کد خبر: ۱۳۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
مدیر کل ورزش و جوانان فارس مطرح کرد:

الحاق 300 هزار متر مربع به فضای مفید ورزشی فارس/ وجود 137 پروژه عمرانی ورزشی در سطح استان

کامیاب : سالن شش هزار نفری سردار شهید قاسم سلیمانی شیراز یکی از زیباترین سالن های ورزشی کشور است که به زودی افتتاح و به فضای بین المللی ورزش کشور اضافه میشود .
به گزارش شیرازه، حیدر علی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان سالن اینکه  سردار شهید قاسم سلیمانی شیراز 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: طی روزها و هفته های گذشته تلاش کردیم تا با حضور دکتر رحیمی استاندار فارس، معاون عمرانی استانداری و مدیر عامل شرکت توسعه تجهیز اماکن ورزشی علاوه بر گزارش روند کار شرایط تحقق بودجه و موانع مالی 5 درصد باقیمانده سالن و به پایان رساندن این پروژه بزرگ را تسهیل کرده و بتوانیم در تابستان از سالن سردار سلیمانی بهره برداری کنیم.

الحاق 300 هزار متر مربع به فضای مفید ورزشی فارس

با نصب کفپوش، سقف کاذب و شیشه ی پنجره ها این سالن برای افتتاح در مسابقات هندبال جوانان آسیا در مهرماه اماده خواهد شد، چرا که نصب کفپوش بیش ازدوماه به طول خواهد انجامید.
وی با تقدیر از تلاش های رحیمی استاندار فارس واسکندر پور شهردار شیراز در جهت اتمام رساندن پروژه سالن شش هزار نفری سردار سلیمانی فارس یادوار شد:این سالن در سفر مقام معظم رهبری در سال 87 مصوب شده و قرار بوده در سال 90 به بهره برداری برسد اماعملا تا سال 95 فعالیت عمرانی در ان صورت نگرفته است، با شروع کار در سال 95 و با تمام مشکلات اقتصادی و حجم بالای کاری این مجموعه در چند سال اخیر، پروژه را در سال 98 تا سر خط افتتاح رساندیم و باشیوع کرونا در تابستان شروع به کار میکند.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به 137 پروژه عمرانی در جریان فارس گفت:این پروژه ها در جایجای استان فارس واقع شده و توانسته عدالت ورزشی را در این حوزه بین مردم فارس برقرار کند، این تعداد پروژه همگی به پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد رسیده اند که جای بسی شادمانی دارد، باید بگویم این پروژه ها 300 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان فارس و کشورمان اضافه میکند.

وی تصریح کرد: پروژه های دردست احداث فارس شامل زمین های چمن بزرگ و مینی فوتبال،سالن های تخصصی استخرها و خوابگاه ها می شود که اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان نیاز داشته است که به صورت کامل محقق نشده و با تامین 30 تا 40 میلیارد دیگر شاهد اتمام این تعداد و حجم بالای فضای ورزشی خواهیم بود. در این بین میتوان به سالن شش هزار نفری شیراز، استادیوم شهر خشت، استادیوم بزرگ ممسنی، استادیوم شهر خنج و ده ها سالن چند منطوره و چمن دیگر در بخش ها و شهرهای مختلف فارس اشاره کرد که از افتخارات دولت درسال اخر خدمت رسانی خودش در این دوره به مردم است و فضایی مفید( به جز زمین خاکی و یا آسفالت) دراختیار مردم قرار می‌دهد.

کامیاب با تشکر از اشاره استاندار فارس به این پروژه ها خاطر نشان کرد:این 137 پروژه در راستای نهضت سازندگی ورزش در فارس بوده که از 5 سال پیش اغاز شده است و ادامه‌ دارد و پراکندگی ان در کل شهرستان های استان فارس بوده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این به منظور پویایی ورزش قهرمانی و توسعه همگانی و تستفاده از ثمرات بیشمار میزبانی رویداد های بین المللی، در ادامه چشم انداز کسب میزبانی برگزاری این رقابت ها، مسابقات دیگری نیز در فارس خواهیم داشت که از جمله آن می‌توان به هندبال جوانان اسیا، میزبانی جام بدمنیتون فجر برای دومین بار متوالی (بدلیل میزبانی شایسته در مرتبه اول) و دو مسابقه بین المللی زیبایی اسب و رزم سواره اشاره کرد، همچنین در نطر داریم در رشته هایی که تا بحال در آن میزبانی نداشته ایم رقابتی بین المللی را داشته باشیم و میزبانی اش را کسب کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به انتصاب معاون ورزشی این اداره کل در هفته اینده اظهار داشت:در هفته سوم خرداد با حضور استاندار از مدال آوران بازیهای اسیایی و جهانی و ورزشکارانی که کسانی که سهمیه المپیک داشته اند تقدیر خواهیم کرد و با انتخاب معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان فارس در هفته اینده، کمیته المپیک را تشکیل میدهیم تا زمینه کسب مدال درالمپیک نیز بوجود آید و حمایت و برنامه ریزی لازم در این زمینه عملی شود.

این مقام مسئول در پایان با عنوان اینکه زمین مجموعه ورزشی پارس برای برگزاری مسابقه فینال جام حذفی اماده اَست افزود: کتبا به هیات فوتبال فارس اعلام نموده ایم اما باید دید با توجه با شیوع کرونا تصمیم مسئولان برگزاری چه خواهد بود، هر چند هدف ما از گرفتن میزبانی حضور مردم فارس در مجموعه ورزشی 50 هزار نفری پارس بود تا بار دیگر شور فوتبالی در این سطح در استان تزریق شود و کرونا این هدف را از ما دور کرد.

نظرات بینندگان