کد خبر: ۱۳۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
رییس سازمان بسیج دانش آموزی فارس:

پویش "یک سطل آب تا نابودی اسرائیل" در فارس برگزار شد

توانا گفت: یکی از وظایف ما مسلمانان، گرامیداشت روز قدس است و باید تلاش کنیم که سال به سال و نسل به نسل این روز پر شور تر و پویاتر برگزار شود.

توانا رییس سازمان بسیج دانش آموزی فارس در گفتگو با خبرنگار شیراز با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس نبود، اظهار داشت: از آنجا که یکی از وظایف ما مسلمانان، گرامیداشت روز قدس است و باید تلاش کنیم که سال به سال و نسل به نسل این روز پر شور تر و پویاتر برگزار شود، در مجموعه فکری بسیج دانش آموزی به این نتیجه رسید که یکی از جملات حضرت امام(ره) را به صورت نمادین به نمایش بگذارد. در این راستا، به این جمله حضرت امام رسیدیم که فرمودند: "اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بر اسرائیل بریزند اسرائیل نابود خواهد شد" با تجمیع نظارت انتخاب شد.

به گفته وی، این پویش، با آرمان نابودی اسرائیل و بازگشت فلسطینیان به وطن خود، و با هدف اینکه بتوانیم این رویه را به نسلهای جدید منتقل کنیم، برگزار شد.

توانا تصریح کرذ: بر این ساس، پویش "یک سطل آب تا نابودی اسرائیل" شکل گرفت که بر اساس آن، دانش‌آموزان می بایست که یکی از نمادهای رژیم صهیونیستی را در زمین یا دیوار ترسیم کرده و با مقداری آب، آن را محو و نابود کنند.

وی با تصریح بر اینکه این حجم از استقبال را انتظار نداشتیم و آثار خلاقانه زیادی از سراسر استان، حتی از روستاهای دور افتاده به دست ما رسید، اظهار داشت: بیش از اینکه داوری و اهدای جایزه برای ما مهم باشد، این نکته مهم است که نوجوانان امروز ما، انقدر برای نابودی اسرائیل پای کار هستند که موضوعاتی مثل کرونا باعث نمی شود این فرهنگ که نسل به نسل منتقل می‌شود، از بین برود.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی فارس از بازخوردهای خوبی این پویش گفت و تصریح کرد: تاکنون صدها اثر به دست ما رسیده و انتظار می‌رود که آثار به بیش از ۱۰۰۰ عدد برسد.

توانا با تصریح بر اینکه با توجه به زمان و محدودیت‌هایی که بود کار خوبی انجام شد، به مسابقه دیگری در روز قدس اشاره کرد و گفت: امروز یک مسابقه دیگر هم داشتیم که تا ۲۰ دقیقه بعد از بیانات مقام معظم رهبری فرصت داشت.

"زیباترین سخنان رهبری از نظر شما" عنوان این مسابقه بود که رییس سازمان بسیج دانش آموزی فارس گفت: در این مورد هم جملات زیبای زیادی از سخنان مقام معظم رهبری توسط دانش آموزان برای ما ارسال شد.

به گفته وی، کلیپ های ارسالی دانش آموزان در پیج اینستگرامی به آدرس instagram.com/nasle4om بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این پیج، کلیپ های خلاقانه دانش‌آموزان استان فارس را در مبارزه با اسرائیل ببینند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان