کد خبر: ۱۳۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

کشف خودرو سرقتي در بوانات/ كشف محموله قاچاق در "آباده"/ کشف 120 کیلو حشیش و تریاک در داراب/ توقیف کامیون با 140 کیلو تریاک/چیپس آراد غیر استاندارد است

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مدیرکل استاندارد فارس اعلام كرد: چیپس آراد غیر استاندارد است

مدیرکل استاندارد استان فارس اعلام كرد كه چیپس با مارک "آراد"، محصولی غیر استاندارد و برای سلامت مصرف کنندگان بسیار مضر است.
  مرتضي رهنما با اعلام خبر فوق افزود: یک نمونه محصول چیپس (سیب زمینی سرخ کرده) با نام تجاری "آراد" که به صورت گسترده در بازار توزیع شده، غیراستاندارد است و شهروندان از مصرف آن اکیدا خودداری کنند.
رهنما با بیان اینکه محصول یاد شده، فاقد نشان استاندارد است، گفت: برابر استاندارد ملی بسته بندی چیپس باید به گونه‌ای باشد که مانع از نفوذ نور، رطوبت و بو شده و از دفع روغن به خارج از بسته نیز ممانعت کند. حال آنکه بسته بندی چیپس یاد شده، هیچ یک از این خصوصیت‌ها را ندارد.
رهنما با یادآوری اینکه نشانی درج شده بر روی بسته بندی این محصول، جعلی است، گفت: شماره تلفن درج شده روی محصول هم مربوط به تولید کننده نیست و فرد پاسخگوی این شماره اعلام می‌کند که فقط یک توزیع کننده است.
او با تاکید براینکه اقدامات قانونی برای شناسایی تولید و توزیع کننده این محصول در جریان است، گفت: کارشناسان استاندارد طی بازرسی‌های انجام شده، مقادیری از این کالا را جمع‌آوری کرده و به عرضه کنندگان نیز در خصوص خودداری از فروش چنین کالایی، اخطار داده‌اند.
مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه مصرف چیپس آراد به شدت برای سلامت افراد زیان‌آور است، تاکید کرد: به عرضه‌کنندگان جزئی و کلی اخطار می‌دهیم که در صورت توزیع چیپس آراد، برابر قانون و به عنوان متخلف با آنان برخورد کرده و آنان را به تعزیرات معرفی می‌کنیم.

توقیف کامیون با 140 کیلو تریاک
با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "بوانات"، 140 کیلو و 500 گرم تریاک کشف شد. 
سرهنگ "سید ابوالفضل مسعودی "، فرمانده انتظامي شهرستان "بوانات"، بيان کرد: در راستاي اجراي طرح کنترل محورهاي مواصلاتي، ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "بوانات-صفاشهر" به يک کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.
این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از این کامیون، 140 کیلو و 500 گرم تریاک کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

کشف لوازم خانگی قاچاق در اقلید
فرمانده انتظامي اقليد از کشف 500 ميليون ريالي لوازم خانگي قاچاق در بازرسي از یک دستگاه خودرو پژو خبر داد. 
سرهنگ "مراد صارمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، ضمن تاکيد بر عزم جدي پليس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: در راستاي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه "آسپاس" اين شهرستان هنگام كنترل خودروها در محور "سده-آسپاس" به  یک دستگاه خودرو پژو 405 مشکوک و آن را متوقف کردند.
اين مقام انتظامي افزود: در بازرسي از خودرو توقيف شده، 43 دستگاه انواع لوازم خانگي قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.
سرهنگ "صارمي" با اشاره به اينکه در اين خصوص یک متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: ارزش ريالي کالای قاچاق مکشوفه، 500 ميليون ريال برآورد شده است .
فرمانده انتظامي شهرستان اقليد با اشاره به اينکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامي براي حفظ و استقرار امنيت کشور است، از مردم خواست براي حمايت از توليد ملي و اشتغال جوانان در جامعه، هرگونه اطلاعات و اخبار در اين زمينه را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.  

تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکای جنایتکار یک افتخار بزرگ است
امام جمعه کازرون در بخش هایی از خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه، تحریم ناجا توسط آمریکا را یک افتخار بزرگ عنوان کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین "محمد صباحی" در خطبه های نماز جمعه، اظهار داشت: ولایت پذیری و پشتیبانی از ولایت فقیه ،مستکبر ستیزی و ساده زیستی و دوری از اشرافی گری از شاخص های مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) بود.
وی در ادامه تحریم نیروی انتظامی توسط آمریکای جنایتکار را یک افتخار بزرگ عنوان کرد و افزود: تحریم نیروی انتظامی باعث پیشرفت و اقتدار هر چه بیشتر این نیرو خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین صباحی در پایان بیان کرد: دشمنان ما در مقابل خودشان یک حریف قوی به نام فرماندهی کل قوا می بینند و به همین دلیل تلاش می کنند نیروهای تحت امر ولی فقیه را تخریب و تضعیف نمایند.

