کد خبر: ۱۳۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیر کل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان:

تمدید مجوز باشگاه ها تا ۶ ماه رایگان می شود

افشین داوری: تمدید مجوز باشگاه ها از زمان اعلام کرونا تا ۶ ماه بدون حضور و بدون هزینه انجام می گردد.
به گزارش شیرازه، افشین داوری در بیست و یکمین نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش که به ریاست دکتر مهرزاد خلیلیان در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، حضور یافت.
داوری با اشاره به ابعاد مختلف تعطیلی باشگاه ها،  گفت:  در بخش حرفه ای با ایجاد محدودیت ها و البته رعایت خود ورزشکاران، شرایط کنترل شده پیش می رود. اما تعطیلی اماکن ورزشی از نظر همگانی، ابعاد بسیاری دارد؛  اقتصادی،  اجتماعی، سلامت جامعه  و البته نشاط عمومی که در این شرایط که مردم دچار بحران های روحی مختلفی شده اند، بسیار حائز اهمیت است و از مهم ترین ابعاد این بخش به شمار می رود.
 داوری ادامه داد: آمار باشگاه های فعال به دلیل موضوع کرونا و البته عدم تمدید، کم شده است.
وی با اشاره به تلاش های وزیر ورزش برای حمایت از باشگاه ها، ادامه داد: خبر خوبی برای باشگاهداران دارم که با رایزنی با هیات دولت و طی نامه ای از سوی دکتر جهانگیری، مقرر شد کلیه تمدیدها از زمان پیدایش و اعلام کرونا به مدت ۶ ماه بدون حضور و بدون هزینه انجام شود و این دستور به مصوبه هیات وزیران نیاز داشت که دستور اخذ  و به تمام استان ها ابلاغ خواهد شد. 
افشین داوری ادامه داد: متاسفانه تا کنون حدود۱۰۰۰ باشگاه  اعلام تعطیلی کرده اند. گرچه باشگاه های بدنسازی بسیاری نیز توانسته اند کد رهگیری بگیرند.

وی گفت: استخرها نیز پروتکل های بسیاری دارند که با توجه به پاک بودن تقریبی محیط داخل آب، ممکن است فقط در بخش رختکن ها و دوش دچار مشکل شویم که در نهایت برای استخرها و بخش آموزشی و آب درمانی قطعا تصمیم گیری کرده و پروتکل هایی تنظیم خواهد شد.

 شایان ذکر است دکتر ماهر از قرارگاه مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، مهندس غلامی از وزارت بهداشت، پیمان فخری از مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای ستاد مقابله با کرونا نیز در این نشست حضور داشتند.

نظرات بینندگان