کد خبر: ۱۳۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
رییس هیئت کاراته فارس:

برگزاری مسابقات مجازی کاتای کشور در روزهای کرونایی باعث پیشرفت ورزشکاران شد

مبارکی: استان فارس با کسب 18 مدال رنگارنگ توانست عنوان قهرمانی اولین دوره مسابقات مجازی کاتا کشور را بدست اورد و برگزاری مسابقات مجازی کاتای کشور در روزهای کرونایی، باعث پیشرفت ورزشکاران شده است.
احمد مبارکی رئیس هیئت کاراته استان فارس در گفتگو با شیرازه، با اشاره به برگزاری مجازی مسابقات کاتا کشور گفت:خیلی خوشحالیم که استان فارس با کسب 6 مدال طلا و 3 مدال نقره و 9 مدال برنز توانست عنوان قهرمانی اولین دوره مسابقات مجازی کاتا کشور را بدست اورد. این مهم با تلاش مربیان خوب و فهیم کاراته استان بدست امد که با حمایت، تشویق و برنامه خود برای هنرجویان در روزهای کرونایی توانستند چنین موفقیتی را برای استان بدست اورند.

وی افزود: باید تشکر ویژه ای از فدراسیون کاراته داشت که توانست با برگزاری این مسابقات روح تازه ای به کالبد کاتای کشور بدمد. هر چند که شرکت کنندگان در مسابقات مجازی کاتای کشور استرس سالن مسابقات را نداشتند ولی مزیت برگزاری این مسابقات ان بود که شرکت کنندگان برای ارایه بهترین کاتا، بیشترین تمرین را در خانه انجام دادند.

مبارکی ادامه داد: همین کار موجب شد که ورزشکاران کاتا تمرینات بسیاری در روزهای کرونایی داشتند، همین موضوع به پیشرفت کاتا در سرتاسر ایران کمک کرد. از طرف دیگر تصور می کنم این مسابقات باعث شد در روزهای کرونایی، کاراته از معدود رشته های ورزشی فعال باشد.

رییس هیات کاراته استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: : استان فارس در رده بزرگسالان هم از استان های پیشرو در کاراته ایران است تا جایی که هم اکنون دو تیم در لیگ کاراته کشور دارد. امیدوارم قطار حرکت کاراته فارس همچنان به مسیر خود ادامه دهد تا ان شاالله در اینده شاهد معرفی ستاره های بیشتر به کاراته ایران باشیم

به گزارش شیرازه، این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۱۵۰۰ کاراته کا از سراسر کشور و در دو بخش کنترلی و آزاد در هر دو گروه مردان و زنان در تمامی رده‌های سنی برگزار شد که در نهایت پس از نزدیک به یک ماه رقابت شرکت کنندگان در نهایت استان فارس با 18 مدال در مجموع تمامی رده‌ها عنوان قهرمانی را کسب کرد.
گفتنی است  استان تهران با ٥ مدال طلا، ٨ مدال نقره و ١١ مدال برنز نایب قهرمان و استان آذربایجان شرقی با ٣ مدال طلا، ٦مدال نقره و ٣ مدال برنز مقام سوم را به دست آوردند. 
نظرات بینندگان