کد خبر: ۱۳۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

فرهنگیان فارس: مجلس یازدهم برای رفع دغدغه‌های مردم اقدام کند

جمعی از فرهنگیان فارس در نامه‌ای به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کردند: انتظار داریم مجلس با در نظر گرفتن مصالح عمومی جامعه و نظام اسلامی برای رفع دغدغه‌های اقشار مختلف به خصوص مشکلات معیشتی، اشتغال جوانان و مهار تورم افسارگسیخته و کنترل قیمت‌ها اقدام انقلابی انجام دهد.
فرهنگیان فارس در این نامه با تشکر از حضور مردم  در صحنه انتخابات و تبریک به  خاطر نعمت اعتماد مردم به منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کردند: در جهت عملی شدن دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر"جهش تولید" به عنوان شعار محوری سال که برخوردار از پشتوانه کارشناسی بالایی است پیشنهاد میشود از ابزار نظارتی مجلس و الزام دولت به اجرای صحیح قوانین موجود استفاده کنید و فرصت را صرف تصویب قانون جدید جز در موارد ضروری نکنید زیرا با توجه به دیدگاه‌های مخالف برخی عوامل اجرایی و عکس العملهای پیچیده سیاسی آنان، که مبتنی بر وقت کشی است، احتمال از دست رفتن فرصت فراوان است.

در بخش دیگری از این نامه آورده شده است: لازم است به نحوی تدبیر کنید که بیانیه گام دوم مثل روح در کالبد قوانین و مثل خون در تمامی رگهای جامعه جاری باشد لذا علاوه بر تلاش‌های فراکسیونی، یک کمیسیون ویژه(مثلا کمیسیون شوراها و آیین نامه داخلی) را مامور بررسی تمامی قوانین از  زاویه این بیانیه کنید و به یک قانون اکتفا نکنید.

 در ادامه این نامه گفته شده است: برای جلب اعتماد عمومی مردم انقلابی در مسیر اصلاحات مدنظر، از خودتان شروع کنید و لایحه قانون جامع انتخابات را در اولویت قرار دهید و بر اساس سیاست های کلان انتخابات که چهار سال است بر زمین مانده، با مطالعه نمونه های موفق انتخابات در دنیا، جلوی سوء استفاده ها و تخلفات انتخاباتی را به دقت و با قدرت بگیرید. شیوه کنونی گرچه ساده‌ترین نوع انتخابات از جهت اجراست اما به اذعان بسیاری از کارشناسان، به هیچ وجه عادلانه نیست و نیاز به تغییر اساسی مورد تاکید کارشناسان و دلسوزان نظام اسلامی است. 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: تصویب قانون شفافیت آراء، اموال و... نمایندگان را در اولویت قرار دهید و دقت و سختگیری را از خودتان شروع کنید تا اعتماد مردم به شما و نظام اسلامی بالا رود.

فرهنگیان فارس در این نامه بیان کردند: نقاط ضعف قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را برطرف کنید که در این زمینه پیشنهاد می‌شود یک شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به رفتار نمایندگان در مجلس تشکیل و از قضات توانمند برای رسیدگی تخلفات احتمالی استفاده و اعضای کنونی نظارت، به عنوان هیات منصفه انجام وظیفه کنند.

در ادامه این نامه آمده است: در شرایط کنونی کشور بر ۲ اولویت مهم کار مجلس برای افزایش سرمایه اجتماعی تاکید می کنیم که این ۲ اولویت شامل اعمال نظارت ویژه مجلس و الزام دولت در اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان جمع کثیری از افراد خدوم، شایسته و آسیب پذیر و اصلاح وضعیت معیشتی فرهنگیان فرهیخته به عنوان جمعیت بزرگ علمی و عملی و پایه گذاران تمدن نوین اسلامی در چارچوب سند تحول بنیادین و نظام رتبه بندی واقعی نه شیوه صوری کنونی است.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده است: مجموعه فرهنگیان انقلابی استان فارس  آمادگی خود را برای هرگونه همراهی و همفکری با نمایندگان عزیز در تمامی سطوح (ملی، استانی و منطقه ای) اعلام می دارد.

نظرات بینندگان