کد خبر: ۱۳۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

کشف 435 کیلوگرم مواد مخدر در "بوانات"/ توقیف 15 میلیارد کالای قاچاق در "لارستان"/ قصد اخاذی میلیاردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 کشف 435 کیلوگرم مواد مخدر در "بوانات"
فرمانده انتظامی استان از کشف 435 کیلوگرم مواد مخدر شامل: 281 کیلوگرم حشیش و 154 کیلو تریاک در شهرستان "بوانات" خبر داد. 
سردار "رهام بخش حبیبی"، اظهار داشت: مأموران انتظامی "بوانات" از خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان با استفاده از یک خودرو پژو 405 مطلع و اقدام به ایجاد ایست و بازرسی در ورودی این شهرستان کردند.
وی ادامه داد: با کنترل محسوس و نامحسوس خودروهای عبوری، خودرو مورد نظر توسط ماموران شناسایی و دستور ایست داده شد که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده خودرو که عرصه را برخود تنگ می دید، ضمن رها سازی خودرو با استفاده از تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد.
سردار حبیبی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد، افزود: در بازرسی از این خودرو 435 کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۸۱ کیلوگرم حشیش و 154 کیلوگرم تریاک کشف شد.

برگزاری دومین مرحله رزمایش همدلی مومنانه پلیس فارس
فرمانده انتظامی استان با اشاره به برگزاری دومین مرحله از رزمایش همدلی مومنانه کارکنان انتظامی استان گفت: کارکنان انتظامی استان فارس در این مرحله 850 بسته معیشتی را برای توزیع بین اقشار آسیب پذیر تهیه کردند. 
سردار "رهام بخش حبیبی" در حاشیه مراسم دومین مرحله از رزمایش همدلی مومنانه کارکنان انتظامی استان فارس در ستاد فرماندهی، اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا ( مدظله العالی)، کارکنان فرماندهی انتظامی استان به همت مجموعه عقیدتی سیاسی در قالب پویش همدلی مومنانه نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی کارکنان در جهت گسترش فرهنگ ایثار و نفاق اقدام کردند.
وی ادامه داد: در این راستا کارکنان انتظامی استان فارس در مرحله اول بالغ بر 200 بسته معیشتی و در مرحله دوم 850 بسته معیشتی تهیه کردند که بین نیازمندان و معسران جامعه توزیع می گردد.
 فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه بسته های تهيه شده شامل برنج ، روغن، ماكاروني، رب گوجه و سایر اقلام ضروری است، افزود: پلیس در کنار انجام هدفمند ماموریت های خود با محوریت تامین امنیت و آرامش فردی و اجتماعی، در اقدامات انسان دوستانه نیز پیشقدم است.

توقیف 15 میلیارد کالای قاچاق در "لارستان"
جانشین فرماندهی انتظامی استان، گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "لارستان" یک محموله کالای قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال توقیف شد. 
سرهنگ "یوسف ملک زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : مأموران پلیس آگاهی شهرستان "لارستان" هنگام کنترل خودرو های عبوری در محور "بندرعباس-لارستان" به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، 642 عدد اتصالات صنعتی خارجی شامل شیر فلکه و انواع سه راهی، 18 هزار و 720 کیلوگرم انواع دربند و رابط، یک هزار و 412 عدد قاشق و چنگال و یک دستگاه تلویزیون قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان با بيان اينكه ارزش ريالي اموال مكشوفه، برابر نظر كارشناسان 15 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در اين خصوص یک متهم دستگير و به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف 93 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در ممسنی
فرمانده انتظامي ممسنی گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته، 79 دستگاه موتورسيكلت و 14دستگاه خودرو متخلف در این شهرستان توقیف شد. 
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوریت برخورد با وسائل نقليه متخلف در سطح حوزه استحفاظي شهرستان ممسنی اجرایی شد.
وی گفت: در نتیجه اجرای این طرح، 79 دستگاه موتورسیکلت  و 14دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.
سرهنگ قسام خاطر نشان كرد:طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با متخلفان با هدف پيشگيري از وقوع جرم و کاهش تصادفات در سطح جامعه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی ضمن قدرداني از همكاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 قصد اخاذی میلیاردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی
با تلاش کارشناسان پلیس فتا، مردی جوان که با وعده ازدواج و دریافت تصاویر‌های خصوصی اقدام به اخاذی از یک خانم کرده بود، در شیراز دستگیر شد. 
رییس پلیس فتا استان فارس، بیان کرد : در پی شکایت خانمی 20 ساله مبنی بر اخاذی از وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد فردی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با وی آشنا شده و این فرد شیاد با چرب زبانی و وعده های دروغین همچون ازدواج و یا استخدام در شرکت‌های معتبر او را فریب و به تعدادی از تصاویر خصوصی‌ وی دست یافته است.
این مقام مسئول بیان داشت: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان کرد پس از مدتی این مرد جوان مزاحمت‌هایش را آغاز و با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش شروع به اخاذی کرده و از دختر جوان می‌خواهد برای انتشار ندادن تصاویر مبلغ یک میلیارد ریال به حسابش واریز کند.
رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم را کمتر از 48 ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.
سرهنگ سلیمانی گفت: از مخفیگاه متهم تعدادي اسناد و مدارک از قبيل رسيد و برگ‌هاي سفيد امضا از افراد دیگر و همچنين فيلم‌ها و تصاوير و پيامک‌هاي مشابه با موضوع پرونده کشف شد.
رییس پلیس فتا فارس از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست از ارسال تصاویر خصوصی خود به افراد ناشناس جداً خودداری نموده و در صورت بروز مزاحمت در فضای مجازی سریعاً موضوع را با خانواده خود مطرح و به پلیس گزارش کنند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.

