کد خبر: ۱۳۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
هر روز با یک حافظ کل قرآن کریم؛

«روح الله مظفری»: مهم ترین ارزویم رسیدن روزی است که قرآن از این مهجوریت گرفتار شده رهایی یابد

اگر عمیقا به این باور اعتقاد داشته باشیم که قرآن سخن خداست قطعا هیچ چیزی نمی تواند جای سخن گفتن با معبود را برای ما بگیرد .
به گزارش شیرازه، ماه مبارک رمضان؛ ماهی که ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم است، ماهی که درهاى آسمان در شب اولش باز می‌شود و تا شب آخر آن بسته نخواهد شد، ماهی که اگر بنده می‌دانست [چه چیزی در این ماه وجود دارد]  آرزو می‌کرد تمام سال، ماه رمضان باشد. 
ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى هاى منحصرى که دارد در میان ماه هاى سال قمرى برترین ماه است. به همین مناسبت در پایگاه خبری تحلیلی شیرازه بنا داریم هر روز با یکی از حافظان کلام وحی گفتگویی داشته باشیم، مصاحبه های مفصلی که در آن از هر دری صحبت به میان آمده است، از آرزوهای قرآنی حفاظ کل قرآن تا ...

خودتان را معرفی کنید و بگویید چه شد که به سمت حفظ قرآن گرایش پیدا کردید؟
روح الله مظفری، چهل ساله اهل شهر خرامه هستم.
از کودکی در محافل قرآنی شرکت میکردم و با شرکت در مسابقات قرآن مدرسه به حفظ قرآن علاقه مند شدم اما به دلایلی موفق به حفظ نشدم تا در سن ۲۷ سالگی که موقعیت تا حدی فراهم شد و با آگاهی بیشتر به حفظ قرآن روی آوردم.

نقش و جایگاه خانواده در موفقیت شما در این زمینه چه بود؟
قطعا روحیه مذهبی خانواده ام و بیش از همه همکاری همسرم در این مورد که بستر را برایم خیلی فراهم کرد بسیار موثر بود.بسیار با من همکاری کرد و از خودگذشتگی زیادی نشان داد.

آیا فرزند هم دارید؟ شیوه تربیتی شما برای حفظ قرآن آنان چگونه است؟
بنده یک دختر دارم کلاس چهارم دوست دارم با آگاهی به حفظ قرآن روی بیاورد و به همین دلیل در این مورد به او سخت نگرفته ام تا انشاءالله به وقتش و با درک مفاهیم به حفظ قرآن بپردازد.
«روح الله مظفری»: مهم ترین ارزویم رسیدن روزی است که قرآن از این مهجوریت گرفتار شده رهایی یابد
حتما در این راه سختی های زیادی را تحمل کرده اید. آیا موردی پیش آمد که گاهی تصمیم بگیرید عطای حفظ قرآن را به لقایش بخشید؟
اولین اصل حفظ قرآن نظم در کار است و ساعات خوابیدن ،بیدار شدن، مرور، حفظ جدید ، مرور در ساعات مشخص در روز و... همه اینها نیاز به تلاش بسیار زیادی جهت این کار دارد مخصوصا هنگامی که انسان متاهل باشد کار واقعا سخت تر میگردد، بله واقعا بعضی اوقات استرس زیادی به بنده وارد می شد و فکر می کردم باید دنباله حفظ را رها کنم اما خداوند متعال راهی برایم فراهم می نمود و دوباره کار را از سر میگرفتم.

حفظ قرآن چه تحولات و تغییر محسوسی را در زندگی شما به وجود آورد؟
مهمترین چیزی که حفظ قرآن به بنده عطا فرمود آرامش است . خواندن قرآن واقعا برایم لذت بخش است . هر چند که شغل و راه امرار معاشم را نیز مدیون قرآنم اما بیش از آن خیلی چیزهای دیگری در زندگیم پیش آمده که همه را از لطف و عنایت قرآن می بینم.

به عنوان یک حافظ با کدام آیات قرآن بیشتر ارتباط برقرار کرده اید؟ یا به عبارتی کدام آیات را سرمایه زندگی روزمره خود قرار داده‌اید؟
سوره یوسف و مریم را بسیار دوست دارم اما بیش از همه آیات رحمت خداوند  مرا به خود جذب میکند. نداشتن حرص و وطمع و قناعت در زندگی درس اساسی است که از قرآن گرفتم.

چه توصیه هایی برای جوانان علاقه مند به این عرصه دارید؟
متاسفانه جوانان امروز ما دل مشغولی های زیادی دارند و تلاش بنده در جذب جوانان خیلی جاها بی جواب ماند، اگر عمیقا به این باور اعتقاد داشته باشیم که قرآن سخن خداست قطعا هیچ چیزی نمی تواند جای سخن گفتن با معبود را برای ما بگیرد حفظ قرآن، انسان را بالا می برد.

مهمترین آرزو و هدف شما چیست؟
مهمترین آرزوی حقیر ظهور آن آقایی است که معارف قرآن را در دنیا نشر می دهد و رسیدن روزی است که قرآن از این مهجوریت گرفتار شده رهایی یابد. انشاء الله روزی برسد که جوانان و مسئولین آموزشی و پرورشی ما حداقل همان اندازه که به زبان و ریاضی و... اهمیت می دهند به قرآن هم اهمیت بدهند.

مهم‌ترین آرزوی خارج از حیطه فعالیت‌های قرآنی که احتمالاً داشته باشید چیست؟
مهمترین آرزویم قرار گرفتن مسلمانان در جایگاه واقعی خود و رهاییشان از بند ستمگران است .

مهم‌ترین آیاتی که در زمان حفظ با آنها مشکل داشتید و سخت حفظ می‌شد کدام آیات بود؟
حفظ آیات کلا برایم زیاد سخت نبود اما ایجاد پیوستگی بین آیات کوتاه برایم سخت بود بخصوص جزء ۲۹ و همچنین سوره انعام در جزء ۷ برایم مشکل بود.

نظر شما در مورد سطح فعالیت‌های قرآنی استان فارس چیست، این فعالیت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما فارس در این زمینه توانسته است جایگاه خود را پیدا کند؟
به نظرم مسابقات قرآن دارای یک اشکال اساسی است .چه در مدارس چه در سایر ارگانها...
شما با یک مطالعه کوتاه متوجه می شوید که مقام آوران در این مسابقات هر ساله تکرار می شوند و از تعداد معدودی بیشتر نمی شود . هر کس به مسابقات وارد می شود با دیدن قدرت سایرین در این زمینه خیلی وقتها مسابقات را رها می کند و به همین خاطر حضور متسابقین در مسابقات متاسفانه هر ساله کمتر می شود . باید زمینه برای ظهور کسانی که تازه به این ورطه وارد می شوند فراهم گردد.

در حال حاضر چه فعالیت خاصی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارید؟
بنده در حال حاضر به عنوان معاون پرورشی در مدرسه مشغول خدمتم که از همین طریق و همچنین فعالیت در دارالقرآن های آموزش و پرورش در زمینه قرآنی فعالیت دارم.

به عنوان آخرین سؤال و حسن ختام این مصاحبه مهم‌ترین آیه‌ای که سرلوحه زندگی خودتان قرار داده‌اید کدام آیه بوده است؟
 وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا 


نظرات بینندگان