کد خبر: ۱۳۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
گذری کوتاه بر زندگی شهید عبدالله رودکی؛

ورزشکاری که قربانی کینه صهیونیست‌ها شد/ از خلیج فارس تا مدیترانه تو را می‌شناسند

تخصص و تجربه و تسلط او به زبان عربی باعث شد تا به عنوان یکی از مربیان و فرماندهان آموزشی در میان نیروهای حزب‌الله لبنان حضور یابد. نقش فعال و موثر وی در لبنان به گونه‌ای بود که صهیونیست‌ها بارها در صدد ترور وی برآمدند.
 شهید عبدالله (بیژن) رودکی در سال 1334 در یکی از محلات شیراز دیده به جهان گشود. از همان دوران کودکی روحیه ظلم ستیزی، کنجکاوی و عدالت خواهی او موجب شد تا در ببین دوستان و آشنایان مورد احترام و محور حرکات عدالت خواهانه باشد. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شیراز طی نمود و همگام با انقلاب اسلامی، در حالی که در شرکت گاز مشغول به کار بود، در پخش اعلامیه علیه حکومت وقت شرکت کرد و در سازماندهی مراسم راهپیمایی و توجیه جوانان نقش موثری داشت؛ به طوری که بارها از سوی شهربانی تحت تعقیب قرار گرفت.

وی با توجه به روحیه دلاوری و پهلوانیاش در صحنههای ورزشی حضور چشمگیری داشت و سه سال پی در پی قهرمان بوکس شد و چند عنوان قهرمانی کشتی را نیز به دست آورد.
ورزشکاری که قربانی کینه صهیونیست‌ها شد/ از خلیج فارس تا مدیترانه تو را می‌شناسند


شهید عبدالله در سال 59 به خیل سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شیراز پیوست و از همان ابتدا در مقابله با ضد انقلاب و منافقین لحظهای آرام و قرار نداشت.

وی با شروع جنگ تحمیلی به ندای ولی امر زمان لبیک گفت و در طول دفاع مقدس، مدت 89 ماه در جبهههای  نبرد حق علیه باطل حضور مستمر داشت و فقط زمانی که مجروح میشد، وی را به پشت جبهه منتقل میکردند و در حالی که هنوز جراحات او کاملا بهبود نیافته بود، دوباره به جبهه باز میگشت.

وی در عملیات حصر آبادان، فرمانده گردان شهید قدوسی بود که ماموریت دشوار بستن عقبه دشمن روی رودخانه کارون (پل مارد) را بر عهده داشت که بدون هراس و از طریق نفوذ در میان خطوط دشمن، همراه با همرزمان خود توانست دشمن را در این منطقه شکست دهد.

نظرات بینندگان