کد خبر: ۱۳۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هشتاد و پنجمین بسته ویژه خبری؛

آقا و خانم نماینده چقدر کار می‌کردند؟ / حکم حبس محمود صادقی تائید شد / مخالفت انگلیس با درخواست نازنین زاغری/ حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟

رصد‌خانه، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند : مینو محرز: احتمالا یک دانشجوی گیلانی بازگشته از ووهان! / طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به اظهارات کرونایی عضو مجلس خبرگان / واکنش وزیر کشور به ادعای علی مطهری در مورد حوادث آبان ۹۸ و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
 آقا و خانم نماینده چقدر کار می‌کردند؟ / حکم حبس محمود صادقی تائید شد / مخالفت انگلیس با درخواست نازنین زاغری/ حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟
 تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.
 
مینو محرز: احتمالا یک دانشجوی گیلانی بازگشته از ووهان!

دکتر محرز که متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران است، در دوران شیوع کرونا به یکی از مهم‌ترین چهره‌ها و منابع خبری تبدیل شده است. او در گفتگو با شماره تازه نشریه اندیشه پویا به پرسشی بسیار مهم و البته ابهامی بزرگ درباره منشا آلودگی ایران به ویروس پاسخ داد. دکتر محرز درباره اینکه آیا واقعا کرونا از قم به دیگر شهر‌های ایران رفت یا از یک نقطه دیگر گفت: بعد از شروع اپیدمی یک گروه اپیدمولوژیست بسیار ماهر به ریاست دکتر حقدوست کار را شروع کرد. اوایل می‌گفتند یک تاجر عرب که بین ایران و چین فعالیت می‌کرده، ویروس را از چین با خودش آورده است. بعد گروه به این احتمال رسید که قبل از قم دانشجویی از ووهان برای دیدن خانواده‌اش به گیلان آمده است. این متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با اندیشه پویا ادامه داد: ایام سال نو چینی‌ها بود و رفت و آمد کارگران چینی هم زیاد. برخلاف دیگر کشورها، ایران مرز‌های هوایی خود را با چین نبسته بود. بدشانسی هم این بود که در اوج فراگیری آنفلوانزا بودیم و همه بیماران بدحال را به حساب آنفلوانزا می‌گذاشتیم. وقتی اعلام شد اولین مورد مثبت در قم دیده شده، بنا را گذاشتیم بر ورود بیماری از قم، اما وقتی اپیدمولوژیست‌ها شروع به بررسی کردند، نظرشان این شد که ورود کرونا از گیلان بوده است.

 مهدی طائب: کم کم کشف می‌شود ویروس کرونا علیه ماست

حجت الاسلام مهدی طائب، سخنران مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در کرمان گفت: اگر از دشمن ترسیدید و در شرایط کنونی که این بیماری ساختگی دست دشمن حمله کرده؛ حضرت می‌فرماید چرا به این آیه و ذکر پناه نمی‌برید؟ زیرا دیدم خدا بعد از این فرمود: فانقلبوا بنعمة الله/ تعجب می‌کنم از کسی که دچار اندوه و افسردگی شده چرا به لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین پناه نمی‌برد، زیرا خداوند بعد از آن فرمود: فاستجبنا له و نجیناه من الغم... / تعجب می‌کنم کسی که مورد حیله و مکر قرار گرفته و پناه نمی‌برد به «و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد»، زیرا بعد از آن فرمود: «فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا ...» دعای این‌ها را اجابت کردم و از هر چه قرار بود آسیب به این‌ها برسد آنان را حفظ کردم. وی در همین باره خاطرنشان کرد: خدا می‌داند با این ویروس چه در سر داشتند برای ما؛ اما با آمدن این ویروس در ایران قطعاً رهبری گفت: «و افوض امری الی الله» بسیجیان ریختند در خیابان{و شروع به کار کردند} کادر درمان گفتند ما تلاش خود را می‌کنیم بقیه آن با خدا است و... لذا بعد‌ها معلوم خواهد شد خداوند چگونه مکر اینها{سازندگان ویروس} را به آن‌ها برگردانده است. حجت الاسلام طائب افزود: ۴۰ سال علیه ما مکر و حیله شده کجا در درون سیستم‌های پیچیده و سابقه دار آن‌ها هستیم؟ اما کم کم کشف می‌شود این ویروس علیه ما هست؛ اگر اگر با دعای درست در خانه خدا رفتی آنچه از تو پنهان و برای اثرگذاری کار لازم است؛ داده می‌شود.

واکنش وزیر کشور به ادعای علی مطهری در مورد حوادث آبان ۹۸
 
وزیر کشور در نامه‌ای به مجلس که در جلسه علنی امروز قرائت شد اعلام کرد: در حوادث آبان ۹۸ قصوری متوجه این وزارتخانه نبوده و ادعای علی مطهری نیازمند مدارک و اسناد است در غیر اینصورت ناچار به پیگیری حقوقی هستیم. در بخشی از این نامه آمده است: در این راستا مجلس شورای اسلامی هم از طرق مختلف بررسی عملکرد اقدامات وزارت کشور را در دستور کار خود داشت است؛ در جلسه کمیسیون مشترک متشکل از اعضای دو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین امور داخلی کشور و شورا‌ها گزارش ماوقع و اقدامات قانونی دستگاه‌های عضو شورای امنیت کشور ارائه شد سپس استیضاح وزیر کشور با محور حوادث آبان ماه در دو جلسه کمیسیون در دو تاریخ ۱۹ و ۲۵ آذر ماه بررسی شد که در نتیجه در پایان جلسه دوم تعداد زیادی از نمایندگان مجلس پس از استماع پاسخ‌های وزیر کشور آن را قانع‌کننده دانسته و امضاء‌های خود را بازپس گرفتند لذا در همان روز طرح استیضاح از حد نصاب قانونی افتاد و از دستور کار کمیسیون خارج شد. ادعای جناب آقای مطهری نیازمند اثبات و ارائه دلیل و مدرک است؛ از ایشان می‌خواهیم مدارک و اسناد مربوط به ادعای خود را ارائه نمایند در غیر اینصورت به منظور صیانت از خدمات و زحمات خدمت‌گزاران ملت در وزارت کشور ناچار به پیگیری حقوقی موضوع از مراجع صالحه خواهیم بود.

کوشکی: نتیجه انتخابات هیات رئیسه مجلس از حالا مشخص است

محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که بر اساس عرف، نمایندگان شهرستان بیشترین اثرگذاری را در انتخابات هیات رئیسه و ریاست مجلس دارد. کوشکی گفت: «با در نظر گرفتن تعداد و سلیقه نمایندگان شهرستان مساله، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی نتیجه انتخابات هیات رئیسه پیچیدگی خاصی نداشته باشد و مساله کاملا مشخص است». وی در پاسخ به اینکه آیا قالیباف را پیروز قطعی این رقابت می‌دانید؟ گفت: «به نظر می‌رسد که اینطور باشد». وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه توافقات و اختلافات طیف‌های سیاسی اصولگرا در این جریان چقدر اثرگذاراست؟ گفت: «به نظر من اصلا این موضوع اهمیت چندانی ندارد. زیرا بالاخره رئیس مجلس یک رای بیشتر ندارد و فقط دبیر جلسه است. او بر اساس قانون اساسی نفوذ خاصی ندارد».

