کد خبر: ۱۳۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

شمار مبتلایان کرونا ویروس در فارس به ۵۹۴۶ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۶۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از هزار و ۴۶۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کووید۱۹ استان، ۶۵ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۹۴۶ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ۶۵ مورد جدید در استان، شیراز ۴۰ مورد؛ مرودشت ۵ مورد؛ داراب و زرقان هر کدام  ۳ مورد؛ ممسنی و قیروکارزین هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

او افزود: خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان ۱۱۰ نفر است.

دکتر همتی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۳۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته اند.

او با اشاره به  نامگذاری ۳۱ می مصادف با یازدهم خرداد، روز جهانی بدون دخانیات گفت: با توجه به تاثیر ارتباط مصرف دخانیات با افزایش ابتلا به بیماری کووید۱۹، شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفندهای صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» اعلام شده است.

دکتر همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، بازدیدهای کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی افزایش پیدا کرده است، از تعطیلی ۱۸۳ مرکز توزیع قلیان در سطح شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با رعایت توصیه های بهداشتی و ایجاد محدودیت در عرضه و مصرف مواد دخانی، سلامت را به خود، خانواده و جامعه هدیه کنیم.

او یادآور شد: برای غلبه بر بیماری کووید۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، الزامی است.
نظرات بینندگان