کد خبر: ۱۳۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس:

انتشار کلیپ «دف زدن» در فضای مجازی ارتباطی با مراسم بازگشایی حافظیه ندارد

دکترامیری گفت: اخیرا یک کلیپ در فضای مجازی منتشر شده که در آن عده ای از دوستداران حافظ در حال دف زدن هستند اما این فیلم هیچ ارتباطی با مراسم بازگشایی حافظیه ندارد.
به گزارش "شیرازه"، دکتر امیری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در مراسم بازدید از موزه منطقه ای فارس و مرکز فرهنگی سعدی با حضور استاندار در جمع خبرنگاران گفت:موزه منطقه فارس مساحتی بالغ بر 30 هزار مترمربع زیربنا دارد و باغ موزه مشاهیز نیز بیش از 33 هزار مترمربع می باشد که جمعا 63 هزار متر است.

انتشار کلیپ «دف زدن» در فضای مجازی ارتباطی با مراسم بازگشایی حافظیه ندارد

وی با بیان این که برای اتمام پروژه موزه منطقه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد، توضیح داد:در سال های اخیر به دلیل کمبود منابع اعتباری پروژه ها از روند مناسبی برخوردار نبود و به مرور تصمیم بر این شد که موزه مشاهیر به بخش خصوصی واگذار شود.به همین خاطر سرمایه گذار برای آن مشخص شد و از آن زمان تاکنون پیشرفت های خوبی صورت گرفته و انتظار داریم که طی یکی دو سال آینده بخش های زیادی این پروژه به بهره برداری برسد.

دکتر امیری ادامه داد:خوشبختانه موزه منطقه ای بزرگترین موزه فرهنگی و موزه ای کل کشور می باشد و مختص فارس نیست. در حال حاضر هم  25مکان موزه ای در استان فارس داریم اما هیچ یک از آن ها قابلیت شان به اندازه این پروژه نیست.
وی افزود:موزه منطقه ای به اندازه ای وسعت دارد که می تواند تمامی آثار استان فارس را پوشش دهد و آن را در این موزه در معرض نمایش قرار دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت:این موزه از نظر استراتژی نیز از آنجایی که در نزدیکی آرامگاه حافظیه می باشد، در آن آینده می تواند به صنعت گردشگری کمک کند.البته موزه مشاهیر هم ظرفیت مناسبی برای گردشگر پذیری دارد.
وی ادامه داد:مرکز فرهنگی سعدی جزو پروژه ای می باشد که از سال 1387 شروع به ساخت کرد و در پایان سال 1396 به بخش خصوصی واگذار شد.البته مساحت نیز وسیع بوده و فضاهای پروژه ای آن شامل کتابخانه، مرکز اسناد، نمایشگاه های موقت، لابی، سالن همایش ها و نشست ها می باشد که با پیش بینی های صورت گرفته ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.لازم به ذکر می باشد که این پروژه بیش از 17 میلیارد تومان تاکنون هزینه بر دار بوده و بخشی از هزینه ها هم قبل از سرمایه گذاری توسط میراث فرهنگی به انجام رسیده است.

دکتر امیری توضیح داد:استان فارس از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و هم اکنون در کل فارس بیش از 3 هزار اثر فرهنگی ثبت ملی داریم که در سال های گذشته 5 اثر فرهنگی، تاریخی این استان به عنوان میراث جدید جهانی به ثبت رسیده و در مجموع این آثار به 12 مورد می رسد.وی در خصوی بازگشایی اماکن تاریخی و فرهنگی افزود: با توجه به مصوبه هیئت دولت و ستاد ملی مباره با کرونا از عید فطر بازگشایی ها انجام شده و این اماکن در استان فارس نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده پذیرایی از گردشگران است.

این مقام مسئول در پایان گفت: اخیرا فیلمی در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن عده ای از دوستداران میراث فرهنگی در حال دف زدن هستند اما این فیلم هیچ ارتباطی با بازگشایی حافطیه ندارد.
انتهای پیام/






برچسب ها: امیری ، میراث ، فارس
نظرات بینندگان