عباس سلیمی‌نمین‌: حتی جوانان مؤتلفه هم میرسلیم را قبول ندارند

عباس سلیمی‌نمین: «به‌نظر من جلسه اخیر آقای میرسلیم با برخی راه‌یافتگان مجلس یازدهم چندان اهمیتی ندارد، زیرا اصلا افرادی که خود را برای ریاست مجلس مطرح می‌کنند، اندازه این پست نیستند؛ برای مثال آقای شمس‌الدین حسینی که اصلا سیاسی نیست و در دوره ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد مدتی وزیر اقتصاد بوده است یا آقای میرسلیم مقبولیتی برای ریاست مجلس ندارد. حالا اینکه قبل از تشکیل مجلس دور هم شده‌اند و سعی می‌کنند محفلی تشکیل بدهند، چندان قابل اعتنا نیست و هنوز وضعیت تغییری نکرده و مشخص است که چه کسی شانس اول ریاست مجلس است. حتی حزب مؤتلفه در دادن بیاینه برای حمایت از آقای میرسلیم در انتخابات هیئت‌رئیسه مردد است یا جوانان حزب موتلفه اصلا میرسلیم را قبول ندارند. او هیچ وقت به تعهدات خود پایبند نبوده است و همین موضوع از او یک شخصیت غیرقابل اتکاء ساخته است. آقای میرسلیم نه‌تن‌ها در بین سیاسی‌ها بلکه در میان مردم هم هیچ جایگاه و پایگاهی ندارد. آراء او در انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر از آراء باطله بود و این نشان می‌دهد که مقبولیتی در سطح جامعه و سیاست ندارد. در انتخابات اخیر مجلس هم م‍ؤتلفه سهمیه‌ای از لیست اصولگرایان دریافت کرد و بر اساس آن سهمیه آقای میرسلیم توانست وارد مجلس شود. با ذکر چنین اوصافی اصلا اهمیتی ندارد که نشست او با یک جمعی را تحلیل کنیم یا بگوییم چه نتایجی در پی خواهد داشت».
 
آقا و خانم نماینده چقدر کار می‌کردند؟

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه من و همسرم در دوران نمایندگی مردم در پارلمان از هیچ امتیازی استفاده نکردیم گفت: ریالی برای انتخابات هزینه نکرده‌ام. حسن کامران در جلسه علنی و در تذکر شفاهی اظهار داشت: در دوره نمایندگی خود و همسرم (نیره اخوان) از هیچ امتیازی استفاده نکردیم. وی افزود: در این دوره از انتخابات رای نیاوردم، اما برای منتخبان آرزوی توفیق و عاقبت‌بخیری دارم. نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: بنده و خانم اخوان در طول دوران نمایندگی سه شیفت از اذان صبح تا ۱۲ شب کار کردیم. کامران گفت: برای ستاد انتخاباتی‌ام ریالی هزینه نکردم و حقوق هم ندادیم؛ فقط خیار، گوجه و پنیر به عنوان غذا دادیم و چند بنر و بروشور و پوستر پخش شد.
 
حکم حبس محمود صادقی تائید شد

محمود صادقی از رد شدن درخواست تجدید نظر وی درباره حکم ۲۱ماه حبس خبر داد. محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر خود مطلبی درباره حکم خود منتشر کرد.

متن این مطلب به شرح زیر است:‏شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران تجدیدنظر خواهی اینجانب از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرد و رأی دادگاه بدوی مبنی بر ده میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس را عینا تأیید کرد. دادگاه قبلا وقت احتیاطی برای ۲۸ تیر تعیین کرده بود، اما امروز بصورت غیرمنتظره مبادرت به صدور رأی کرد.
 
نظر معاون احمدی‌نژاد درباره سرمایه‌گذاری در سکه و بورس

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: سرمایه‌گذاری در بورس، سکه و ... که منجر به تولید نمی‌شود بلکه باید امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد شود و این امنیت نیز مستلزم مقررات و امنیت قضایی است. سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت و معدن با منتخبان این مجلس با بیان اینکه اگر برای جهش تولید باید سه الزام عملی و محقق شود و آن امنیت سرمایه‌گذار، خصوصی‌سازی و تسهیلات بانکی و به تبع آن اصلاح نظام بانکی را از جمله این سه الزام برشمرد.وی به مقوله امنیت سرمایه‌گذاری اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بورس، سکه و ... که منجر به تولید نمی‌شود بلکه باید امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد شود و این امنیت نیز مستلزم مقررات و امنیت قضایی است. منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: باید مقررات‌زدایی کنیم ما قوانین دست‌وپاگیر در این زمینه‌ها فراوان داریم که این خود نوعی خود تحریمی محسوب می‌شود و علی‌رغم مقررات‌زدایی باید تثبیت قوانین را نیز دنبال کنیم.میرالتاج‌الدینی با بیان اینکه در تولید همه دستگاه‌ها باید ورود و مشارکت داشته باشند، بیان داشت: قوه قضاییه و تعزیرات و مجموعه‌های دیگر قضایی باید از تولید حمایت کنند.
 
 واکنش میرتاج الدینی به ادعای دلار ۲۰ هزار تومانی با آغاز کار مجلس

میرتاج الدینی به ادعای برخی در مورد دلار ۲۰ هزار تومانی با آغاز کار مجلس واکنش نشان داد. سیدمحمدرضا میرتاج الدینی که خود از نامزد‌های نایب رئیسی در دوره یازدهم محسوب می‌شود، در واکنش به ادعای برخی که می‌گویند با آغاز کار مجلس یازدهم دلار ۲۰ هزار تومان می‌شود، تأکید کرد: این را رد می‌کنم، چون مسئله ربطی به مجلس ندارد. وی تاکید کرد مجلس یازدهم یک مجلس کارآمد، واقعگرا و انقلابی است، یعنی برای حل مشکلات راهکار و برنامه خواهد داشت. بعضی‌ها مجلس یازدهم نیامده شروع کردند به تخریب. چون می‌دانند مجلس آینده می‌تواند مشکلات کشور را حل کند می‌خواهند با طرح چنین مباحثی نگذارند که مجلس موفق شود.
 
شهرام جزایری به ۷ سال زندان محکوم شد

شهرام جزایری که مرداد سال ۹۷ در آذربایجان غربی و هنگام خروج از کشور بازداشت شده بود، به ۷ سال زندان محکوم شده است. درست از همان روز بازداشت تا امروز علت دستگیری و زندانی شدن جزایزی رسانه‌ای نشده بود، اما حالا بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شده که در مدت حدود ۲ سال گذشته از زمان بازداشت وی، برای جزایری ۲ پرونده تشکیل شده که هر ۲ به صدور حکم قطعی انجامیده است. در پرونده اول که به موضوع کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون تومانی اختصاص دارد، شاکی با دریافت ۳ برابر وجه رضایت داده و شکایت خود را پس گرفته، اما دادگاه از جنبه عمومی جرم جزایری را به ۷ سال حبس محکوم کرده است. این حکم در دادگاه تجدید نظر هم تایید شده است. البته به گفته خود جزایری در خصوص این پرونده درخواست اعاده دادرسی قرار است انجام شود. اما آنچه موجب شد تا جزایری نتواند به مرخصی کرونایی بیاید، حکمی بود که در پرونده دوم برای او صادر شده است.پرونده دوم جزایری ارتباط مستقیم با پرونده قدیمی او دارد. جایی که جزایری در آن محکوم به حبس و رد مال شده بود و سرانجام سال ۹۷ با گذراندن دوران حبس و رد مال از زندان آزاد شده بود. در آن پرونده جزایری به رد مال ۵۰ میلیون دلاری که از شعبه بانک ملی در امارات دریافت کرده محکوم شده بود. حال بار دیگر پرونده‌ای با این موضوع برای وی تشکیل و وی در ارتباط با همان ۵۰ میلیون دلار به پرداخت خسارات تاخیر تادیه بابت ارز خارجی LC محکوم شده است.
 
حجت شرعی نعمتی برای موافقت با برجام

نماینده مردم تهران گفت: اگر روزی موافق برجام بودم قطعا به حجت شرعی رسیده بودم، البته امروز هم اعتقاد دارم که برجام به نفع کشور و ملت است و معتقدم اگر از لوایح ۴گانه و CFT دفاع کردم به حجت شرعی رسیده بودم و معتقدم این موضوعات لازمه کشور بود و قول می‌دهم در مجلس آینده نیز این پیگیری‌ها انجام خواهد شد. بهروز نعمتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار کرد: از مردم اسدآباد و تهران تشکر می‌کنم که در مجلس نهم و دهم به حقیر اعتماد کردند و به بنده رأی دادند. همچنین از همه هموطنان به خاطر قصور‌های ناخواسته در طول ۸ سال خدمت در مجلس، عذرخواهی کرده و اعلام می‌کنم همواره تلاش داشتم از وطنم و کشورم دفاع کنم. وی افزود: با توجه به اینکه همه کشور درگیر کرونا است، از کادر درمان، مسئولان و مردم که در جهت برون رفت از کرونا تلاش کردند، تشکر می‌کنم و دستشان را می‌بوسم. نعمتی گفت: اگر روزی موافق برجام بودم قطعا به حجت شرعی رسیده بودم، البته امروز هم اعتقاد دارم که برجام به نفع کشور و ملت است و معتقدم اگر از لوایح ۴گانه و CFT دفاع کردم به حجت شرعی رسیده بودم و معتقدم این موضوعات لازمه کشور بود و قول می‌دهم در مجلس آینده نیز انجام خواهد شد.
 
