کد خبر: ۱۳۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

عملیات سریع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در آتش سوزی میان جنگل فسا

روز جمعه در منطقه یقه حسنی آبشخور قدیم منطقه حفاظت شده میانجنگل فسا آتش سوزی اتفاق افتاد که با اقدام به موقع و عملیات سریع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از گسترش آن جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، بهنام محمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا گفت: روز جمعه مورخ ۹/۳/۹۹ در ساعت ۱۷ متوجه آتش سوزی در منطقه یقه حسنی شدیم که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و همکاری منابع طبیعی و آتش نشانی و پرسنل باغ تحقیقات کشاورزی و مردم محلی در ساعت ۱۷/۳۰ آتش مهار گردید.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا افزود: در این حادثه مساحت تقریبی 500 متر دچار حریق شد که حدود ۵۰ بوته جنگلی بطور کامل در آتش سوخت.
گفتنی است سرعت عمل در مهار آتشوزی جنگل ها و مراتع از نکات حیاتی در این زمینه بوده و مهار حریق در بدو امر آسانتر و با کمترین امکانات قابل انجام است اما با گسترش حریق ضمن افزایش خسارت مهار آن نیز نیرو و امکانات زیادی طلب می کند.
وی در ادامه گفت: عاملین حادثه با یک دستگاه خودروی سواری پژو متواری شدند که با هماهنگی های لازم مراحل شناسایی و پیگیری آنان متعاقبا انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان