کد خبر: ۱۳۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

جولان کرونا در فارس همچنان ادامه دارد/ آمار مبتلایان به 5831 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را اعلام کرد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۷ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته بررسی شد، اظهار کرد: از این تعداد، ۸۵ مورد مثبت اعلام شده است.

او ادامه داد: با شناسایی ۸۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به ۵ هزار و ۸۳۱ مورد رسیده است.

عبدالرسول همتی تصریح کرد: از مجموع ۸۵ مورد جدید شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ مورد مربوط به شیراز، مرودشت ۹ مورد، آباده و زرقان هر کدام یک مورد و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به علت ابتلا به کووید ۱۹ در استان فارس گزارش نشده است و مجموع جانباختگان در استان فارس، ۱۱۰ نفر است.

همتی افزود: مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان فارس نیز به ۵ هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

این مقام مسئول در دانشگاه با اشاره به اعلام شهرداری شیراز مبنی بر آغاز فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس از فردا، دهم خرداد ماه تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تردد بالای مسافران، کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ به شمار می‌رود، بنابراین مردم بدون ماسک نمی‌توانند از اتوبوس و یا مترو استفاده کنند.

او اظهار کرد: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف بوده و برابر قانون از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با هماهنگی معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، مکان‌هایی در پایانه‌ها برای مسافران در خصوص خرید ماسک قبل از سوار شدن در اتوبوس و مترو راه اندازی شده است.

همتی توصیه کرد: بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان