کد خبر: ۱۳۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

یکی از نمایندگان شیراز عضو هیات رییسه سنی مجلس یازدهم

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس "مسن ‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‌ عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به‌ عنوان نائب‌ رئیس و دو نفر از جوان ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین می‌‌شوند و در جایگاه هیئت رئیسه قرار می‌‌گیرند.
در ابتدای شروع به کار هر دوره مجلس و پیش از انتخاب هیئت رئیسه اصلی، هیئت رئیسه سنی سکان امور را بر دست می‌گیرد در واقع مسن‌ترین و جوان‌ترین منتخبین مردم در خانه ملت جلسات مجلس را اداره خواهند کرد تا هیئت رئیسه دائم برای مدت یکسال انتخاب شود.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس "مسن ‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‌ عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به‌ عنوان نائب‌ رئیس و دو نفر از جوان ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر معین می‌‌شوند و در جایگاه هیئت رئیسه قرار می‌‌گیرند. در صورت تساوی سن، هیئت رئیسه سنی با قید قرعه از بین مسن‌‌ترین و جوان‌ترین نمایندگان حاضر تعیین خواهد شد. اعلام هیئت رئیسه سنی با معاونت قوانین مجلس است."

یکی از نمایندگان شیراز عضو هیات رییسه سنی مجلس یازدهم
ماده دیگری از آیین نامه داخلی مجلس نیز درباره وظایف هیئت رئیسه سنی است که به "اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، قرعه‌کشی اسامی نمایندگان برای عضویت در شعب و توزیع اعتبارنامه‌ها بین شعب و اجرای انتخابات هیأت رئیسه موقت" اشاره کرده است.

بر این اساس افراد زیر عضو هیات رییسه سنی مجلس یازدهم خواهند بود:
 سیدرضا تقوی رئیس١٣٢٥تهران 
 سیدمصطفی آقامیرسلیم نایب رئیس ١٣٢٦تهران
 روح الله نجابت از شیراز عضو هیئت رئیسه ۱۳۶۸شیراز
 محسن فتحی عضو هیئت‌ رئیسه ۱۳۶۶سنندج
 سینا کمالخانی عضو هیئت‌رئیسه ۱۳۶۶تفرش

نظرات بینندگان