کشف 120 کیلو حشیش و تریاک در داراب
فرمانده انتظامي داراب از كشف 95 کیلو حشیش و 25 کیلو و 760 گرم تریاک در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "عليرضا نوشاد"، بيان كرد: در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، مأموران انتظامي اين شهرستان از خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی مطلع و به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی با بیان اینکه مأموران خودرو مورد نظر را شناسایی و دستور ایست دادند، افزود: راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو توقیف و متهم دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: در بازرسی از این خودرو، 95 کیلوگرم حشیش کشف شد.
سرهنگ نوشاد ادامه داد: در یک عملیات دیگر، مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از ورودی های این شهرستان، به یک خودرو پژو 405 مظنون و آن را توقیف کردند.
وی گفت: در بازرسی از این خودرو نیز 25 کیلو و 760 گرم تریاک کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

در مرودشت ؛ کشف داروهای گیاهی و شیمیایی غیر مجاز
فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک هزار و 578 عدد انواع داروهای گیاهی و شیمیایی غیر مجاز از یک واحد عطاری و پلمپ این واحد صنفی در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ " اسماعیل زراعتیان "، گفت: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی از فعالیت یک واحد صنفی عطاری در راستای تهیه و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی غیر مجاز در یکی از خیابان های سطح شهر مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از اخذ مجوز قضایی به همراه ماموران شبکه بهداشت از این واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که در نتیجه آن یک هزار و 578 عدد انواع داروهای گیاهی و شیمیایی غیر مجاز کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: اقلام مکشوفه تحویل مرکز بهداشت، واحد صنفی پلمب و در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

توقیف 2 خودرو حامل کالای قاچاق در لارستان
فرمانده انتظامي شهرستان لارستان از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 550 میلیون ریال خبر داد. 
سرهنگ "داود امجدی"،گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو های عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به 2 خودرو اتوبوس و پژو پارس مشکوک و آن ها را متوقف کردند.
وي افزود: در بازرسی از این خودروها، 2 هزار و 476 قلم انواع لوازم آرایشی، 69 هزار و 200 نخ سیگار خارجی، 2 هزار و 470 بسته تنباکو، 24 عدد سیلندر موتورسیکلت و 50 رشته زنجیر موتورسیکلت قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.
 فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد و 550 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه 2 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

اعتراف سارق به 30 فقره سرقت در شیراز
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق درون خودرو و اعتراف وی به 30 فقره سرقت خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعی"، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شيراز، رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در این راستا مأموران کلانتری "جنت" شیراز با انجام اقدامات تخصصي و فنی، یک سارق حرفه اي را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي وی را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به 30 فقره سرقت اعتراف کرد، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، مقادیری اموال مسروقه کشف شد.
سرهنگ شجاعی به شهروندان توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده مجهز كنند تا سارقان نتوانند به نيت شوم خود برسند.

كشف محموله قاچاق در "آباده"
فرمانده انتظامي "آباده" از كشف محموله 6 ميليارد و 500 ميليون ريالي كالاي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "خسرو رزمجویی"، اظهار داشت: مأموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان "آباده" به یک کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد زيادي كالاي قاچاق شامل 123 بسته تجهیزات کوهنوردی،30 دستگاه بکس بادی مخصوص کامیون، 96 بسته تیغ الماس، 100بسته میله بارفیکس، 168 بسته لوازم و آلات موسیقی، یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه تلويزیون، 96 بسته چکش اسباب بازی و 8 دستگاه دریل دستی کشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان "آباده" با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق  6 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف 66 دستگاه موتورسیکلت متخلف در ارسنجان
فرمانده انتظامي ارسنجان گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، 66 دستگاه موتورسيكلت متخلف در این شهرستان توقیف شد. 
سرهنگ "محمدعلی فرهادی"، گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوریت برخورد با وسائل نقليه متخلف در سطح حوزه استحفاظي شهرستان ارسنجان اجرایی شد.
وی گفت: در نتیجه اجرای این طرح، 66 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.
سرهنگ فرهادی خاطر نشان كرد:طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با متخلفان با هدف پيشگيري از وقوع جرم در سطح جامعه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان ضمن قدرداني از همكاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

کشف خودرو سرقتي در بوانات
فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی زانتیا خبر داد. 
سرهنگ "سید ابوالفضل مسعودی"، اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام اجرای تور ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه سواری زانتیا مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.
وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده که عرصه را بر خود تنگ می دید، با رها کردن خودرو از صحنه متواری شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه در بررسی های لازم مشخص شد که خودرو توقیف شده اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان شیراز مورد سرقت واقع شده است، گفت: در بازرسی از این خودرو، 2 جفت پلاک مسروقه کشف و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.
سرهنگ مسعودی در پايان به شهروندان توصیه کرد: خودرو و موتورسيکلت را در مکان مطمئن پارک نموده و در جهت پيشگيري از سرقت، وسائل نقلیه خود را به تجهيزات ايمني از قبيل قفل مركزي، دزدگير، قفل پدال و قفل فرمان مجهز كنند.

خواب راحت "هستی" بر روی قبر بابا
هستی 9 ساله چنان قبر بابا را در آغوش گرفت که گویی بعد از چند سال، پدر را از نزدیک دیده است. 
چهارم دی ماه سال 96 شاید تلخ ترین روز زندگی هستی باشد، روزی که خبر شهادت بابایش را برایش آوردند.
سخت است نبود پدر؛ برای فرزند دختر شاید هم سخت تر!، سایه بابا که از سرت کم شود ، انگار دنیا برایت تمام می شود و غم چهره ات را فرا می گیرد، این را از نگاه بچه های یتیم می توان به خوبی فهمید، غم پنهانی که بر سینه سنگینی می کند.
او تنها 9 سال دارد، زود است هنوز برای او که باید بی پدر بزرگ شود و در این دنیای پر تلاطم به آرزوهای خود برسد با این وجود از نگاه های معصومانه اش می توان فهمید که رویاهای بزرگی در سر دارد.
آری، "هستی" فرزند سرهنگ شهید "رسول طالبی" از تکاوران و دلاورمردان نیروی انتظامی را می گویم، شهید طالبی در چهارم دی ماه سال 96 طی درگیری با اشرار و سوداگران مرگ در مرز "سراوان" استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
همسر شهید "طالبی"وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد، جدا از غم سنگین از دست دادن همسرش، بزرگ کردن فرزندان و تربیت درست آنان بر عهده اوست، اما به تنهایی و بدون پدر با دیدن عکس دختر بر روی قبر بابا، بغضش می ترکد و اشک هایش جاری می شود.
کاش بابای "هستی" زنده بود تا او را در بغل بگیرد و دوری این چند ساله را به پایان برساند اما پس از چند دقیقه آرام می شود و لبخندی از روی رضایت بر لبانش جاری می شود که گویای همه چیز است.
فرمانده انتظامی استان فارس که خود زمانی در مرزهای کشور همکار و هم رزم شهید "طالبی" بوده، خوب حال همسر و فرزند شهید بزرگوار را درک می کند، سردار "حبیبی" یا همان "حبیب مرزها" از خوبی های شهید می گوید و از شجاعت و دلاورمردی های او . . .
تنها چیزی که از انسان باقی خواهد ماند اعمال، رفتار و کردار اوست، این جمله را سردار "حبیبی" می گوید و تاکید می کند که اعمال و رفتار شهدا ماندگار است.
فرمانده انتظامی استان فارس از خداوند 2 موضوع را طلب می کند اول اینکه شرمنده شهدا و خانواده معظم آنان نباشیم و دوم اینکه خدایا ما را نمیران، ما را شهید کن.
صحبت های پدرانه و دلسوزانه سردار، خانواده شهید را آرام می کند، گاهی صحبت کردن به اندازه حتی یک جمله، دل را آرام می کند.
تصویر مبارک شهید "طالبی" بر روی دیوار فرماندهی نقش می بندد، نگاه افتخار آمیز "هستی" به تصویر بابا گویای همه چیز است؛ نگاهی از سر ذوق، افتخار و پر از معنی و مفهوم.
خواب راحت "هستی" بر روی قبر بابا پر است از نجواهای عاشقانه یک پدر و دختر، آری، گاهی به این شیوه هم می توان بابا را در آغوش گرفت و درد دل های خود را با او در میان گذاشت.
همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست"، بنابر این دیدار با خانواده گرانقدر این عزیزان و یا شاید گاهی یک نگاه دلسوزانه، یک جمله عاشقانه و یا صحبتی پدرانه با خانواده شهدا و به ویژه فرزندان آنان، می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات این عزیزان باشد.
نتیجه گیری:
باب شهادت در نیروی انتظامی باز است این جمله ای است که همواره می شنویم و در واقعیت نیز به خوبی می بینیم. دلاورمردان و سبزپوشان جان بر کف نیروی انتظامی در راه تأمین نظم و امنیت مردم و مبارزه با پلیدی ها و پلشتی ها از جان خود مایه می گذارند و ایثار و فداکاری از خود نشان می دهند.
شهدایی که خبر شهادتشان شاید در برخی از مواقع در میان انواع و اقسام خبرهای جامعه گم می شود، اما این موضوع چیزی از ارزش های والای این بزرگواران و شجاعت و دلاورمردی های آنان نمی کاهد.
واقعیت این است که امروز کارکنان نیروی انتظامی به عنوان "مجاهدان فی سبیل الله"، لبیک گویان به ندای فرمانده معظم کل قوا برای آرامش و امنیت مردم، از آسایش و آرامش خود و خانواده هایشان می گذرند و شهد شیرین شهادت را می نوشند.
خانواده شهدا و به ویژه همسران و فرزندان این عزیزان به شهادت دلاورمردان نیروی انتظامی افتخار می کنند و در راستای تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به زندگی افتخار آمیز خود ادامه می دهند.
امید است که مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی همواره بازدید و سرکشی از خانواده های گرانقدر شهدا را در دستور کار خود قرار دهند و با حضور گرم خود، از این عزیزان دلجویی و قدردانی به عمل آورند.
نویسنده: سروان "مسلم احمدی" 

نظرات بینندگان