دستگيري4 سارق در داراب
فرمانده انتظامي شهرستان داراب از دستگيري 4 سارق و کشف 20 فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد. 
سرهنگ"علیرضا نوشاد"، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان احتمالي در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام کار اطلاعاتي گسترده، ماموران 4 متهم را در این خصوص شناسایی و آن ها را طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ نوشاد گفت: متهمان در تحقیقات به 20 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکميل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مقام قضایي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان داراب به شهروندان توصيه کرد: براي درب ورودي منزل ،از قفل هاي مطمئن و استاندارد استفاده نمايند.

رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد: ضربه به یک باند مواد مخدر و کشف 426 کیلوگرم تریاک در شیراز
رئیس کل دادگستری استان فارس از ضربه به یک باند مواد مخدر در شیراز و کشف مقادیر عمده ای مواد مخدر و دستگیری عامل اصلی ورود این مواد خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سید کاظم موسوی با اعلام این خبر گفت: از این باند که به صورت شبکه ای به توزیع مواد مخدر اقدام می نمود مقدار 426 کیلوگرم تریاک کشف شده است .
وی افزود: این باند به صورت سازمان یافته به توزیع مواد مخدر در سطح استان اقدام می کردند که با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.
این مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه تاکنون عامل اصلی ورود و توزیع این مواد دستگیر شده است گفت: سایر اعضای این باند توزیع مواد مخدر نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند.
وی افزود: این محموله مواد مخدر از استان های شرقی وارد استان شده بود و قرار بود علاوه بر استان فارس در سایر استان ها نیز توزیع شود که با اقدام به موقع و رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) مورد شناسایی قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بر قاطعیت دادگستری استان در مبارزه با مواد مخدر و برخورد با سودگران مرگ تأکید کرد و بیان داشت : برخورد با عاملان اصلی و توزیع کنندگان مواد مخدر می تواند زمینه کوتاه شدن دست خرده فروشان در توزیع و پاک شدن شهر از وجود معتادان متجاهر را فراهم سازد.
وی افزود: مبارزه جدی با مواد مخدر در دستور کار مجموعه قضایی استان قرار دارد و در طول یک سال اخیر دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و حوزه های قضایی استان احکام قاطع و سنگینی را برای قاچاقچیان مواد مخدر صادر کرده اندکه در نتیجه این اقدام و هوشیاری نیروهای امنیتی و پلیس مواد مخدر استان مسیر استان فارس برای فعالیت قاچاقچیان و ترانزیت مواد مخدر نا امن شده است.

کشف خودرو تیبا سرقتی در سپیدان
فرمانده انتظامی سپیدان از کشف خودرو تیبا سرقتی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "احمد فداکار" در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان سپيدان هنگام گشت زني و کنترل حوزه استحفاظی به يک دستگاه خودرو تيبا که کنار خيابان پارک شده بود، مشکوک شدند .
وی با بیان اینکه در  بررسي و استعلام های لازم مشخص شد که این خودرو داراي سابقه سرقت از شهرستان شيراز مي باشد، افزود: در این رابطه 2 متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائی شدند.
سرهنگ فداکار تأکید کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه، از به سرقت رفتن خودرو و موتورسیکلت خود پیشگیری کنند.

دلزدگی زناشویي چيست؟
دلزدگی زناشویی به علت مجموعه ای از توقعات غیرواقع گرایانه و فراز و نشیب های زندگی بروز می کند. 
دلزدگی از عشق، یک روند تدریجی است. در واقع، صمیمیت و عشق به تدریج رنگ می بازند و به همراه آن، احساس خستگی عمومی عارض می شود. در شدیدترین نوع آن، دلزدگی برابر است با فروپاشی رابطه.
علایم دلزدگی زناشویی:
دلزدگی زناشویی دارای نشانه های زیر است:
1- نشانه های جسمی:
نوعی احساس دلزدگی و کسالت ، سردردهای مزمن، بی اشتهایی یا پرخوری ،…
2- نشانه های عاطفی:
دلزده ها قبل از هر چیز احساس آزردگی می کنند. آنها حس می کنند در زندگی مشترک اذیت می شوند. تمایلی به حل مشکل نشان نمی دهند و امیدی هم ندارند مشکلاتشان حل شود. حس می کنند کسی را ندارند که از آنها حمایت عاطفی کند.
3- نشانه های روانی
دلزده ها خودشان را باور ندارند، حس می کنند شکست خورده اند و خودشان را دوست ندارند. آنها دیگر نه همسرشان را قبول دارند و نه می توانند او را دوست داشته باشند.
 چرا دلزدگی زناشویی پیش می آید ؟
1- توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه
گاهی توقعات ما آنقدر بالا و غیر واقع بینانه است که ازدواج با هر فرد دیگری هم نمی تواند آن توقع ها را برآورده کند. مثلا زنی که توقع دارد شوهرش که از صفر زندگی را با او شروع کرده باید یکساله هم خانه و هم ماشین بخرد، معلوم است با دیدن واقعیت دلزده می شود.
2- گذشتن از فاز هیجانی اول ازدواج
وقتی زن و شوهر از فاز هیجانی و عاطفی اول پس از ازدواج بیرون می آیند، هر حادثه کوچکی را بهانه  می کنند تا به همسرشان یک برچسب منفی بزنند. در این مواقع سکوت مردها نشانه بی احساسی شان تلقی می شود و یک بار محبت نکردن زن ها، نشانه ی نامهربانی شان!
3- نگفتن احساسات به یکدیگر
اگر همسران، نیازهای خود را مطرح نکنند یا در رابطه با همدیگر پی به نیازهای یکدیگر نبرند و به راه حل مثبتی برای برآورده کردن نیازهایشان نرسند، خطر دلزدگی دوچندان می شود.
  درمان دلزدگی زناشویی چیست ؟
1- توقع هایتان را منطقی و منصفانه کنید
روانشناسان می گویند توقع های غیرمنطقی، بیشترین ارتباط را با دلزدگی زناشویی دارد. اینکه ما باور داشته باشیم توافق نداشتن، باعث تخریب رابطه است اولین باور غیر منطقی است.
باید یاد بگیریم اختلاف نظر طبیعی است و نباید آن را منفی تفسیر کنیم. اینکه باور داشته باشیم رفتارهای همسرمان تغییر نمی کند هم غیرمنطقی و غیرمنصفانه است.
البته اینکه فکر کنید می توانید از همسر امروزتان، انسان دیگری خلق کنید هم کاملاً اشتباه است. اینکه توقع داشته باشیم همسرمان ذهن ما را بخواند هم غیرمنطقی است. باید خودمان نیازهایمان را به زبان بیاوریم و توقع نداشته باشیم همسرمان ذهنمان را بخواند.
2- خودتان، رابطه را تازه نگه دارید
در روزهای اول پس از ازدواج، همه چیز تازه و هیجان برانگیز است اما وقتی که همه چیز تکراری شد، زن و شوهر کم کم از هم دلزده می شوند.
در این مواقع گذاشتن انرژی برای رابطه می تواند آن را همچنان هیجان برانگیز نگه دارد. سعی کنید همسرتان را غافلگیر کنید، هر چند وقت برنامه دو نفره هیجان برانگیزی برای هم بگذارید.
به هم ابراز احساسات کنید. اگر مشکلی هم پیش آمد با هم مطرحش کنید یا با مشورت گرفتن از یک مشاور خانواده آن را حل کنید.
گرد آورنده : "ملیحه جعفری صحرارودی" - مشاور و مددکار اجتماعی پلیس فسا، استان فارس
هشدارهاي پليس جهرم در خصوص پيشگيري از سرقت خودرو
فرمانده انتظامي شهرستان جهرم در رابطه با پيشگيري از سرقت خودرو به دارندگان وسايل نقليه هشدارهايي ارائه داد . 
سرهنگ "افشين حيدري" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي افزايش قيمت قطعات و لوازم خودرو دارندگان وسايل نقليه مي بايست بيشتر نكات ايمني و پيشگيرانه از سرقت را مد نظر قرار داده و به هشدار هاي پليسي براي پيشگيري از سرقت خودرو  به شرح زیر توجه نمايند .
1- از پارك نمودن اتومبيل خود در نقاط خلوت و تاريك خودداري كنيد.
2- پلاك‌هاي خودروي خود را به طور مرتب كنترل كنيد، چنانچه متوجه فقدان يا تعويض آنها شديد، مراتب را سريعاً به پليس اطلاع دهيد.
3- در ساعات خلوت شبانه‌روز، از سوارنمودن مسافراني كه پيشنهاد كرايه غير متعارف داده و قصد عزيمت به نقاط پرت و دور افتاده را دارند، پرهيز كنيد.
4- از نصب سيستم دزدگير توسط افراد متفرقه و ناشناس بر روي اتومبيل خود خودداري كنيد.
5- اتومبيل خود را به قفل مركزي، دزدگير، قفل پدال، قفل فرمان و سوييچ مخفي و ساير لوازم باز دارنده مجهز کنید.
6- هنگام تعويض چرخ يا برطرف نمودن نقص فني اتومبيل از قفل بودن در‌ها اطمينان حاصل نماييد.
7- به محض مشاهده افراد مشكوك و اتومبيل‌هاي رها شده موارد را سريعا به مركز فوريتهاي پليسي 110 گزارش نمائيد. 
نظرات بینندگان