کد خبر: ۱۳۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

ماجرای استعفای اعضای شورا و دهیاران مجموعه تنگ چوگان چه بود؟

بخشدار مرکزی کازرون، اعضای شورا و دهیاران مجموعه تنگ چوگان درباره ماجرای استعفا پاسخ دادند.

تنگ چوگان، از ۵ روستای تنگ چوگان سفلی، دره شوری، وسطی، علیا و کشکولی تشکیل شده و دارای یک هزار ۵۰۰ نفر جمعیت و حدود ۳۷۰ خانوار است.

مجموعه تنگ چوگان دارای ۵ دهیار و ۱۵ عضو شورا (هر روستا ۳ عضو شورا) دارد. تنگ چوگان از مهم‌ترین آثار محور ساسانی در شهرستان کازرون است.

محور ساسانی شامل کاخ ساسانی در سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل شهرگور، بنای موسوم به آتشکده و کاخ اردشیر و مجموعه آثار دوره ساسانی بیشاپور کازرون شامل شهر تاریخی بیشابور، نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور است.

در پی انتشار خبری مبنی بر استعفای اعضای شورا و دهیاران روستا‌های تنگ چوگان شهرستان کازرون خبرنگار ما این موضوع را پیگیری کرده و با برخی اعضای شورا و دهیاران و همچنین بخشدار مرکزی شهرستان کازرون گفت و گو کرد.

یکی از دهیاران روستای تنگ چوگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از جمله مشکلات ما، جاده پیر سبز به تنگ چوگان است، که اگر راه ارتباطی از این جاده فراهم شود فاصله منطقه کوهمره نودان به کازرون ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر نزدیکتر می‌شود.

او ادامه داد: همچنین انجام ۵ کیلومتر روکش آسفالت در مجموعه تنگ چوگان و آب آشامیدنی از دیگر مشکلات این مجموعه است.

این دهیار درباره وضعیت آب آشامیدنی این منطقه بیان کرد: آب آشامیدنی استان بوشهر از آب چشمه ساسان تنگ چوگان تامین می‌شود، اما این در حالی است که آب مجموعه تنگ چوگان تصفیه نشده و کثیف است.

او با بیان اینکه اینترنت نیز از دیگر مشکلات مجموعه تنگ چوگان است، تصریح کرد: اینترنت این منطقه در برخی قسمت ها قابل دسترسی و در بعضی جا‌ها غیر قابل دسترسی است و مسئولان شهرستان کازرون هم هیچگونه همکاری با ما نمی‌کنند.

او گفت: شورا و دهیاری تنگ چوگان زیر نظر بخشداری مرکزی شهرستان کازرون است و بخشداری باید نظرات، پیشنهادات و مشکلات ما را به فرمانداری و مسئولان انتقال دهد.

دهیار تنگ چوگان ادامه داد: همه کوچه‌ها قدیمی و جاده‌ها خراب است و پارک و زمین ورزشی در این منطقه وجود ندارد.

او افزود: همه شورا‌ها و دهیاران مجموعه تنگ چوگان با اعتراض به این موضوع، استعفای خود را در قالب یک نامه نوشتیم و اعلام کردیم که به علت رسیدگی نکردن به مشکلات و بی توجهی به دغدغه‌های مردم روستا استعفا می‌دهیم.

ماجرای استعفای اعضای شورا و دهیاران مجموعه تنگ چوگان چه بود؟

این دهیار تصریح کرد: برای پیگیری روند کار و رسیدگی به مشکلات مجموعه تنگ چوگان، نیز جلسه‌ای با حضور فرماندار کازرون، پیمانکارانی که قرار بود در تنگ چوگان اقدام به فعالیت کنند و برخی مسئولان مربوطه تشکیل شد.

او گفت: فرماندار در این جلسه قول داد و اعلام کرد که همه مشکلات مجموعه تنگ چوگان را تا مهرماه امسال برطرف می‌کند و با استعفای ما موافقت نکرد و از ما خواست استعفای خود را پس بگیریم اما ما اعلام کردیم تا زمانی که مشکلات برطرف نشود استعفانامه خود را پس نمی‌گیریم.

او اظهار کرد: همچنین فریدون عباسی دوانی نماینده جدید کازرون شخصا با ارسال پیامی به ما گفت: در حال رسیدگی و پیگیری مشکلات شما  هستیم و از طرفی رئیس دفتر فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون در تماسی به ما اعلام کرد ما استعفا‌های شما را قبول نمی‌کنیم و شما با قدرت کار خود را انجام دهید و ما هم مشکلات شما را پیگیری می‌کنیم.

دهیار ادامه داد: ما هم اعلام کرده ایم تا حصول نتیجه و برطرف شدن دغدغه‌های مردم تنگ چوگان، استعفای خود را پس نمی‌گیریم.

یکی از اعضای شورای اسلامی تنگ چوگان نیز با بیان اینکه هیچگونه رسیدگی به این منطقه نمی‌شود و به خواسته‌های ما اهمیتی نمی‌دهند، گفت: دهیار و شورا در حد یک اسم است و هیچگونه خدمتی به ما ارائه نمی‌شود به همین علت نامه‌ای نوشته و همه مهر و امضا کردیم.

