کد خبر: ۱۳۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد؛

آغاز عملیات ریل‌گذاری در خط دو مترو شیراز از 8خرداد ماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به پروژه های قابل افتتاح از جمله فاز یک خط دو قطار شهری و آغاز عملیات ریل‌گذاری در این خط از مترو اشاره کرد و گفت: ٨ خردادماه جاری ریل گذاری فاز یک خط دو قطار شهری شیراز آغاز می‌شود
به گزارش شیرازه، مجتبی زوربخش ظهر چهار شنبه 7خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص راه اندازی سرویس حمل و نقل عمومی به آغاز فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی از روز  ٦ خرداد اشاره کرد و گفت: فعالیت مجدد این دوچرخه‌ها با هدف پوشش انجام سفرهای کوتاه و میان مسافت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های صادره از ستاد ملی کرونا اجرایی شده است.
آغاز عملیات ریل‌گذاری در خط دو مترو شیراز از 8خرداد ماه
زوربخش با بیان اینکه در نخستین روز از فعالیت دوباره، ٤٥٥ سفر توسط کاربران با دوچرخه‌های هوشمند به ثبت رسیده، عنوان کرد:انجام ضدعفونی و نگهداری دوچرخه‌ها و افزایش محدوده فعالیت آنها از مواردی است که با فعالیت مجدد دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه از فعالیت اتوبوس و مترو که از ۲۳ اسفند ۹۸ به دلیل حفظ سلامت شهروندان و ابلاغیه شهردار و رای شورای اسلامی شهر شیراز فعالیت خود را قطع کرد بودند خبر داد و افزود:براساس پروتکل های بهداشتی که از ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شده، این ناوگان از ۱۰ خرداد فعالیت خود را آعاز کرده و از ۶ صبح تا ۹ شب زمان فعالیت مترو است که بعد از مدتی این زمان نیز تغییر پیدا کرده  و افزایش می یاید.

استفاده از ماسک برای مسافران در مترو اجباری است

زور بخش همچنین با بیان اینکه با بررسی مسائل معیشتی رانندگان، نهایتا با دستور شهردار و مصوبه شورای شهر شیراز تصمیم بر فعالیت مجدد ناوگان اتوبوس‌ها با ظرفیت ١٠٠ درصدی گرفته شد،ابراز داشت: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برای مسافرین ضروری است و به عنوان آخرین کلانشهر هستیم که حمل و نقل عمونی را راه اندازی می کنیم

وی در ادامه خواستار مشارکت جمعی شهروندان شیرازی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استفاده از سرویس‌های حمل و نقل‌ عمومی شد و تاکید کرد: اگر یک شهروند از ماسک استفاده نکند و مشکوک به بیماری هم باشد و به سفر هم ادامه دهد، قطعا می‌تواند اقدامات انجام شده را مختل کند، لذا شهروندان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی سفر با حمل و نقل عمومی را ادامه دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به مجزا سازی بخش راننده و مسافر در اتوبوس ها هم اشاره کرد و از شهروندان خواست از سرویس‌های حمل و نقل عمومی ترجیحا برای سفرهای ضروری استفاده کنند.

زور بخش همچنین ابراز کرد:اگرچه در این مسیر متحمل هزینه‌هایی خواهیم شد اما برای حفظ سلامت شهروندان، اقداماتی با بازگشایی ناوگان حمل و نقل عمومی اجرایی می‌شود.

 پایان حفاری خط دوم قطار شهری و آغاز عملیات ریل گذاری در این خط

وی به پروژه های قابل افتتاح از جمله فاز یک خط دو قطار شهری و آغاز عملیات  ریل‌گذاری در این خط از مترو هم اشاره کرد و گفت: خط دو مترو این کلانشهر از میانرود آغاز می‌شود و تا میدان گاز ادامه دارد و چون ایستگاه تبادلی با خط یک در ایستگاه امام حسین دارد، لذا این ایستگاه به یک ایستگاه شاخص تبدیل خواهد شد.

زور بخش با بیان اینکه ٨ خردادماه جاری ریل گذاری فاز یک خط دو قطار شهری شیراز آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که مترو یک وسیله عمومی انبوه بر است و موجب دسترسی ارزان قیمت و صرفه جویی در وقت می‌شود، بنابراین بعد از اتمام ریل گذاری فاز یک خط دو، دو ایستگاه آن فعال خواهد 

معاون شهردار شیراز با تاکید بر اینکه فعالیت مترو باعث تسهیل امد و شد شهروندان می شود،اظهار کرد:امیدواریم با راه اندازی این خط مترو شاهد سفرهای کمتری توسط خودروهای شخصی باشیم و حجم ترافیک در این منطقه از شیراز کاهش یابد.

زوربخش در ادامه از افتتاح ایستگاه وکیل در اینده‌ای نزدیک هم خبر داد و به دلیل موقعیت قرار گیری، این ایستگاه را یک ایستگاه کلیدی در جذب و توزیع مسافر  همچنین ایستگاهی خاص و کم نظیر در کشور به دلیل طراحی و معماری نورپردازی معرفی کرد و افزود: این  ایستگاه شامل ۵ طبقه است که ۲ طبقه تجاری و اداری است و زیربنا ۱۵ هزار متر مربع است 

وی با اشاره به اینکه ظرف یکی دو هفته آینده عملیات کلنگ زنی خط ٣ مترو شیراز که به نوعی ادامه خط یک است،آغاز می شود،عنوان کرد:این خط از ابتدای خیابان معالی آباد اغاز شده و تا ابتدای شهرک گلستان در مجاورت پایانه راه اهن ادامه پیدا می‌کند.

زوربخش با بیان اینکه، در حال حاضر محور دکتر حسابی روزانه پذیرای ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو است که با تکمیل خط سه انتظار میرود بار ترافیکی این قست از شیراز به مترو منتقل شود، خاطرنشان کرد: زمان بندی اتمام این خط در بازه زمانی ٥ تا ٦ ساله پیش‌بینی شده است.

معاون شهردار شیراز در پایان به موضوع راه اندازی تراموا نیز اشاره کرد و افزود: در این باره رایزنی انجام شده و با احداث خط تراموا و بهره برداری از آن شاهد  تنوع سیستم حمل و نقل عمومی خواهیم بود./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان