کد خبر: ۱۳۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل شیراز:

بازارخودرو متشنج شده و متقاضیان در انتظار ثبات آن هستند

«هدایت اله باقری» گفت: درحال حاضر بازارخودرو متشنج شده و متقاضیان منتظر ثباتد آن هستند تا بتوانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.
«هدایت اله باقری»، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل شیراز در گفتگو با خبرنگار"شیرازه"با بیان این که خوشحالیم که دولت قصد دارند خودروها را به دست مشتریان واقعی برسانند، گفت: به مناسبت عید سعید فطر متقاضیان خودرو می توانند در سایت «امتا»ثبت نام کنند اما برای متقاضیان شرایطی لحاظ شده که در تلاش هستیم آن را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به این که نسبت به یکی از شروط اعتراض داریم، افزود:هرچند که شرایطی مثل دارا بودن گواهینامه رانندگی،عدم ثبت نام از سه سال پیش و سن بالای 18 سال مناسب می باشد اما این که متقاضیان باید نصف مبلغ را واریز کنند و یکی دوماهی منتظر بمانند که آیا نامشان در قرعه کشی بیرون آید یا نه، منطقی به نظر نمی رسد چرا که برخی به سختی این مبلغ را فراهم می کنند و برایشان مقدور نیست که مدتی پولشان بلوکه باشد و بلاتکلیف بماند.

باقری با بیان این که در تلاش هستیم تا شرایط ثبت نام با تسهیلات بیشتری ارائه شود، ادامه داد:آن ها فکر می کنند با پرداخت نصف هزینه برای قرعه کشی گزینه های کمتری ثبت نام کرده و تنها متقاضیان واقعی ثبت نام می کنند اما این روش خوبی نیست.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل شیراز بیان کرد:در ثبت نام های قبلی عده ای با نفوذ و رانت وارد میدان می شدند و ثبت نام های 800 تا 2 هزارتایی داشتند که این باعث می شد دست مشتریان واقعی بسته شود، به طوری که حتی با دوندگی های 6 ماهه به یک خودرو هم نرسند.

وی توضیح داد:با این که میان شرکت «سایپا»و شورای رقابت بر سر قیمت ها توافق صورت نگرفته اما شرکت «ایران خودرو» سه مدل ثبت نام را ارائه داده که یکی،مشارکت در تولید است. بدین ترتیب که اقساط آن یک و نیم الی دو سال می باشد و سود آن 12 درصد است.روش دوم پیش فروش بوده که سود آن 6 درصد و نوع دیگر فروش فوق العاده می باشد که در ابتدا نصف هزینه پرداخت می شود و تا زمان قرعه کشی اگر برنده شدند که هیچ در غیر این صورت این پول به آن ها بازگشت داده می شود.

این مقام مسئول در پایان گفت:سایت «امتا» بعد از تعطیلات عید فطر باز می شود و متقاضیان به مدت 7 روز فرصت دارند که در آن ثبت نام کنند.
انتهای پیام/




برچسب ها: هدایت ، باقری ، شیراز
نظرات بینندگان