کد خبر: ۱۳۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ابراهیم عزیزی در دیدار رئیس و شورای دانشگاه فرهنگیان فارس:

مسوولیت بزرگ دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در طراز انقلاب اسلامی است

منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت خطیر دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمانی در طراز اندیشه های بلند انقلاب اسلامی است.
به گزارش شیرازه، ابراهیم عزیزی در دیدار با رئیس  و شورای دانشگاه فرهنگیان استان فارس اظهار داشت: نکته مهمی که ابتدا باید به آن توجه داشته باشیم شناسایی آسیب ها و مشکلاتی است که نظام تعلیم و تربیت ما برای رسیدن به افق مورد نظر نظام اسلامی، اجرای سند تحول بنیادین و اهداف بلند حوزه تعلیم و تربیت، با آن مواجه است.

منتخب مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حل مشکل نظام تعلیم و تربیت در 2موضوع معلم و محتوای خوب نهفته شده است، افزود: اگر معلم ما در طراز اندیشه های انقلاب اسلامی آموزش نبیند، چه توقعی می توان داشت که این معلم شاگردانی از این جنس آموزش دهد.

عزیزی افزود: متاسفانه در خصوص موضوع معلم در طراز، سرمایه گذاری کافی انجام نشده در حالی که به اعتقاد بنده دانشگاه فرهنگیان متولی تربیت معلم در طراز انقلاب اسلامی است چراکه اگر معلم در این دانشگاه دوره های لازم را نگذراند، بقیه امور بی فایده خواهد بود.

منتخب مردم در مجلس یازدهم همچنین گفت: جدا از تربیت معلم در طراز، اگر روی محتوای آموزشی نیز کار نکنیم، باز هم کار ناقص خواهد بود گرچه معلم در طراز خودش محتوای خوب نیز تولید می کند.

او با بیان اینکه از این دانشگاه انتظار می رود معلمی را تربیت کند که اندیشه های انقلاب اسلامی را محقق می کند، افزود: ما به هرچه بخواهیم برسیم از یک مدیر موفق تا یک متخصص صنعت یا فرمانده قابل، مسیرش از آموزش و پرورش می گذرد.

عزیزی در پایان ضمن قول همه گونه همکاری با دانشگاه فرهنگیان برای حل مشکلات این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان فارس باید در کشور نمونه باشد و در تحقق این خواسته باید از تمام ظرفیت های استانی و ملی استفاده کرد.


نظرات بینندگان