کد خبر: ۱۳۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹

ابتکار خلاقانه شیرازی‌ها در کمک به کارگران ساختمانی؛ وقتی بجای کار به رزمایش دعوت شدند

کارگران ساختمانی در شیراز با اقدام غافلگیرانه و نیک اندیشانه خادمان موکب حضرت احمدبن موسی(ع) بجای کار به رزمایش همدلی و مواسات دعوت شدند.

 این روزها با شیوع کرونا وضعیت معیشتی کارگران ساختمانی مناسب نیست، به طوری که بسیاری از آنها از ابتدای صبح در محل استقرار کارگران ساختمانی حضور یافته اما کاری برای آنان یافت نمی‌شود.  

 امرار و معاش نیز برای این قشر از افراد جامعه بسیار سخت شده و علاوه بر تامین هزینه‌های زندگی باید به فکر پرداخت اجاره و سایر موارد باشند.

در وضعیت موجود که کارگران حال و روزهای خوش ندارند، جمعی از خادمان حسینی در موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در نخستین مرحله رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه اقدام به یک اجرای رزمایش برای این عزیزان کرده و در ابتدای صبح روزگذشته بدون اطلاع قبلی و کار گزینشی، به دکه‌ها، چهارراه‌ها و مناطقی که محل استقرار کارگران ساختمانی برای پیدا کردن کار روزانه بودند، رفته و به آنان اعلام کردند که برای انجام کاری سوار بر مینی‌بوس‌های سپاه شوند که همگی این افراد به ورزشگاه شهید سپاسی سپاه فجر فارس منتقل شدند و در اینجا هم عرض خدا قوتی به آنان گفته و هم بسته معیشتی و کارت هدیه‌ای در کمال احترام تقدیم آنان کردند.

براساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی موکب احمدبن موسی(ع)،در این مراسم جانشین سپاه فجر و دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس اظهار داشت: ابتکار خادمان موکب احمدبن موسی(ع) برای کمک به یکی از زحمت‌کش‌ترین قشرهای این جامعه یعنی کارگران ساختمانی جای قدردانی داشته و انجام چنین کاری بسیار ارزشمند است.

سرداریدالله بوعلی با بیان اینکه رزمایش مواسات به‌صورت مستمر و روزانه در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی در انجام این رزمایش‌ها مشارکت فعالی دارند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون اقدامات وسیع و گسترده‌ای در بحث رسیدگی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا انجام شده است، گفت: تاکنون توانسته‌ایم بیش از 800 هزار بسته معیشتی با ارزش 200 میلیارد تومان را میان این اقشار توزیع کنیم که البته در این کار خیران مشارکت فعالی داشته‌اند.

بوعلی با بیان اینکه این روند ادامه دارد و متوقف به ماه مبارک رمضان نیست، گفت: دوم خرداد 99 نیز جمعیت هلال احمر 40 هزار بسته معیشتی توزیع می‌کند و علاوه بر برنامه موکب احمدبن موسی(ع)، یکی دیگر از نواحی شیراز نیز رزمایش کمک مؤمنانه را اجرا کردند.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی(ع) نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به‌منظور لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث رسیدگی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان شیوع کرونا اجرا شده است.

محمد عاشوری افزود: خادمان موکب احمدبن موسی(ع) تاکنون چند صد بسته معیشتی را که ارزش هر بسته 300 هزار تومان است، تهیه کرده‌اند و در قالب یک همایش تقدیم کارگران ساختمانی شد.

عاشوری با بیان اینکه علاوه بر بسته معیشتی، کارت هدیه‌ای نیز تقدیم کارگران ساختمانی می‌شود، گفت: این افراد کسانی هستند که به دلیل شیوع کرونا، بر سر چهار راه‌ها به دنبال کار و کسب رزق حلال بوده و منتظر هستند تا کسی برای انجام کارهای کارگری به آنان مراجعه کند.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب احمدبن موسی(ع) با یادآوری اینکه تمام این بسته‌های معیشتی و کارت‌ هدیه‌ها از محل کمک‌های مردمی خریداری شده‌‌اند، گفت: در این راستا شماره کارت 6273817010042202 بانک انصار به ‌نام پشتیبانی موکب حضرت احمدبن موسی(ع) برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: این نخستین مرحله رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه خادمان موکب احمدبن موسی(ع) است و و به یاری خدا تداوم می‌یابد.

صادق دهقانی، مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) نیز اظهار داشت: این رزمایش مربوط به تلاش‌های جهادی خادمان موکب احمدبن موسی(ع) در کربلای معلی است. این خادمان هر ساله در ایام اربعین در جوار بارگاه ملکوتی سیدالشهدا(ع) برای خدمت به زائران، حماسه می‌آفرینند و در این شرایط نیز با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، به یاری آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا آمده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تمام بسته‌های معیشتی که خادمان موکب احمدبن موسی(ع) تهیه کرده‌اند، همگی از محل کمک‌های مردمی است و هیچ ربطی به کمک‌های دولتی ندارد، گفت: تلاش کردیم تا در شرایط کرونا به سهم وسع خویش برای خدمت به نیازمندان ورود کنیم.

دهقانی با یادآوری فرمایشی امام راحل که فرمودند گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان باشد، گفت: به‌همین دلیل برای اجرای رزمایش همدلی ابتکار به خرج دادیم و سعی کردیم به سراغ کارگرانی برویم که در شرایط شیوع کرونا بیکار مانده‌اند و در سر چهار راه‌ها به دنبال کار کارگری می‌گردند.

مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه موکب تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت، گفت: به یاری خدا در آینده چندین مرحله دیگر از این رزمایش را اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران، خادمان موکب که حدود250 نفر هستند، نیز برای تهیه این بسته‌ها هزینه و کمک کردند، گفت: نهایت تلاش خود را کردیم تا کرامت انسانی در این رزمایش حفظ شود به‌همین دلیل در ابتدای امر اصلاً به کارگران گفته نشد که برای چه به سراغ آنان آمده‌ایم و وقتی به سالن همایش آمدند برای آنان توضیح داده شد که قرار است به آنان بسته‌های معیشتی و کارت هدیه تقدیم شود./ تسنیم


نظرات بینندگان