کد خبر: ۱۳۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹

بیانیه‌های افراد و گروه‌های مختلف فارس در حمایت از روز قدس

شخصیت‌ها و نهادهای مختلف در استان فارس با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای روز جهانی قدس را گرامی‌ داشتند.


روز قدس تعطیل نخواهد شد
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با صدور پیامی تصریح کرد: روز جهانی قدس یکی از ماندگارترین یادگاران احیا کننده اسلام ناب محمدی در عصر حاضر، امام خمینی(ره) است که مرز دقیق و مشخصی میان حق و باطل کشیده و  کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج حضرت ولیعصر(عج) را در اختیار امت اسلامی گذاشته است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی و اراده مسلمانان و مظلومان جهان در بازپس‌گیری قبله اول مسلمین از چنگال اشغالگران قدس شریف است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این روز بزرگ و اراده عظیمی که در ورای این یوم‌الله نهفته است، هیچگاه تعطیل کمرنگ و یا به فراموشی سپرده نخواهد شد و گرچه امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس برقرار نیست اما ولی امر مسلمین جهان در این روز، بار دیگر اقتدار و عظمت امت اسلامی را روزافزون خواهند نمود و اراده حتمی و تخلف ناپذیر ناپذیر الهی مبنی بر نابودی کفر و استکبار و پیروزی مستضعفان و صالحان را نوید خواهند داد.

روز جهانی قدس نماد همبستگی مسلمانان جهان در مبارزه با رژیم صهیونیستی است

سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس گفت: جوانان آزاده‌ی جهان اسلام و گروه‌های مقاومت هرگز از مواضع خود در مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل عقب نشینی نخواهند کرد.
 سردار سید هاشم غیاثی در جلسه شورای معاونین سپاه فجر با بیان اینکه سپاه و بسیج در کنار کادر بهداشت و درمان استان فارس از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به مردم چشم پوشی نکردند، گفت: بسیجیان در اهدای خون به بیماران نیازمند نیز حضور گسترده‌ای داشته اند و در زمینه کمک‌های اقتصادی تاکنون در چند مرحله بسته‌های معیشتی یه اقشار نیازمند استان فارس اهدا شده و با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی جامع اقشار نیازمند این اهدای بسته‌های معیشتی همچنان ادامه خواهد داشت.
او با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس نماد همبستگی مسلمانان جهان در مبارزه با رژیم صهیونیستی است، گفت: آرمان فلسطین هرگز فراموش نخواهد شد فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و هرگونه تلاش و طرح آمریکا و سران رژیم صهیونیستی برای خدشه به این آرمان از جمله طرح معامله قرن محکوم به شکست است.
سردار غیاثی با بیان اینکه مسلمانان مالک اصلی قدس هستند، گفت: جوانان آزادۀ جهان اسلام و گروه‌های مقاومت هرگز از مواضع خود در مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل عقب نشینی نخواهند کرد و انقلاب اسلامی همواره حامی ملت‌های مظلوم و مسلمانان جهان خواهد بود.
فرمانده سپاه فجر همچنین با تبریک فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: مسئله آزادسازی خرمشهر در زمانی اتفاق افتاد که تمام جهان از رژیم بعث حمایت می‌کرد و روی کاغذ آزادسازی این شهر غیر ممکن بود.
او با بیان اینکه فرهنگ برآمده از دفاع مقدس امروز الگوی اصلی ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان برای مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: روحیه بسیجی، جهادی و شهادت طلبی جوانان مومن و انقلابی پیروزی بزرگ و آزادسازی خرمشهر عزیز را برای ملت ایران اسلامی فراهم آورد.
سردار غیاثی با بیان اینکه از سوم خرداد در چهلمین سالگرد دفاع مقدس همچنان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی یاد می‌شود، گفت: مسئولان استان و شهرستان شیراز و عموم مردم انقلابی فارس تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه جشن‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس بکار گیرند.

  
پیام استاندار فارس به مناسبت روز جهانی قدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحانَ الَّذِی أَسْرى‌ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (قرآن کریم)
روز قدس، به فرمایش حضرت امام(ره)، روز حیات اسلام است.
روز جهانی قدس، روز نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است؛ روزی که نماد صف بندی آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیست است.
فلسطین، با تاریخ و تمدن هزاران ساله، متأسفانه در قرن اخیر، اسیر دست متجاوزان اشغالگر صهیونیستی است و فریاد دادخواهی مردم مظلوم فلسطین، همه ی عدالت طلبان را به یاری فرامی خواند و امروز حمایت از ملت فلسطین، یکی از شاخص های پایبندی به حقوق بشر و توجه به اصول انسانی است.
ملت ایران و مسلمانان و غیرتمندان سراسر جهان، با توجه به فرمان تاریخی بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، هر سال در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، از آرمان های الهی و انسانی مردم مظلوم فلسطین، حمایت کرده اند امّا امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از این تلخکامی، توفیق برگزاری راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس، وجود ندارد لذا متناسب با شیوه های منطبق با شرایط زمان و با ابزار و روش های نوین، فریاد دادخواهی خود را به گوش جهانیان، خواهیم رساند و درد مشترک تمام عدالت طلبان را یادآور خواهیم شد و روز قدسِ امسال را به صورت یکی از برجسته ترین و ماندگارترین روزهای حمایت از آرمان مردم فلسطین، در مقابل آیینه دیدگان جهانیان، به رخ خواهیم کشید تا اشغالگران سرزمین فلسطین و هم پیمانان و حامیان آنان بدانند که «فلسطین، پاره تن اسلام است.» و  به فرمایش مقام معظم رهبری، «امت امام خمینی(ره) همواره در کنار فلسطین و خصم دشمنان آن خواهد بود.»
رحیمی – استاندار فارس

نه ویروس کرونا و نه هیچ چیز دیگر نمی‌تواند در حمایت از فلسطین مانع ایجاد کند

دادگستری کل استان فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گرامیداشت روز جهانی قدس در بیش از یکصد کشور جهان نشان می‌دهد که مساله قدس به گفتمان جهانی تبدیل شده است و روند بیداری ملت‌ها در این مساله رو به فزونی است و انشاءالله دیر یا زود قبله اول مسلمین به آغوش امت باز خواهد گشت و حلاوت صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها به تلخی تاریخی تبدیل خواهد شد.
در این بیانیه آمده است: نه ویروس کرونا و نه هیچ چیز دیگری نمی‌تواند در راه حمایت از کشور فلسطین، آزادی فلسطین و همراهی با جبهه مقاومت مانع افکنی کند.
به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت در برگزاری تجمعات فیزیکی، اجتماع بزرگ حامیان فلسطین در روز جهانی قدس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
مردم انقلابی ایران و سایر آزادی خواهان جهان جهت حضور در این اجتماع می‌توانند با مراجعه به سایت بین المللی و چند زبانه www.qudsday.net ضمن ثبت نام در کنار دیگر ملت‌های جهان در این اجتماع و پویش با شکوه جهانی شرکت کرده و روز جهانی قدس و مساله فلسطین را گرامی دارند.
پیش از این نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفته است: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری امکان برگزاری مراسم شایسته و گسترده روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به صورت راهپیمایی سراسری در کشور مقدور نخواهد بود، ولی به دلیل ضرورت زنده نگه داشتن این روز ویژه برنامه استثنایی خواهیم داشت.
او افزود: ساعت ۱۲ روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس، رهبر معظم انقلاب با جهان اسلام سخن خواهند گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود. برای بهره حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه‌ای از کشور هیچ برنامه‌ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.
در همین حال، مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس روز پنجشنبه اعلام کرد:در تمام مناطق استان که مجاز به برگزاری نماز جمعه هستند، نمازگزاران بدون خروج از مصلا‌ها و با حذف برنامه راهپیمایی، به نمایندگی از سایر شهر‌هایی که فعلا امکان اقامه نماز جمعه ندارند، به نشانه انزجار از استکبار جهانی فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سرخواهند داد.



اسرائیل، نمادی از مجموعه‌ای شکست خورده
سپاه فجر استان فارس نیز در بیانیه ای با گرامیداشت روزجهانی قدس اعلام کرد: نامگذاری آخرین جمعه «رمضان المبارک» به نام« روز جهانی قدس» توسط بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره) به دلیل  مضرّات جهانی غدّه سرطانی رژیم  تروریست و اشغالگر صهیونیستی بوده و هست، اگر چه این تلاش جنایتکارانه با پشتیبانی طرح های آمریکایی از قبیل «معامله قرن» همراه است اما به دلیل تابش نور اسلام ناب و اراده پولادین مقاومت برساخته از آن به «شکست قرن» مبدل شده است .
در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده است: اسرائیل غاصب که روزی ارتش آن، در چشمان عرب معاصر، افسانه شکست ناپذیری را جلوه می نمود امروز نمادی از یک مجموعه تمام شکست خورده و در حال فروپاشی است . در این «اضمحلال نزدیک »نقش قوی ترین فرمانده مبارزه با تروریسم یعنی سردار بزرگ اسلام و ایران ، «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» بی بدیل است و امسال در بزرگداشت روز جهانی قدس اگر چه حضور جسمانی فرمانده سابق نیروی قدس موجود و مشهود نیست ولکن مکتب حاج قاسم، الهام بخش آزادیخواهان و حق طلبان عالم برای آزادی بیت المقدس و قدس شریف است .
سپاه فجر در این بیانیه آورده است: رژیم منحوس صهیونیستی که  تنها در موقعیت پلید ویروس جنایت و ترور زیست می کند در هنگامه‌ای که جهانیان در مبارزه با ویروس کرونا هستند ، اسرائیل غاضب در چنین شرایطی در سودای از پیش ناکام اشغالگری کرانه باختری رود اردن می باشد. اگر چه این موضوع بنا به سرشت نحس صهیونیسم جهانی موجب شگفتی نیست اما موجب غفلت اراده های الهی مقاومت و این شبکه الهی برای در هم شکستن خیالات آن رژیم کودک کش و آمریکای جنایتکار و «ترامپ احمق» برای تنفس مصنوعی طرح شکست خورده معامله قرن نخواهد شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: امسال در حالی به استقبال پاسداشت روز جهانی قدس می رویم که جبهه مقاومت، زنده تر، قوی تر، بالنده تر و با انگیزه تر برای خروج نیروهای تروریست آمریکایی اراده الهی خود را به کار خواهد گرفت.

تلاش مجلس یازدهم برای مقابله با تحرکات رژیم صهیونیستی
ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی‌ و شهدای گرانقدر مدافع حرم اظهارکرد: تحرکات نظامی و سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی در سال های اخیر به همگان ثابت کرد که این رژیم جعلی، جز دشمنی با جهان اسلام هویت دیگری ندارد.
منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: از آنجا که امپریالیسم جهانی همواره به دنبال توطئه برای جدایی فلسطین از جهان اسلام است، کسانی که به دنبال توافق های جعلی تحت عنوان توافق قرن هستند، بدانند انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه است که دست آنها را خوانده و به پشتوانه مردمی بصیر، توطئه های شوم آنها را نقش برآب می کند.
عزیزی افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه در پی شیوع بیماری کرونا ضمن تقدیر از جامعه درمانی، امسال به دلیل شرایط موجود و اهمیت سلامت مردم، آیین روز قدس متفاوت از سال های گذشته اجرا می شود و در این راستا جهان اسلام گوش به سخنان گوهربار رهبرمعظم انقلاب اسلامی خواهد سپرد تا مانند همیشه بیانات ایشان چراغ راه مسایل و مباحث دنیای اسلام باشد.
وی ادامه داد: در این راستا نمایندگان مردم در مجلس یازدهم نیز تمام تلاش خود را به منظور مقابله با تحرکات رژیم غاصب و جعلی صهیونیست در منطقه در حوزه قانون گذاری به کار خواهد بست تا بیش از پیش این رژیم جعلی و کودک کش را در انزوای سیاسی قرار دهند.


پیام نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز به مناسبت "روز قدس" :

۴۱ سال از ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس شریف می‌گذرد و آرمان عدالت خواهی و دفاع از مظلومیت مردم فلسطین همچنان زنده و پر جوش و خروش است.
هرچند شیوع ویروس کرونا امسال مانع از نمایش عزم و اراده ملت همیشه در صحنه ما شد، اما ندای مظلومیت قدس شریف همچنان در قلب تپنده جهان اسلام یکصدا فریاد برمی آورد:

نه تنها مسجد الاقصی،
به دست مسلمین روزی
از اشغال ستمکاران 
جهان آزاد خواهد شد..

امیری، فرماندار شهرستان شیراز

پیام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس

چه زیباست تقارن ارزشمند روز جهانی قدس، به عنوان نماد ظلم‌ستیزی و مبارزات ضدصهیونیستی امت اسلامی، با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی و همچنین به دنبال آن عید سعید فطر روز ضیافت وصال حضرت حق بعد از یک ماه مجاهده و خودسازی مقدس، که این خود بیانگر پیوند عمیق و معنادار آرمان قدس شریف با فرهنگ دین مبین اسلام و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی و تبلور پیروزی شکوهمند مسلمانان در دو جبهه جهاد اصغر و جهاد اکبر می باشد.
همان گونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس با اقتدا به رهبری فرزانه در سوم خرداد ۱۳۶۱ موفق به خلق حماسه‌ بی‌بدیل فتح خرمشهر شدند، اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن، با تأسی به روح ایمان، خودباوری و اتکاء به خداوند قادر متعال با دلی سرشار از عشق و محبت معصومین(ع)، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.
♦️لذا اینجانب و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس همراه با مردم غیور و شهید پرور ایران در سراسر کشور و استان ، ضمن گرامیداشت این ایام بزرگ و مبارک، انزجار و تنفر خود را از هرگونه ظلم و ستم در جهان بخصوص اعمال فجیع و ظالمانه رژیم اشغالگر قدس اعلام می داریم و محکمتر از قبل در جهت اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت (ع) و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی گام بر خواهیم داشت.
 احمد رضا خسروی 


"روز قدس، «روز اسلام» و «روز مقابله مستضعفین با مستکبرین» است. امام خمینی (ره)"
پیام "دکتر علیرضا پاک‏‌فطرت" منتخب مردم شریف شهرستان‏های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی

 روز جهانی قدس، روز مهمِ امت مسلمان جهان در حمایت و دفاع از حقانیت مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از مستکبران دنیا خصوصاً رژیم غاصب صهیونیستی است.
همانگونه که "مقام معظم رهبری" در بیانات خودشان در روز جهانی قدس فرمودند: «امروز غزه می‌تواند در برابر تجاوز دشمن بایستد و بر آن پیروز شود. با دشمن وحشی جز با اقتدار و از موضع قدرت نمی‌توان سخن گفت و زمینه این اقتدار در میان جوانان فلسطینی موجود است. "فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها است و باید با نظر آنان اداره شود"».
اینجانب، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت مسلمان ایران و جهان در ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس را که "نماد مقاومت و استکبارستیزی" در برابر ظالمان جهان و روز وحدت و همدلی همه انسان‏های حقیقت‏جو و عدالت‏خواه برای دفاع از حقانیت انسان‎های مظلوم و بی‏گناه خصوصاً مردم مظلوم فلسطین می‏باشد، را گرامی داشته و سربلندی و سعادت همه‌ مسلمانان جهان را از درگاه احدیت مسئلت دارم.

حمایت جامعه پزشکی فارس از آرمان مردم فلسطین
همچنین کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد.
در این بیانیه گفته شده است: آزادی قدس شریف و تلاش برای زوال و نابودی قطعی اسرائیل و محو غده سرطانی منطقه را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد، محکوم می‌کنیم.
کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بیانیه ضمن محکوم کردن ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» که نمادی از استکبار ستیزی و عدالت خواهی بود، تاکید کرده است: به فضل الهی شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی، حاج «قاسم سلیمانی» و دیگر فرزندان تربیت یافته در مکتب ولایت فقیه و مقاومت اسلامی، بر خلاف نیت و غایت این اقدام شوم، فصل نوین و گشاینده جبهه ‌های جدیدی در روند مقاومت ضد صهیونیستی و مقابله باتروریست‌های متجاوز و اشغالگر آمریکایی و اسرائیلی در منطقه خواهد گردید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه نیز در بیانیه‌هایی به مناسبت روز جهانی قدس، بار دیگر حمایت خود را در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم اعلام کردند.
 
روز قدس روز پاسداشت آزادگی است

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در بیانیه ای گفت: روز قدس روز پاسداشت آزادگی است، روز سنگ‌های همت و غیرت علیه اسحله‌های مستکبرین، روز ایستادگی حق علیه باطل و روزی که مردم آزاداندیش جهان فارغ از خط کشی‌های سیاسی، مذهبی و مرزی یک صدا علیه ظلم و ستم فریاد مشترک آزادی سر می‌دهند خواستار پایان یافتن این بی عدالتی و تجاوز آشکار به خاک فلسطین هستند.
بیت المقدس، قبله اول مسلمانان متعلق به همه ادیان و مذاهب به ویژه مردم آزاده جهان است. روز قدس، آرمانی است که حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با قرار دادن آن در صدر مسائل جهان اسلام هر ساله به ما یادآوری میکند که باید برای حمایت از ستم دیدگان و پیروزی حق لحظه‌ای از پای ننشینیم و در این مسیر گام‌های استواری برداریم.
در ماه مبارک رمضان با تاسی از کلام خداوند مبنی بر 《نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب》جنایت‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل را محکوم می‌کنم و به فلسطینیان و آزادگان جهان نوید پیروزی می‌دهم.
امسال به علت شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، امکان راهپیمایی گسترده در خیابان‌ها و سر دادن شعار علیه استکبار و مستکبرین جهان وجود ندارد، ولی این محدودیت مانع حمایت مردم جهان از فلسطین نمی‌شود، از این‌رو در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن هم‌دردی با مردم آزاده فلسطین به آن‌ها اعلام میکنم که ما در کنارشان ایستاده ایم.

  همه‌گیری کرونا مانع از حمایت از مظلومان جهان نخواهد شد
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با صدور بیانیه‌ای بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آستانه روز قدس تاکید کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ
«مساله‌ روز قدس هم امسال از هر سال مهم‌تر است. البته مساله فلسطین یک مساله‌ اساسی است و مخصوص دولت‌ها و کشورهای اسلامی هم نیست؛ مساله فلسطین یک مساله‌ انسانی است»
مقام معظم رهبری
روز قدس یادگار ماندگار امام راحل(ره) سنتی بزرگ در راه مقابله با هرگونه ظلم و استکبار بنا نهاده و خیل عظیم مجاهدان فی سبیل الله را به خیابان‌ها می‌کشاند تا با زبان روزه فریاد مظلوم‌خواهی سر دهند. این روز همواره بیش از پیش مورد استقبال عدالت‌خواهان جهان قرار گرفته و هر سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.
۴۰ سال است قدس عزیز و مردم مظلوم فلسطین که در حصار آهنین دژخیم صهیونیست قرار گرفته، فریادرسی جز فریاد مسلمانان در روز قدس ندارند و هر سال هزاران چشم مظلوم و بی‌پناه در انتظار حمایت جهانی در روز قدس است.
امسال اما روز جهانی قدس در گیر و دار اپیدمی بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته و امکان برگزاری راهپیمایی با هدف حفظ سلامت عمومی مهیا نیست. اما این محدودیت هرگز باعث نخواهد شد خیل مشتاقان نخستین قبله مسلمانان، مردم بزرگ فلسطین را از یاد ببرند.
قطعا مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری اپیدمی نمی‌تواند سد راه تلاش برای دستیابی آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومان جهان شود.
بر همگان فرض است با گرامیداشت یاد شهدای انتفاضه و دیگر شهدای محور مقاومت، بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین همچون گذشته استمرار ورزند.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همسو با همه ظلم ستیزان در هر گوشه از جهان بر حمایت بی دریغ خود از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرده و هر گونه اقدام رژیم سفاک و صهیونیستی اسرائیل برای الحاق کرانه‌های باختری را محکوم می‌کنند.

روزی كه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت

طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص تأثیر روز قدس بر آگاه‌سازی جهانی بر مسئله فلسطین، گفت: اشغال فلسطین توسط کشور‌های ابرقدرت پوشالی جهان با یک برنامه‌ریزی دقیق انجام شد و برای آن یک کار ابر رسانه‌ای در جهان صوت گرفت که همه کشور‌های غربی با مدیریت پیر استعمار یعنی انگلیس برنامه‌ریزی کرده و فلسطین را اشغال کردند و یک کشور دیگر به نام اسرائیل ایجاد کردند و با همان قدرت رسانه‌ای که در اختیار داشتند، بیش از ۳۰ سال توانستند به‌گونه‌ای عمل کنند که صدایی در ارتباط با اشغال فلسطین در جهان شنیده نشود.
او افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تأییدی که امام راحل درباره مسئله فلسطین داشتند و اعلام فرمودند آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شود، موجب شد تا ذهن‌ها به سمت قدس سوق پیدا کند و جهان آرام آرام متوجه جنایت بزرگی که توسط غربی‌ها در منطقه خاورمیانه و فلسطین در حال وقوع بود، شود.
دبیر جامعه روحانیت شیراز، روز قدس را بهترین وسیله برای آگاه‌سازی جهان از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه فلسطین دانست و گفت: روز قدس باعث شد كه قدرت پوشالی اسرائیل نابود شود و جهانیان فلسطین را بشناسند در حقیقت روز قدس قضیه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت.
او بیان کرد: اگر روز جهانی قدس نبود مانند ۴۰ سال پیش، بسیاری از مردم دنیا حتی نمی‌دانستند فلسطین کجاست و چه جنایاتی در آنجا توسط غربی‌ها در حال رخ دادن است و فلسطین برای همیشه فراموش می‌شد و اسرائیل نیز با قدرت رسانه‌ای که در اختیار داشت، به‌عنوان یک مجموعه قدرتمندی که بر همه عالم تسلط پیدا کرده است، مطرح بود.
طاهری تأکید کرد: روز قدس باعث شد که فتیله قدرت پوشالی اسرائیل پایین کشیده شود و جهانیان فلسطین را بشناسند نه فقط مسلمانان و علی‌رغم همه فشار‌هایی که غربی‌ها می‌آورند، روز قدس قضیه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت.

 بیانیه مدیر حوزه علمیه خواهران فارس به مناسبت فرا رسیدن روز قدس
حجت الاسلام محمودی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به مناسبت فرا رسیدن روز قدس بیانیه ای صادر کرد:
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» (حج/40)
«همان کسانی که به ناحق از خانه‌هایشان بیرون رانده شدند [آنها گناهی نداشتند] جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما خداست و اگر خدا بعضی از مردم را با بعض دیگر دفع نمی‌کرد صومعه‌ها و کلیساها و کنیسه‌ها و مساجدی که نام خدا در آنها بسیار برده می‌شود سخت ویران می‌شد و قطعاً خدا به کسی که [دین] او را یاری می‌کند یاری می‌دهد چرا که خدا سخت نیرومند شکست‏ ناپذیر است».
بیش از هفت دهه از تحمیل اجباری تزریق یک ویروس آدمکش و خانمان سوز از سوی استعمار جهانی بر کالبد وجودی سرزمین قبله اول جهان اسلام میگذرد رژیم منحوس صهیونیسم با غصب سرزمین آبا و اجدادی مردم فلسطین از هیچ اقدامی جهت ذبح بشریت فرو گذاری نکرده است.
مدعیان حقوق بشر نه تنها در برابر جنایت های رژیم کودک کش سکوت اختیار کرده اند، بلکه خود حامی و محرک این جنایت ها بوده اند.
بدین وسیله از طلاب حوزه علمیه خواهران استان فارس؛ دعوت می شود همراه و همدل با ملت متعهد به آرمان اسلام و امام راحل ره ضمن گرامیداشت روز قدس همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده و امروز به جای قدم بر روی سنگفرش خیابان ها با قلم و بیان در فضای مجازی ادای دین شرعی نسبت به فریضه روز قدس را به جا آورده و با لرزه انداختن بر اندام دشمن روح امام راحل ره و بزرگ مرد مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد گردانید.
طلاب گرامی در این روز بزرگ با پیوستن به جمع میلیونی شنوندگان و بینندگان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلام (مدظله العالی)، با تعقل و امداد الهی توان و امکانات خود را برای تحقق رهنمودهای معظم له در راه آرمان قدس عزیز به کار گیرند.

سردار سجادیان فرمانده اسبق انتظامی استان فارس؛ 
روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلام در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی است
در 72 سال پیش بعد از وقایع هولوکاست با پیشنهاد آمریکا و انگلیس قسمتی از سرزمینهای فلسطین به آوارگانِ یهودیِ ‏جنگ جهانی دوم واگذار و با پشتیبانی غرب خاصه آمریگا و انگلیس، اشغال سرزمین های فلسطین توسط یهودیان انجام ‏گرفت. ‏

اشغال فلسطین آغاز طرح بزرگی با هدف ایجاد حس خواری و ذلت در میان امت اسلامی و در نتیجه، اجرای پروژه بزرگ ‏صهیونیسم علیه توانایی‌های مسلمانان بود. مقاومت فلسطینیان و موضع‌گیری ملت‌های مسلمان، از اجرای این طرح جلوگیری ‏کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران صاعقه‌ای بر سر صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها فرود آمد. آن‌گاه مقاومت اسلامی در ‏فلسطین و جنوب لبنان به وجود آمد تا در شریان جهان اسلام خونی جوشان را به جریان اندازد که بازگرداندن جایگاه ‏کریمانه امت اسلامی در روی زمین را بشارت دهد‎.‎

روز قدس، روز تعيين سرنوشت ملت‌های مظلوم و مستضعف عالم است‎.‎‏ ‏

يكی از ابتكارات مهم و بزرگ حضرت امام خمينی(ره)، نا‌مگذاری آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس بود و ‏در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، امام خمینی از مسلمانان جهان خواست تا آخرین ‏جمعه ماه رمضان را به عنوان«روز قدس» انتخاب کنند و بر این اساس از مسلمانان خواسته شد در این روز همبستگی خود ‏را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند‎. ‎

در سال جاری با وجود شیوع ویروس کرونا نمايش اتحاد مسلمانان از طریق فضای مجازی از ديگر دستاوردهای روز جهانی ‏قدس بوده و روز قدس امسال به‌لحاظ بيداری اسلامی از اهميت ويژه‌ای برخوردار است و مقابله مستضعفان با مستكبران ‏عالم، بيداری مسلمانان و ايجاد حس خودباوری و خود اتكايی بيشتر در بين مسلمانان از پيامدهای روز قدس میباشد. ‏

روز قدس روز مقابله با معامله قرن میباشد.‏

آقای ترامپ با هدف حرکت به سمت طرح یک دولت جعلی در فلسطین اشغالی و جایگزینی ایران هراسی به جای مبارزه با ‏رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا و مقابله با نفوذ ایران در منطقه و ……، طرحی با عنوان طرح معامله قرن را مطرح ‏کرده است. طرح آمریکا به عنوان معامله قرن، بدون آنکه نتیجه‌ای برای فلسطین داشته باشد از فلسطین ابزاری برای مقابله ‏ی آمریکا با نفوذ ایران می‌سازد‎.‎‏ آمریکا باید بداند که طرح تبلیغاتی و سیاسی معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به ‏بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن جولان و تروریستی اعلام نمودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش‌هایی مذبوحانه بیش ‏نیست. ‏

مقاومت فلسطین و موضع‌گیری ملت‌های مسلمان میتواند از اجرای این طرح جلوگیری کند. ‏

امروز جمهوری اسلامی ایران نوانسته است توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها را نقش بر آب ‏کند و رژیم صهیونیستی باید بداند شمارش معکوس عمرش آغاز شده و نابودی سرنوشت محکوم این رژیم پوشالی است و به ‏زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد ، این وعده الهی است و وعده ‏الهی خلل ناپذیر است.‏

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، بلکه روز اسلام است ‏

روز قدس متعلق به تمامی ملت‌های مظلوم، احزاب و گروه‌ها، عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان و روز به اهتزاز در آوردن پرچم ‏عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و مبارزه با ظلم و ستم است که بفرموده امام خمینی«روز قدس فقط روز فلسطین نیست، بلکه ‏روز اسلام است»؛ این روز، روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید پرچم اسلام در سراسر دنیا در حمایت از ‏مستضعفین جهان برافراشته شود‎.‎‏ روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلام در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی است و ‏کشورهای اسلامی اگر با حفظ اتحاد و همبستگی خواهان رهایی فلسطین از انقیاد اسرئیل باشند و در برابر آن بایستند، ‏امیدی برای آزادی وجود دارد.‏

روز قدس روز از هم پاشیدن اهداف شوم طرح معامله قرن است.‏

طرحی تحت عنوان معامله قرن با محورهای اصلی آن از قبیل آنکه: ائتلاف با کشورهای عربی مقدمه حل مسئله فلسطین ‏است. طرح معامله قرن تمرکز بر طرح یک دولت در منطقه اشغالی است. مذاکره بین تشکیلات خودگردان و رژیم ‏صهیونیستی پس از تشکیل ائتلاف کشورهای عربی آغاز خواهد شد. عربستان به عنوان میانجی جایگزین مصر می شود. ‏مسئله قدس، مرزها و آوارگان جزء مسائل مورد مذاکره نخواهد بود. مجموعه ساختمان‌های شهرک‌ها که اکثر شهرک‌نشینان ‏اسرائیلی در آنها زندگی می‌کنند؛ این بخش، جزو فلسطین اشغالی خواهد بود. شهرک‌های پراکنده تخلیه نخواهند شد، اما ‏اجازه توسعه آنها هم داده نمی‌شود. مناطق خارج از محدوده که طبق قانون رژیم صهیونیستی غیرقانونی هستند از بین برده ‏خواهند شد‎.‎‏ بیت‌المقدس به عنوان پایتخت مشترک رژیم صهیونیستی و فلسطین در نظر گرفته شده است. پایتخت رژیم ‏صهیونیستی در بیت‌المقدس غربی و بخش‌هایی از بیت‌المقدس شرقی خواهد بود و پایتخت فلسطین بخش‌هایی از ‏بیت‌المقدس شرقی را تشکیل می‌دهد. شهرک قدیم قدس و نواحی مجاور آن تحت حاکمیت صهیونیست‌ها خواهد بود. ‏وضعیت موجود این مناطق حفظ خواهد شد و برای فلسطینی‌ها، اردنی‌ها و احتمالاً طرف‌های دیگر در اداره این اماکن مقدس ‏نقشی در نظر گرفته خواهد شد. مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» ‏آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود‎.‎‏ دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و ‏بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود. ‏در گام آخر مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود. لذا ‏مسلمانان جهان با حفظ وحدت باید مانع تحقق اهداف شوم جنایتکارانِ کودک کش شوند.‏

روز قدس روز مبارزه با استکبار و ایادی آنها در سرزمین های اسلامی است.‏

امروزه هستند کسانی که با عقب نشینی در مبارزه با استکبار جهانی، صف خود را از صف مجاهدان در راه خدا جدا کرده و به ‏اسلام و احیای اسلام فکر نمی‌کنند، آنان آرزو دارند روزی شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل غاصب از زبان ملت ایران ‏و ملت‌های منطقه و جهان حذف شود، اینها عملا در صف مستکبرین عالم عمل می‌کنند و اعتقادی به وعده الهی که ‏میفرماید « ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم» و راهبرد حضرت ‏امام (ره) در مقابله با کفر و استبداد جهانی ندارند. اینها کسانی هستندکه با مستکبرین و خاصه سیاست های استماری آمریکا ‏مرزبندی ندارند و به صلح و سازش و مذاکره با او می‌اندیشند و اسلام را در سیطره قدرت‌های جهانی می‌خواهند‎.‎‏ این‌ها همان ‏کسانی هستند که وزیر خارجه آمریکا می‌گوید؛ قرار است در ایران با آمریکا همکاری کنند و مسیر حرکت نظام ‏جمهوری اسلامی را به نفع منافع آمریکا تغییر دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روز قدس ، قدس ، قدس شریف
نظرات بینندگان