کد خبر: ۱۳۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مطرح کرد؛

استخراج سالانه 5 میلیون و 93 هزار تن مواد معدنی در مناطق دوکوهک

«مهندس حمید رضا ایزدی»گفت: در منطقه دو کوهک در گلستان در طول یکسال معادل 5 میلیون و 93 هزار تن مواد معدنی استخراج می شود.
به گزارش"شیرازه"،«مهندس حمید رضا ایزدی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در جلسه تشکل های بخش خصوصی با حضور دکتر اسماعیلی،معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان این که در منطقه دو کوهک در گلستان ۲۶ معدن داریم، گفت: از این تعداد حدود ۲۱ معدن آن دارای سنگ شکن می باشد و ۵ مورد دیگر به دلایل مشکلات محیط زیستی، مجوز احداث سنگ شکن را ندارد.

5 میلیون93 هزار تن «شن و ماسه»سالانه از مناطق دوکوهک استخراج می شود

نزدیک یک و نیم میلیارد تومان حقوق دولتی این معادن است
وی با اشاره به این که استخراج سالیانه از این معادن 5 میلیون و 93 هزار تن می باشد،
افزود: سالیانه نزدیک یک و نیم میلیارد تومان حقوق دولتی این معادن بوده که اشتغال برای بالغ بر یک هزار و 50 نفر در این معادن ایجاد شده و علاوه بر این بیش از یک هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند.

مهندس ایزدی بیان کرد: ما در طول شبانه روز به همراه همکاران در تلاش هستیم تا مشکلات واحدهای تولیدی و تجاری را برطرف کنیم و با آسیب شناسی و بهسازی در صادرات و توسعه زیر ساخت ها برای رفع بیکاری و رونق تولید گام های بزرگی برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی گفت: توجه و همکاری با بخش خصوصی از جمله ضروریاتی می باشد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده شود، البته احیای معادن غیر فعال و افزایش تولیدات معدن  نیز نقش مهمی در عملیاتی شدن شعار «جهش تولید» ایفا می کند.

نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان در حال انجام می باشد
این مقام مسئول در پایان افزود:در راستای این اهداف با همکاری دانشگاه شیراز مطالعات و پژوهش های ویژه ای در بخش معدن تحت عنوان «نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان» در حال انجام می باشد و در بخش اکتشافات نیز در چند پهنه شمال و شمال شرق استان شامل (شهرستان های بوانات،اقلید،خرمبید،آباده،سرچهان و بخش هایی از ارسنجان)،پهنه دولومیت در شهرستان های جنوب و جنوب غرب استان، مطالعات اکتشافی در شهرستان های نورآباد، رستم و پهنه های چهارگانه منطقه قطروئیه نی ریز در حال انجام است.

گفتنی است،در این جلسه به مشکلات معدن کاران پرداحته شد و در حمایت از آن ها مسائلی مانند نوسازی ناوگان ها،ورود ماشین آلات و قطعات یدکی، بهره برداری از جنگل ها و مراتع،تامین سوخت، تنفس مالیاتی و غیره مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/


برچسب ها: ایزدی ، صنعت ، فارس
نظرات بینندگان