کد خبر: ۱۳۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

شناسایی ۵۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس/ استفاده مسافران از ماسک در هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت:  از هزار و ۳۴۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ در سطح استان، ۵۰ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۸۸۱ نفر رسیده است.

او آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۱۱۰ نفر است.

استفاده مسافران از ماسک در هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است

این مقام مسوول در دانشگاه یادآور شد: با توجه به آغاز به کار مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز و تردد بالای مسافران، ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس های درون شهری، به عنوان کانون شیوع آلودگی و گسترش بیماری کووید ۱۹ است، بنابراین ضرورت دارد مردم بدون ماسک از اتوبوس و یا مترو استفاده نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به پیش بینی مکان هایی در پایانه ها برای مسافران در خصوص تهیه ماسک از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری گفت: استفاده از ماسک در هنگام سوار شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است و اگر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافری بدون ماسک سوار کنند، تخلف محسوب می شود و برابر قانون از فعالیت آن جلوگیری می شود.

او با بیان اینکه استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان به دلیل افزایش ناگهانی ابتلا به کروناویروس در وضعیت قرمز به سر می برند، تاکید کرد: با توجه به ارتباط مردم استان فارس با استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان، لازم است ردم فارس تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری به این استان ها پرهیز شود.

دکتر همتی توصیه کرد: استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در جلوگیری از گسترش بیماری کووید۱۹ موثر است.

نظرات بینندگان