاهبرداری های اینترنتی و فیشینگ است، کسی که هم در فضای مجازی و هم حقیقی خود را به عنوان پلیس معرفی و تعداد زیادی کلاهبرداری کرده است پس خواهش من از مردم این است که همواره هشدارهای پلیس را جدی گرفته و دقت کنند و به هر کسی اعتماد نکنند چرا که ذره‌ای دقت و هوشیاری باعث کاهش چشمگیر این آسیب‌ها خواهد شد.

در بخش دیگری از محوطه این مجتمع انتطامی تعدادی خودرو پارک شده بود که به گفته فرمانده انتظامی استان فارس مربوط به حمل  مواد مخدری است که درون بطری هایی پر شده و گوشه داشبورد جاسازی شده بودند و توسط پلیس فارس دستگیر شدند.

کمی آن طرف تر بر روی یکی از میزها میزان قابل توجهی مواد مخدر ائم از حشیش، تریاک، شیشه و هروئین وجود داشت که سردار حبیبی با اشاره به وسایل و ابزاری که با آن این مواد را تهیه و یا استفاده می کردند،ابراز داشت: بخشی از این شیشه ها به صورت محلول است که در آشپزخانه های داخلی تولید شده و سپس تبدیل به مواد مخدر صنعتی میگردد البته بخش زیادی از این مواد وارداتی بودند.

وی در ادامه به دستگیری یک باند سارق دیگر اشاره کرد که ۲۰ فقره سرقت به عنف انجام داده و در این راستا پنج نفر دستگیر شدند،همچنین سرقت وسایل منزل،سرقت از ادارات و مغازه ها نیز از جمله مواردی بود که در هر یک از این کشفیات عده ای نیز دستگیر شده بودند و در میان این متهمان چند جوان بودند که عنوان میکردند روزها منازلی را زیر نظر داشتند و شب با مراجعه به آن منزل اقدام به سرقت وسایل قیمتی می کردند. متهم اعلام کرد وسایل مسروقه را از طریق سایت دیوار به مال خر می فروختیم.

فرمانده ارشد انتظامی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه موبایل و کیف قاپی یکی از شگردهای سارقان است،اظهار کرد: در سرقت موبایل، اگر شماره سریال گوشی موجود باشد و پلیس در سیستم ردیابی کند امکان پیدا کردن آن وجود دارد اما این سارقان با نرم افزاری که در اختیار داشته اند سریال گوشی ها را تغییر می دادند که غیر قابل پیگیری باشد که در این راستا نیز چند نفر دستگیر شدند.

حبیبی در ادامه این بازدید به یک باند سرقت حرفه ای دیگر نیز اشاره کرد که با استفاده از دستگاه هک، تلفن منازل و بیسیم های پلیس را جمر (مسدود کننده سیگنال)میکردند تا مالباختگان نتوانند با نیروی انتظامی تماس بگیرند و سپس دوربین هایی را در منزل جاسازی کرده و خود از بیرون آن را ردیابی می‌کردند همچنین این افراد دستگاهی را در اختیار داشتند که قادر به ردیابی جواهرات قیمتی مانند الماس و برلیان بود که با روشن کردن این دستگاه جواهرات جستجو و به سرقت می رفت بدون آن‌ که جایی به هم ریخته شود یا به چیزی دست بزنند.

در میان این سرقت ها همه نوع متهم و جرمی وجود داشت از کلاهبرداران فضای مجازی گرفته تا سارقان اتومبیل که در کمتر از چند ثانیه درب خودرو را باز کرده و اقدام به سرقت می کردند، در این راستا سردار حبیبی با ابراز گلایه از خودروسازان داخلی گفت: امنیت خودروهای داخلی به گونه‌ای است که سارقان به راحتی می توانند اقدام به ربودن انها کنند از طرفی مردم خود نیز باید بسیار مراقب باشند تا در دام این سارقان نیافتند.

در ادامه  به قسمتی از مجتمع رسیدیم که ماشین‌های سبک و سنگین پارک شده بودند، که از آن ها در راستای قاچاق کالا استفاده شده بود.
در میان این کالاها هم سیگار وجود داشت و هم لوازم التحریر و حتی ابزار آلات موسیقی که در سقف و دهانه کولر یک اتوبوس جاسازی شده بود، لوازم خانگی، موتور سیکلت و اسباب بازی نیز از دیگر اقلامی بود که از این کامیون ها به عنوان کالای قاچاق ضبط شده بود.

 سردار حبیبی در ادامه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امیدواریم روزی شاهد این باشیم که فرهنگ اجتماع به جایی برسد که اگر پلیس در خیابان در حال دستگیر کردن یک متهم یا مجرم است بقیه مردم هم به نیروی انتظامی کمک کنند چرا که باید فکر کنیم فردی که پلیس در حال دستگیری اوست یکی از همان افرادی است که اقدام به آسیب رساندن به خانواده میکنند.
 
وی با بیان اینکه در دو ماهه ابتدای سال سرقت هایی  از منازل و خودروها انجام شد که توسط پلیس کشف شدند،گفت: در این راستا 8 باندحرفه ای سارق دستگیر شدند که از انها ۲۷۰ نوع سرقت کشف کرده ایم که  ارزش کالاهای ضبط شده بیش از ۸ میلیارد تومان  است.

وی از کشف 9 تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون خبر داد و افزود: از باندی که در شهر شیراز تولید کننده  شیشه بودند، 50 کیلو شیشه کشف و 4نفر دستگیر شدند و در ادامه نیز 78کیلو مواد مخدر صنعتی دیگر در حالی که از کرمان وارد استان فارس میشد کشف و ضبط شده است.

 فرمانده ارشد انتظامی در فارس از دستگیری ۳۴ نفر از اراذل و اوباش هم خبر داد و گفت: تعدادی از منازل و صنوفی که از آنها حمایت می‌کردند نیز پلمپ شدند.

حبیبی با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی اکنون تبدیل به فضای حقیقی شده است و مردم به شدت از این فضا آسیب می بینند و علیرغم اینکه به مردم تذکر می‌دهیم که چگونه از این فضا استفاده کنند باز هم شاهد ضربه دیدن آنها هستیم،عنوان کرد: در این خصوص ۴ نفر کالاهبردار فیشینگ دستگیر شده و تا کنون یک میلیارد تومان از حساب آنها کشف و مسدود کرده‌ایم.

وی در خصوص کالاهای کشف شده قاچاق نیز ادامه داد: پلیس در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ خودرو را توقیف ،۲۵ متهم را دستگیر و  بیش از ۱۱ میلیارد تومان  کالاهای قاچاق از آنها کشف کرده است،همچنین ۳۹۳ پرونده از ابتدای امسال تاکنون تشکیل شده  که ارزش مالی این کالاها بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال بوده و  این در حالی است که ۳۳۴ خودرو نیز در این رابطه توقیف شده و ۳۹۶ متهم نیز در این خصوص بازداشت شده‌اند.

وی با اشاره به تخلفات و جرائمی که در سایت دیوار رخ میدهد،گفت:متاسفانه این سایت همواره به  مردم آسیب میرساند پس باید راه کاری وجود داشته باشد تا به راحتی اموال مسروقه بر روی آن قرار نگیرد که موجب ضرر و زیان مردم گردد./

انتهای پیام/
نظرات بینندگان