ماجرای استعفای اعضای شورا و دهیاران مجموعه تنگ چوگان چه بود؟

این عضو شورا تصریح کرد: بخشدار هم بیان کرد که اگر روال قانونی استعفا را طی کنید استعفای شما داده می‌شود.

همچنین دغدغه‌ها و مشکلات شورا و دهیاران تنگ چوگان و استعفای آن‌ها را از بخشدار مرکزی شهرستان کازرون پیگیر شدیم.

علی ناز طهماسبی بخشدار مرکزی شهرستان کازرون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره شورا و دهیاران تنگ چوگان و استعفای آن‌ها اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی و دهیاران تنگ چوگان شهرستان کازرون تقاضا‌هایی دارند.

او ادامه داد: از جمله تقاضا‌های آن ها، ساخت جاده جدید از پیر سبز به تنگ چوگان، روکش آسفالت از پاسگاه تنگ چوگان تا انتهای روستا، اعتبار برای این دو جاده پیشنهاد داده شد، اما به دلیل مشکلات اعتباری که وجود دارد، نهایتاً تخصیص پیدا نکرد.

بخشدار مرکزی شهرستان کازرون اضافه کرد: نهایتاً با پیگیری‌هایی که چندین بار فرماندار و اینجانب در سطح استان و وزارتخانه انجام دادیم و مجوزی که برای آسفالت ۲۴ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌های روستایی گرفتیم، اولین اولویت را به جاده‌های تنگ چوگان دادیم.

طهماسبی افزود: همچنین در جلسه‌ای که با حضور شورا‌های روستای تنگ چوگان، فرماندار، معاونان فرماندار، بخشدار و پیمانکار تشکیل شد، خواسته‌های شورا‌ها و دهیاران تنگ چوگان بررسی و نتیجه به آن‌ها اعلام و تصمیم بر آن شد که کار آسفالت جاده‌ها تا ۱۵ تیرماه آغاز شود.

او گفت: با وجود اینکه اعتباری برای آسفالت اختصاص نیافته بود، اما  با مراجعات مکرری که فرماندار و بخشدار به وزارتخانه و اداره راه و شهرسازی استان فارس داشتند نهایتاً پیمانکار تا ۱۵ تیرماه کار خود را شروع می‌ کند.

بخشدار مرکزی شهرستان کازرون بیان کرد: پس از جلسه با فرماندار، تعدادی از شورا‌های تنگ چوگان، مُهر و استعفای خود را پس گرفتند.

طهماسبی اضافه کرد: روال قانونی اعلام استعفا به این صورت نیست بلکه استعفا را  شورا باید تایید کند که در این خصوص هم اقدامی صورت نگرفته بود.

او با بیان اینکه برخی خواسته‌های شورا و دهیاران تنگ چوگان مخالفت صریح قانونی دارد، اظهار کرد: از جمله اینکه می‌خواهند در حریم درجه یک میراث فرهنگی باشگاه ورزشی ساخته شود در حالی که چنین موردی امکانپذیر نیست .

بخشدار مرکزی شهرستان کازرون همچنین درباره مشکل آب آشامیدنی تنگ چوگان، بیان کرد: تا الان آزمایشگاه‌های رسمی آلوده بودن آب این منطقه را تایید نکرده اند، اما در جلسه ای که با حضور رئیس آبفای شهرستان کازرون در جلسه‌ای برگزار شد، مقرر شد در چندین نوبت نمونه گیری کنند تا در صورت محرز شدن آلودگی، اقدام کنند، هم اکنون هم هفته‌ای یک بار کلرزنی انجام می‌شد.

طهماسبی درباره اینترنت منطقه هم گفت: اینترنت هم در اکثر نقاط منطقه قابل دسترسی است و تنها در چند نقطه قابل دسترسی نیست که در این خصوص هم رئیس مخابرات کازرون قول داد بررسی ویژه انجام دهد و اقدام کند.

آیا بخشداری مرکزی کازرون با استعفای اعضای شورا و دهیاران تنگ چوگان موافقت کرده است؟

بخشدار مرکزی شهرستان کازرون درباره موافقت با استعفای اعضای شورا و دهیاران تنگ چوگان و ارسال آن به مرکز استان، گفت: با استعفای اعضای شورا و دهیاران تنگ چوگان موافقتی نشده و طبق قانون استعفا باید در جلسه رسمی شورا با حضور دو سوم اعضا به تصویب برسد.

او اضافه کرد: نامه‌ای که اعضای شورا‌ها و دهیاران تحویل داده اند را نمی‌توان استعفا نامید چرا که روال قانونی را طی نکرده است.

با وجود چندین تماس با فرماندار کازرون، اما موفق به برقراری ارتباط با او نشدیم.

تنگ چوگان در نزدیکی شهرستان کازرون قرار دارد. شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز واقع شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


نظرات بینندگان