کد خبر: ۱۳۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

انبار 380 ميلياردي احتكار خودرو در كازرون لو رفت/ 3 كشته حاصل برخورد پرايد با لكسوس/ کشف بیش از 300 کیلوگرم حشیش در فارس

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انبار 380 ميلياردي احتكار خودرو در كازرون لو رفت
فرمانده انتظامي استان گفت: مأموران پليس آگاهي كازرون، انبار 162 دستگاه خودرو احتكار شده به ارزش 380 ميليارد ريال را كشف كردند.
سردار "رهام‌بخش حبيبي"در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي كازرون، از اخباري مبني بر نگهداري و احتكار خودرو در يك انبار واقع در يكي از محله‌ها مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
سردار "حبيبي" افزود: بلافاصله با كسب مجوز قضائي، طي يك عمليات از انبار مورد نظر بازديد به عمل آمد كه در نتيجه آن 63 دستگاه پژو پارس، 40 دستگاه پژو 405، 20 دستگاه  پژو 206،  14 دستگاه سوزوكي ويتارا، 17 دستگاه هايما، 6 دستگاه سمند و 2 دستگاه پژو 207 كه فاقد مدارك ورودي و خروجي و احتكار شده بود كشف و توقيف شد.
وي با بيان اينكه ارزش اين محموله احتكار شده برابر نظر كارشناسان، 380 ميليارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص پرونده تشكيل و تحويل مراجع قضائي شد.
فرمانده انتظامي استان فارس تصريح كرد: پيشگيري از جرائم نيازمند عزم همگاني است و از شهروندان درخواست مي شود هرگونه موارد مشكوك را از طريق مركز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند. 

کشف بیش از 300 کیلوگرم حشیش در فارس 
فرمانده انتظامي استان از کشف 315 کيلوگرم حشیش و 345 کیلوگرم تریاک در بازرسي از يك دستگاه پيكان در محور قطرويه - ني‌ريز خبر داد. 
سردار "رهام بخش حبيبي" در گفت‌‌ و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي شهرستان ني‌ريز در پی کسب خبری مبنی بر فعاليت يک قاچاقچي حرفه‌اي برای جا به جايي مواد مخدر با استفاده از مسيرهاي کوهستاني در محور فرعي قطرويه به سمت ني‌ريز پس از چند هفته کار اطلاعاتی با مشاهده خودرو وی دستور ایست صادر کردند.
فرمانده انتظامی فارس با بيان اینکه راننده این خودرو بدون اعتنا به هشدار ماموران از محل گریخت تصریح کرد: ماموران پس از تعقیب و گریزی موفق به توقیف خودرو مورد نظر و دستگیری راننده آن شدند.
به گفته وی در بازرسي از سواري پيكان متعلق به این سوداگر مرگ  315 كيلوگرم حشيش و 345 كيلوگرم ترياك كشف شد.
سردار حبیبی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

ريزش آوار منجر به مرگ شد
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: ريزش آوار در شيراز يك كشته و يك مجروح بر جاي گذاشت.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر ريزش ديوار منجر به فوت در بلوار "خليج فارس" شهرستان شيراز، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام سدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه 2 نفر در حين تخريب اتاقكي بوده‌اند كه به علت ريزش آوار يكي از آنان در دم فوت و ديگري مجروح و توسط عوامل اورژانس راهي بيمارستان مي‌شود.
سرهنگ "محمدي" با بيان اينكه جسد متوفي براي بررسي بيشتر تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان به ويژه كارگران خواست در انجام كار ساختماني اصول ايمني را رعايت كنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشيم.

يك كشته و 3 مجروح حاصل برخورد نيسان با سمند
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد سواري سمند با يك وانت نيسان در محور دشت‌ارژن-شيراز، يك نفر كشته و 3 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در محور دشت‌ارژن-شيراز، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي در محل حاضر شدند.
وي افزود: مأموران در بررسي هاي اوليه مشاهده كردند یک سواري سمند با 3 سرنشين به شدت با یک وانت نيسان برخورد كرده است.
سرهنگ "دهقاني" با بيان اينكه يكي از سرنشينان سمند در دم فوت و هر 2 راننده و ديگر سرنشين مجروح و راهي بيمارستان شدند، گفت: كارشناسان علت وقوع اين حادثه رانندگي را تخطي از سرعت مطمئنه از سوي راننده نيسان اعلام كردند.

12 ميليارد حبوبات احتکار در کازرون كشف شد
جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف 82 تن و 900 كيلوگرم انواع حبوبات احتكار به ارزش 12 میلیارد و 200 ميليون ريال در بازرسي از يك انبار در شهرستان كازرون خبر داد. 
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برابر اخبار واصله مبنی بر احتکار حبوبات در انباري در يكي از محله‌هاي كازرون، بلافاصله موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی براي بررسی صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر اعزام و پس از بازرسی ار آن انبار موفق شدند مقدار 82 تن و 900 كيلوگرم انواع حبوبات احتكار از قبیل لوبیا، عدس و ... کشف کنند.
جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه يک نفر متهم در اين زمينه دستگير شد، اظهار داشت: ارزش کالای مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 12 میلیارد و 200 میلیون ریال می‌باشد.
جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه پديده قاچاق به اقتصاد و بسياري ديگر از مسائل کشور ضربه مي زند، تصريح کرد: شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکي با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس حاصل كنند تا در اسرع وقت نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.

توقيف 2 دستگاه موتورسیکلت حامل پوشاک قاچاق در داراب
فرمانده انتظامي داراب از توقيف 2 دستگاه موتورسیکلت و كشف 800 ثوپ البسه قاچاق به ارزش 800 ميليون ريال خبر داد
سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامی اين شهرستان در راستای اجراي طرح مقابله با قاچاق كالا، حين كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتی  2 دستگاه موتورسیکلت حامل کالای قاچاق را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان با بيان اينكه راکبین موتورسیکلت‌های توقیفی اقدام به تحویل کالای قاچاق از خودروهای عبوری مي‌كردند و پس از دور زدن ایست و بازرسی از طریق محورهای خاکی بار را تحويل مي‌دادند، افزود: در بازرسي صورت گرفته، 800 ثوب انواع پوشاك خارجی كشف شد.
سرهنگ "نوشاد" با اشاره به اينكه در اين رابطه 3 نفر متهم دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: برابر نظر كارشناسان ارزش كالاهای مكشوفه، 800 میلیون ريال برآورده شده است.

3 كشته حاصل برخورد پرايد با لكسوس
رئيس پليس راهور استان گفت: بر اثر برخورد پرايد با سواري لكسوس در بلوار "ايمان شمالي" شهرستان شيراز، 3 نفر كشته شدند.
سرهنگ "مصطفي عباسي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در بلوار "ايمان شمالي" شهرستان شيراز، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي هاي اوليه مشاهده کردند يك پرايد با 3 سرنشين با يك سواري لكسوس به شدت برخورد کرده است.
رئيس پليس راهور استان با بيان اينكه در این حادثه هر 3 سرنشين پرايد به دليل شدت جراحات وارده فوت كرده‌اند، گفت: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را به صورت 50 درصد راننده لكسوس به دليل تخطي از سرعت مطمئنه و 50 درصد نيز راننده پرايد به دليل دور زدن در تقاطع اعلام كرده‌اند.

بيانيه روز قدس فرماندهي انتظامي استان فارس 
فرماندهي انتظامي استان با صدور اطلاعيه اي روز قدس، روز تقويت فرهنگ بي امان مبارزه با صهيونيسم جهاني را گرامي داشت. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در اين بيانيه آمده است:
روز قدس، روز وحدت و همگرایی امت اسلامی و مقابله با تلاش مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی در تشدید واگرایی و ایجاد ائتلاف‌های شیطانی در راستای گسترش تضاد و اختلاف بین‌المللی و مذاهب اسلامی است.
ملت ما همیشه با قدس زیسته و نگهبان قداستش بوده است. قدس، نه فقط تاریخ، بلکه جغرافیای عشق ما، تاریخ جانبازی ما و محراب نمازهای خونین ماست.
این روز گرامی برای ما تداوم قهرمانانه راه امام خمینی (ره) در سایه رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و دستمایه عزت و بازگرداندن عظمت به اردوگاه مسلمانان است.
دوراندیشی و ابتکار حکیمانه امام خمینی (ره) در نامگذاری این روز موجب جهانی شدن آرمان‌های فلسطین و تضعیف و تنزیل رژیم صهیونیستی شده و تمام تلاش‌های جبهه استکبار را برای امنیت سازی این رژیم اشغالگر با ناکامی و شکست مواجه ساخته است.
فرماندهی انتظامي استان فارس در آستانه روز جهاني قدس ضمن محکوم کردن جنايات اشغالگران و متجاوزان، مجددا با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (حفظه الله) بیعت و حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين اعلام و انزجار خود را از رژيم غاصب صهيونيستي و استکبار جهاني را به گوش جهانيان مي رساند.


نظرات بینندگان