موج دوم کرونا در ایران کم‌خطرتر و آرام‌تر است

ایرنا نوشت: رییس اتاق فکر ستاد کرونای استان تهران پیش‌بینی کرد موج دوم شیوع کرونا در ایران کم‌خطرتر و آرام‌تر طی می‌شود؛ زیرا با رفتار ویروس بهتر آشنا شده‌ایم. حسین قناعتی  امروز دوشنبه در اولین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امروز نسبت به آغاز شیوع کرونا تجهیزات بیشتر و بهتری داریم. آموزش رفتارهای بهداشت فردی داده شده و مردم بیشتر رعایت می‌کنند. بنابراین انتظار داریم موج بعدی شیوع ویروس کرونا کم‌خطرتر باشد و آرام‌تر طی شود.
وی افزود: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و علائم در همه دنیا دولت ما و بعضی دولت‌ها این فرضیه را داشتند که حتی نجات یک نفر مهم است و هیچ بیماری نباید بدون درمان رها شود.
قناعتی  ادامه داد: قرنطینه فرصتی به ما داد تا تعداد افراد مبتلا کاهش یابد، تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش نیز تا حد ۶۰ تا ۷۰ درصد از انتقال بیماری جلوگیری کردند. کشورهایی مانند چین و کره جنوبی که سابقه مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر مانند سارس را داشتند بهتر عمل کردند.

 روحانی: برای آینده کشور و پایداری نظام باید دو سه حزب اصلی ایجاد شود

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم نجیب ایران در روزهای سخت و دشوار در کنار یکدیگر و همدل و همزبان هستند، تاکید کرد: همگرایی و همدلی که پس از کرونا در بین همه دستگاه‌ها، جناح‌ها و آحاد مردم شکل گرفت، یادآور دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.
 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فعالان و نخبگان سیاسی با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهایی که در زمینه مبارزه با کرونا بدست آمده، گفت: بی تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نبود، قطعا نمی‌توانستیم به موفقیت‌های کنونی دست پیدا کنیم.
روحانی اضافه کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا در شورای عالی امنیت ملی، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را هم راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در نظر گرفتیم و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کردند و ایشان کاملا اشراف داشتند که شرایط کشور ویژه است و تعبیری که در خصوص مصوبات ستاد ملی کرونا داشتند مبنی بر اینکه هر چه ستاد ملی مدیریت و مبارزه کرونا تصمیم بگیرد همان را عمل خواهند کرد، در موفقیت اقدامات این ستاد بسیار حائز اهمیت بود.
  رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت وجود حزب در کشور اظهار داشت: معتقدم که برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم و اگر بخواهیم نظام پایدار بماند و تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند.

