کد خبر: ۱۳۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

اسرائیل جنایتکار به هیچ وجه حق ندارد خود را نماینده یهودیان دنیا معرفی کند/اسرائیل مثل یک سگ هار، بر ضد منافع مردم منطقه عمل می‌کند

سیامک مره صدق گفت: صحبت در مورد موضعگیری یهود با صهیونیسم، مثل صحبت در مورد موضع مسلمانان با داعش است. اینها ابزارهای پلید سیاسی هستند که می خواهند با سوء استفاده از مفاهیم مقدس دینی خواسته‌های استکبار را به جا بیاورند.

سیامک مره صدق، نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه اظهار داشت: اگر بخواهیم در مورد موضع گیری یهودی با صهیونیسم صحبت کنیم، مثل این است که بخواهیم در مورد موضوع مسلمانان با داعش صحبت کنیم؛ همانطور که داعش و طالبان و گروه‌های افراطی دیگر ابزارهای پلید سیاسی هستند که می خواهند با سوء استفاده از مفاهیم مقدس دینی، خواسته‌های استکبار را به جا بیاورند، صهیونیست هم یک حرکت پلیده سیاسی است که با سوء استفاده از تفکرات پاک و الهی شریعت حضرت موسی(ع)، به دنبال سوء استفاده از تفکرات یهودی در جریان آسیب زدن به مردم و کمک به استکبار در جهانخوارگی است.

اسرائیل جنایتکار به هیچ وجه حق ندارد خود را نماینده یهودیان دنیا معرفی کند/اسرائیل مثل یک سگ هار، بر ضد منافع مردم منطقه عمل می‌کند

مره صدق گفت: در سطح کلان، رفتارهای دولت اشغالگر اسرائیل در سطح جهان و منطقه اعمالی دیده ایم مثل اشغال سرزمین مردم فلسطین، کشتن مردم بی گناه فلسطین، جنایت هایی مثل صبرا و شتیلا و تهاجم به لبنان و غزه؛ عملاً اسرائیل در منطقه مثل یک سگ هار استکبار بر ضد منافع مردم عمل می‌کنند.

به گفته وی، در سطح خرد هم سه رئیس جمهور سابق اسرائیل اشغالگر به علت اختلاس تحت پیگرد هستند. نخست وزیر فعلی هم از تشکیل یک دولت ناتوان است و آنقدر از نظر سیاسی شکننده است که نمی‌تواند دولت تشکیل دهد. اتهام اختلاس طبق قوانین خودشان بر او وارد است و از نظر مسائل اخلاقی و فحشا هم بارها مورد اتهام قرار گرفته و فردی است که به گناه و ریا و کارهای زشت خود افتخار می کند.

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری یکی از شهرهای اسرائیل توسط خودشان به شهر گناه تصریح کرد: کارهایی در این شهر انجام می‌شود که با شریعت حضرت موسی(ع) متناقض است. مثل آزاد بودن رفتار همجنس‌بازان، یا ازدواج آنان و رفتارهایی از این دست؛ قانونی بودن فحشا و وجود هزار فعالیت ضد دینی و ضد فرهنگی به اسم آزادی که با تفکرات یهودی در ستیز است، در این شهر انجام می شود که باعث ناراحتی یهودیان موحد است.

مره صدق ادامه داد: همانطور که ستم به مردم فلسطین، اشغال سرزمین های دیگران، کشتن مردم بی گناه و آواره کردن مردم هم با تفکرات یهودی در تضاد است و همه این تضاد ها، نشان دهنده عدم کوچکترین تجانس میان تفکرات یهودی با صهیونیست است.

وی به انزجار یهودیان از اسرائیل، حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حتی قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یهودیان ایرانی بارها تنفر خود را از رفتارهای اشغالگران ای دولت اسرائیل و به ویژه ارزش ضد انسانی اسرائیل اعلام کردند. در جریان انقلاب اسلامی هم در مدتی که امام راحل(ره) در پاریس بودند، بارها بر تفکیک بین یهود و صهیونیست تکیه کردند.

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایرانیان یهودی کاملا فعالانه در جریان انقلاب اسلامی شرکت داشتند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم ایرانیان کلیمی مثل همه مردم موحد ایران، در جریان دفاع مقدس حضور داشته و تعداد قابل توجهی از جوانان کلیمی در این جریان شهید شدند و خون آنها با خون جوانان مسلمان، مسیحی، و زرتشتی آمیخته شد تا درخت ایران آبیاری شود؛ و همه اینها نشانه تضاد آشتی ناپذیر یهودیان آزاده دنیا و به ویژه ایرانیان با تفکرات اشغالگری و ضد انسانی صهیونیزم است.

وی با اشاره به حضور پرشور یهودیان ایران در راهپیمایی های روز قدس گفت: از سال ۶۰ شاهد حضور پرشکوه یهودیان ایران در مراسم روز قدس بودیم، حتی در سال 60، یکی از یهودیان ایران قبل از نماز جمعه تهران در رابطه با جدایی یهودیان صهیونیست سخنرانی کرد که در تاریخ روز قدس ماندگار خواهد بود.

به گفته مره صدق، نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا، یهودیان آزادیخواه همواره در روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می کردند.

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در سال‌های پیش که امکان برپایی روز قدس بود، در شهرهای کلیمی نشین ایران مثل تهران، شیراز، اصفهان، و کرمانشاه، یهودیان حضور چشمگیری داشتند افزود: به علت همین حضور چشمگیر، یهودیان ایران بارها مورد تهاجم رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفته و مورد حمله واقع شدند.

وی گفت: امسال از آنجا که روز قدس بدون راهپیمایی برگزار می شود، ایرانیان یهودی با مصاحبه‌های مختلف و درج مطالب به خود در رسانه ها و اعلام هماهنگی کامل با مردم ایران، حضور گسترده خود برای شرکت در روز قدس را به نمایش گذاشتند و بر پیام مخالفت خود با تفکرات پلید صهیونیستی همواره تاکید کرده، می کنند، و خواهند کرد.

مره صدق تأکید کرد: اسرائیل جنایتکار به هیچ وجه حق ندارد خود را نماینده همه یهودیان دنیا معرفی کند.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان