کد خبر: ۱۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
در یکصد و سی و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز رقم خورد؛

اجازه دفاع به تذروی داده نشد/ دستغیب: هیچ انتظاری از برخی افراد نیست زیرا از ادبیات فارسی هیچ نمی‌دانند

تعداد 300 پست سازماني جهت تأمين نيرو در قالب استخدام پیمانی با فراخوان عمومی از طریق آزمون و گزینش با رعایت مقررات و پس از اخذ مجوزهای قانونی تعیین تکلیف خواهد شد.
به گزارش شیرازه، تبدیل وضعیت و جذب ۳۰۰ نیروی جدید در شهرداری شیراز که پیش از این در اسفند ماه سال گذشته در قالب یک طرح وارد شورای اسلامی این کلان شهر شده بود و پس از مرتفع شدن ایراداتی که فرمانداری به آن وارد کرده بود، هفته گذشته و در یکصد و سی و سومین جلسه صحن علنی شورا با حاشیه های فراوانی از جمله نطق پیش از دستور محمد علی تذروی تنها عضو اصولگرای شورا روبرو بود.

 اما امروز 30اردیبهشت ماه نیز در یکصد و سی و چهارمین جلسه صحن علنی شورا این موضوع  برای دقایقی جلسه را به حاشیه برد چرا که سعید نظری عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورا شهر شیراز با ایراد بیانه ای به نمایندگی از طرف شورا اقدام به پاسخگویی نطق هفته گذشته تذروی نمود که با واکنش وی روبرو بود تا جایی که از رئیس شورا درخواست دفاع از خود کرد اما موسوی رئیس شورا اینکار را در قالب یک نطق پیش از دستور ،به هفته آینده موکول کرد.

 در ادامه دستغیب دیگر عضو شورای شهر شیراز به این بیانیه اعتراض کرد و گفت مگر بیانیه شورا نباید به امضای تمام اعضاء برسد پس چرا من از این بیانیه بی خبر هستم و به این ترتیب باز هم حاشیه های این مصوبه ادامه خواهد داشت.
از تعیین تکلیف 300 پست سازماني جهت تأمين نيرو در قالب استخدام پیمانی با فراخوان عمومی تا ساماندهی کشاورزانی که محصولات آنها قابلیت عرضه در بازارچه‌های میوه و تره بار را دارد
در ادامه نامه فرمانداري شهرستان شيراز مربوط به ايراد هيئت تطبيق مصوبات درخصوص ساماندهي و تأمين نيروي متخصص داراي تحصيلات دانشگاهي و مورد نياز شهرداري از بين نيروهاي بخش خصوصي جهت انعقاد قرارداد موقت كارمندي دستور کار نخست این جلسه بود که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

به موجب این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود كه از تعداد یک‌هزار و 564 عنوان پست بلاتصدي معادل دو سوم كل پست‌هاي مصوب بلاتصدي سازمان تفصيلي شهرداري شيراز و همچنین تعداد یک‌هزار و 42 عنوان پست سازماني بلاتصدي در قالب قرارداد كارمندي موقت و از طريق برگزاري آزمون و گزینش از بين نيروهاي بخش خصوصي شاغل در شهرداري شيراز كه داراي تحصيلات دانشگاهي بوده و مورد نياز شهرداري هستند، اقدام کند.
همچنین تعداد 300 پست سازماني جهت تأمين نيرو در قالب استخدام پیمانی با فراخوان عمومی از طریق آزمون و گزینش با رعایت مقررات و پس از اخذ مجوزهای قانونی تعیین تکلیف خواهد شد.

در ادامه جلسه طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز در خصوص بررسی مصوبات این کمیسیون با اعلام پیشنهادات اعضا در خصوص نامگذاری ۱۴ معبر از معابر بدون نام آرامستان بهشت احمدی موافقت شد که این موضوع نیز با اندکی حاشیه روبرو شد و موجب شد احمدرضا دستغیب عضو شورای اسلامی شهر شیراز  در بررسی نام‌های پیشنهادی که در صحن علنی شورای شهر مطرح شده بود از برخی از اعضا انتقاد کند.
 دستغیب گفت: هیچ انتظاری از برخی افراد نیست زیرا از ادبیات فارسی هیچ نمی‌دانند و ذهن آنان پر از معادلات هندسی است.

 همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص ساماندهی کشاورزانی که محصولات آنها قابلیت عرضه در بازارچه‌های میوه و تره بار در سطح شهر را دارد در صحن علنی مطرح و مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا ارسال شود.

در ادامه همچنین نامه رييس كميسيون شهرسازي و معماري شورا درخصوص اصلاح مصوبه اهداف كلان بازنگري طرح ساماندهي باغات قصردشت شيراز که در جلسه یکصد و سی و چهارم مطرح و به رای گذاشته شد، اعضا با اصلاح مصوبه اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی به شرح پیوست ممهور به مهر شورا موافقت کردند.

لایحه شهرداری شيراز درخصوص پرداخت مبلغ یک میلیارد و 184 میلیون و 500 هزار ریال جهت هزینه‌های مراسم‌ها و نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر موضوع پایانی این جلسه بود که با موافقت اعضا مصوب و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود این مبلغ را از محل بودجه مصوب سال 99 پرداخت کند./

انتهای پیام/
نظرات بینندگان