خریداران مسکن مهر ۲۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز کنند

مدیرعامل شرکت عمران پردیس از اجرای برنامه‌ای خبر داده که در قالب آن خریداران مسکن مهر باید از اول خرداد ۲۰ میلیون تومان بابت یارانه دولتی پرداخت کنند.
 مهدی هدایت در نشست خبری ویدئو کنفرانسی اظهار کرد:‌ از ماه آینده خریداران مسکن مهر پردیس باید ۲۰ میلیون تومان یارانه دولتی را پرداخت کنند.وی هدف از این اقدام را مهار بورس‌بازش در معاملات مسکن مهر عنوان کرد و افزود:‌ اقشار کم‌درآمد مشمول پرداخت این مبلغ نمی‌شوند.وی با یادآوری این‌که ۱۸ درصد سود بانکی برای افرادی است که چند سالی است آماده شده اما مراجعه نمی‌کنند در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که ۲۰ میلیون تومان قرار است صرف چه کاری شود و آیا این اقدام به دلیل کمبود منابع شرکت عمران انجام می‌شود، گفت: در پردیس مصوباتی از دولت دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن به ما اجازه می‌دهد از محل منابع داخلی در محوطه‌سازی، آماده‌سازی و ساخت  -مسکن مهر- کمک کنیم. مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد: اگر یارانه‌های دولتی نبود افتتاح‌های سال گذشته انجام نمی‌شد، چون آورده مردم قبلا تمام شده بود.هدایت تاکید کرد: از اول خرداد ماه ۲۰ میلیون تومان بابت یارانه‌های دولتی از خریداران دریافت می‌شود.وی همچنین با بیان این‌که در طرح ملی مسکن قراردادها با سازنده‌ها در حال نهایی شدن است، ‌افزود:‌در صورت افزایش قیمت در مسیر ساخت، با تدابیر وزارت راه و شهرسازی هدف این است که آورده‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنند. بازه ساخت این پروژه‌ها را کمتر کنیم در مسیر ساخت به مسیر حداقل افزایش قیمت‌ها مواجه شویم.

سرمربی استقلال به فکر دستیار جدید

فرهاد مجیدی پس از حضور در رأس کادر فنی تیم امید، تصمیم گرفت یکی از دوستان خارجی‌اش که پیشتر در دوره‌های مربیگری در اروپا با او آشنا شده بود را به‌عنوان همکار در تیم فوتبال امید کشورمان کنار خود داشته باشد.
به گزارش خبرورزشی، سانچز که از شهریور سال گذشته مد نظر فرهاد مجیدی برای همکاری با او در تیم امید بود دارای مدارک بالای مربیگری در اروپاست و البته در رزومه فعالیت‌های مربیگری اش همکاری با تیم‌های مختلف اسپانیایی از جمله آکادمی باشگاه اسپانیول هم جای دارد. سانچز که دستیار سرمربی اسپانیایی تیم القادسیه کویت بود توانست همراه این تیم به مقام قهرمانی سوپرجام باشگاه‌های کویت هم دست پیدا کند. این مربی البته پیش از این در لیگ باشگاه‌های چین هم فعالیت کرده بود.


حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟

فارس نوشت: کمیسیون برنامه و بودجه طی نشست مشترکی با هیأت رئیسه مجلس،‌ با افزایش حقوق ۱۵ درصدی نمایندگان در سال جاری موافقت کرد.
محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز برگزار شد. در این جلسه در اجرای تبصره ماده ۸۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مقرر شد نمایندگان در سال جاری افزایش حقوق ۱۵ درصدی داشته باشند.
وی افزود: هیأت رئیسه مجلس پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی برای حقوق نمایندگان ارائه کرده بود اما کمیسیون برنامه و بودجه با افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ برای نمایندگان در سال جاری موافقت کرد.عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: از آنجاییکه برای تمامی بخش های حاکمیتی افزایش حقوق ۱۵ درصدی لحاظ شده بود، لذا کمیسیون بودجه نیز با افزایش ۲۰ درصدی حقوق نمایندگان مخالفت کرده و افزایش ۱۵ درصدی را به تصویب رساند.


مخالفت انگلیس با درخواست نازنین زاغری

وزارت خارجه بریتانیا درخواست تبعه دوتابعیتی ایرانی- بریتانیایی برای دیدار با سفیر لندن در تهران را رد کرد. به گزارس گاردین، وزارت خارجه بریتانیا درخواست تبعه دوتابعیتی ایرانی- بریتانیایی برای دیدار با سفیر لندن در تهران را رد کرد. بر اساس این گزارش، زاغری پیش از این طی درخواستی، دیدار با سفیر انگلیس در تهران پیش از بازگشت به زندان را خواستار شده بود، ولی وزارت امور خارجه بریتانیا با این درخواست مخالفت کرده است. این درخواست توسط وکلای زاغری به «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس ارسال شده بود. وکیل زاغری به وزارت خارجه بریتانیا گفته بود که اکنون بسیار ضروری است که سفارت بریتانیا در تهران، همبستگی خود با این زندانی دوتابعیتی را نشان دهد.

نظرات بینندگان