کد خبر: ۱۳۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
حیدرعلی کامیاب:

مقام اول کشوری در جذب اعتبارات کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان به استان فارس اختصاص یافت

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: از ابتدای سال 97 قرارداد اشتغالزایی با صندوق کارآفرینی بسته شد تا تسهیلات کافی را در اختیار جوانان با ایده های نوین قرار دهیم.سقف این تسهیلات 100 میلیون تومان می باشد که استان فارس در جذب این اعتبارات مقام اول را به خود اختصاص داد.
حیدرعلی کامیاب،مدیر کل ورزش و جوانان فارس در گفت و گو با خبرنگار«شیرازه» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با عنوان سال«جهش تولید» گفت: خوشبختانه از سال 97  اقدامات خوبی در زمینه اشتغالزایی جوانان در وزارت ورزش و جوانان انجام شده و ما به صورت ویژه در حوزه کارآفرینی ورود کرده ایم تا با ایجاد شغل میزان تولید را افزایش دهیم.

مقام اول کشوری در جذب اعتبارات کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان به این استان اختصاص یافت

وی بیان کرد:از ابتدای سال 97 قرارداد اشتغالزایی با صندوق کارآفرینی بسته شد تا تسهیلات کافی را در اختیار جوانان با ایده های نوین قرار دهیم.سقف این تسهیلات 100 میلیون تومان می باشد که استان فارس در جذب این اعتبارات مقام اول را به خود اختصاص داد.

کامیاب ادامه داد: 8 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 97 جذب اعتبار داشته ایم که در سال گذشته با رشد 20 درصدی همراه بود اما مقداری از آن به دلیل اتفاقات ناگوار مثل سیل و شیوع بیماری کرونا نقد نشد و وزارت ورزش نیز در سال جاری نتوانست این تفاهم نامه را با بانک ها منعقد کند اما با این وجود دو تا سه میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی را در اختیار جوانان قرار دادیم.

حمایت از طرح ها و ایده های نوین
مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به حمایت از طرح ها و ایده های نوین گفت:هر جوانی که دارای طرح باشد، آن طرح در کمتر از یک هفته توسط گروه داوری مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت صلاحیت به حوزه معاونت وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد می شود که با تایید طرح، فرد را برای دریافت تسهیلات مالی 4 درصدی به بانک معرفی می کنیم.این طرح ها شامل حوزه های مختلف مثل گردشگری،پزشکی، صنایع دستی و غیره می باشد. به فرض مثال یک طرح پزشکی به عنوان «تولید باکتری های مفید» توسط گروهی از جوانان ارائه شد که در حال حاضر در «شهید فقیهی» مشغول به کار هستند.نمونه دیگر آقای الطافی جهرمی با عنوان«موج مهربانی» می باشد که در حوزه کارآفرینی در سه استان فارس،کرمان و سیتان و بلوچستان اشتغالزایی ایجاد کرد و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

50 طرح کارآفرینی ارائه و تایید شده است
وی به مشاوره های رایگان در حوزه کارآفرینی جوانان اشاره کردو توضیح داد: در سال 98 «طرح منش» ارائه شد و برای توسعه آن جمعی از کارآفرین های موفق در مکانی در باغ جنت به گرد هم آمده اند که به جوان ها برای کارآفرینی و اشتغالزایی مشاوره می دهند.البته این طرح قرار دادی توسط وزارت ورزش با جهاد دانشگاهی کشور بوده که توسط این نهاد اجرا می شود.در این زمینه نیز ما جزء 5 استان اولی بوده ایم که این طرح را عملیاتی نموده و در آن خوش درخشیده است.

این مقام مسئول با بیان این که هدف از ارائه تسهیلات کارآفرینی و پایدار بودن آن می باشد،گفت: جوانان بخش های صنایع کوچک و  مشاغل خانگی مشغول به کار ششده اند و در سال جاری حدود 50 طرح آماده ارائه و تایید شده تا تسهیلات آن داده شود.
انتهای پیام/









 



برچسب ها: مدیر ، ورزش ، فارس
نظرات بینندگان