کد خبر: ۱۳۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
استاد دانشگاه شیراز:

تحریم کنندگان نیروی انتظامی، ارتباط مستقیمی با قاچاق کالا و مواد مخدر دارند

دکتر پوریزدانپرست گفت: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نشان از ارتباط تنگاتنگ میان تحریم کنندگان و ناقضان سلامت و امنیت بشر دارد.

دکتر سید محمد هاشم پوریزدانپرست در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه نیروی انتظامی ما وظایف متعددی بر عهده دارد، به سابقه تشکیل این نیروی امنیتی اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۶۷ چند ارگان از جمله شهربانی، کمیته، و ژاندارمری با هم ترکیب شده و نیروی انتظامی امروز پایه گذاری گردید.

قشر تحصیلکرده و دانشگاهی، چه در تحریم و چه غیر تحریم، حامی نیروی انتظامی کشور است

به گفته وی، ژاندارمری، امنیت بیرون از شهرها و مرزها را پوشش می داد؛ شهربانی امنیت داخل شهرها را تامین می‌کرد؛ و کمیته یک نیروی انقلابی بود برای اداره مسائل امنیتی داخلی. همچنین یکی از وظایف نیروهای شهربانی، مبارزه با مواد مخدر بوده و این وظایف متعدد همه به عهده نیروی انتظامی گذاشته شد و بعدها وظایف دیگری هم بر آن افزوده شد؛ از جمله مبارزه با جرایم در فضای مجازی.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به تحریم نیروی انتظامی ایران توسط آمریکا تصریح کرد: وقتی همچین ارگانی تحریم می‌شود، در واقع در رابطه با وظایفش تحریم شده و این، نشان از ارتباط مستقیم تحریم کنندگان با آنها دارد که این نیروی خدوم، با آنها در عرصه های مختلف مبارزه می کند.

دانشجوی پیرو خط امام یادآور شد: بعد از حضور آمریکا در افغانستان، قیمت مواد مخدر ۴۰ برابر شد؛ این مواد به نقاط مختلف جهان ترانزیت می‌شود و تنها کشوری که به صورت جدی با ترانزیت این مواد مبارزه می‌کند، ایران است؛ به عبارتی ایران در صدر مبارزه با اعتیاد در غرب آسیا و اروپاست. پس وقتی که تحریم می‌شود، یعنی توانسته جلوی سودجویی بسیاری از بزرگان دنیا را بگیرد و درآمدهای نامشروع آنها را کم کند. این تحریم یعنی ارتباط مستقیم میان دولت های حامی مواد مخدر با تولیدکنندگان؛ به عبارتی دیگر، یعنی تحریم کنندگان، ارتباط مستقیمی با قاچاق کالا و مواد مخدر دارند.

پوریزدانپرست همچنین به ارتباط تنگاتنگ میان تحریم کنندگان نیروی انتظامی با عوامل ایجاد ناامنی در کشور و همچنین مرزها اشاره کرد و گفت: این تحریم نشان از این دارد که نیروهایی که ناامنی ایجاد می‌کنند، از جمله داعش، طالبان، و وهابیون، ارتباط تنگاتنگی با تحریم کنندگان دارند.

به گفته وی، تحریم امنیت داخلی هم به همین ترتیب است؛ به این صورت که با این تحریم، اگر شورشی به وجود بیاید، نیروی انتظامی حق مداخله نداشته باشد و یگان‌های ضد شورش هم نباید وجود داشته باشند تا بتوانند با شورشیها مقابله کنند. پس این تحریم، یک سری اهداف را دنبال می‌کنند، چرا که تنها نهادی که در داخل کشور با این مسائل مقابله می‌کند، همین نیروی انتظامی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در ادامه، به حمایت اقشار تحصیلکرده و دانشگاهی از نیروی خدوم انتظامی اشاره کرد و گفت: فشارهایی که به ایران و انقلاب آوردند و توطئه‌هایی که دشمنان کردند، نتیجه خوبی که داشت این بود که اقشار و تحصیلکردگان ایران را پشتیبان انقلاب کرده است.

به گفته این دانشجوی پیرو حط امام و رهبری، دانشگاهیان، پیشتازان ملت در حمایت از اسلام و انقلاب بوده و هستند؛ همانطور که اول انقلاب و با شروع جنگ، در جبهه ها با جنگ، و پس از جنگ در سازندگی حضور فعال داشتند. در واقع کارخانجات و صنعت کشور را همین دانشگاهیان چرخاندند و مدارس را اداره کردند و نیروهای فعال و مدیر تربیت کردند. فرماندهان بزرگ جبهه های جنگ هم همچون شهید چمران، از دانشگاهیان بودند.

وی تأکید کرد: از ابتدای انقلاب، دانشگاهیان و دانشمندان ما در صف اول برخورد با نظام سلطه قرار داشتند و دارند؛ پزشکان که امروز در صف اول مبارزه با ویروس کرونا هستند هم از دانشگاهیان و اقشار تحصیلکرده ایرانند، نیروی انتظامی هم یکی از گزینه‌های مهم کشور است که همانطور که دانشمندان ما احتیاجات نیروهای ارتش و سپاه را در ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی مثل ساخت ماهواره، هواپیما، ناو، تانک، و موشک را تامین می‌کنند، احتیاجات نیروی انتظامی را هم به همین منوال تامین و پشتیبانی می کنند.

پوریزدانپرست با تصریح بر اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروی دفاعی امنیتی کشور است، اظهار داشت: اتفاقاتی که با دشمنی دشمنان افتاده است به سمتی جلو رفته که حجم عظیمی از نیروهای تحصیلکرده را به سمت حمایت از نیروی انتظامی و امنیتی و نظامی کشانده است.

وی با اشاره به شهادت شهید سلیمانی گفت: شهادت حاج قاسم عزیز ایران، بر مجموعه‌های مختلف و اقشار تحصیلکرده و دانشگاهی کشور تأثیرات فراوانی داشته است و امروز میلیون‌ها نفر از قشر دانشگاه رفته کشور را استوار و محکم تر از قبل، پای انقلاب نگه داشته است.

به گفته این استاد دانشگاه، انقلاب اسلامی ایران این روزها در زمینه های مختلف با سرعت بالا در حال طی کردن مسیر پیشرفت و ترقی است. پس انتظار هم می رود که دانشگاهیان مثل همیشه در صف اول حمایت از انقلاب و کشور و اهداف مقدس آن بایستند و تاکنون هم نشان دادند که همینگونه بوده است. مثلاً همین شهدای مدافع سلامت که این روزها تا پای جان پای این انقلاب ایستاده‌اند.

وی تأکید کرد: دانشگاهیان و دانشمندان ما در این روزها، حمایت همه جانبه خود را از نیروی انتظامی، چه در تحریم و چه غیر تحریم، اعلام می کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان