کد خبر: ۱۳۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

اقامه نماز عید فطر در مساجد محلات / هنوز ابلاغی برای حرم شاهچراغ(ع) اعلام نشده است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس از اقامه نماز عید سعید فطر در مساجد محلات و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی خبر داد و گفت: در خصوص اقامه نماز عید فطر در حرم شاهچراغ(ع) هنوز ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با كرونا نشده است.
حجت‌الاسلام والمسملین حسین ملک‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین در ماه مبارک رمضان گفت: در اطلاعیه اولیه‌ای كه از سوی ستاد ملی مبارزه با كرونا اعلام شده است، فعلاً تصمیمات اولیه برای عید فطر این است كه نماز عید در مساجد محلات با جمعیت كم و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع كرونا، اقامه نماز عید فطر را به‌صورت اجتماع‌‌ بزرگ مانند سال‌های گذشته در یک نقطه خاص نخواهیم داشت و مردم می‌توانند در مساجد محلات و فضاهای باز با رعایت مسائل بهداشتی نماز عید فطر را اقامه كنند.  

ملک‌مكان در خصوص اقامه نماز عید فطر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) كه همه ساله با شكوه بسیاری برگزار می‌شد، گفت: هنوز تصمیمی درباره این حرم‌ها برای اقامه نماز عيد فطر از سوی ستاد ملی مبارزه با شیوع كرونا ابلاغ نشده است و منتظر ابلاغ آن‌ها هستیم.

وضعیت اقامه نمازهای روز جمعه در فارس
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در خصوص نمازهای جمعه نیز گفت: اقامه نماز جمعه در شهرها و نقاط مختلف استان مطابق با لیستی است كه از سوی ستاد ملی مبارزه با كرونا ابلاغ می‌شود كه در آخرین ابلاغ این ستاد شهرهایی كه وضعیت سفید داشتند مشخص شده بود.

وی ادامه داد: ستاد ملی مبارزه با كرونا هر دو هفته یک بار وضعیت شهرها و مناطق كشورمان را بررسی می‌كند و اگر وضعیت شهرها تغییر كرده باشد، لیست شهرهایی كه به وضعیت سفید پیوسته‌اند را اعلام كرده تا بتوان نماز روز جمعه را در آن‌ها اقامه كرد كه البته هنوز لیست جدیدی از سوی این ستاد ابلاغ نشده است و فعلاً نماز روز جمعه در ۲۷ شهرستان و ۴۷ نقطه استان فارس اقامه می‌شود.

ایکنا
نظرات بینندگان