کد خبر: ۱۳۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با شیرازه:

صراط مستقیم انقلاب راه، سیره و وصیت نامه امام(ره) است

دکتر جعفرزاده گفت: نگذاریم شخصیت و مکتب خمینی کبیر در روزمرگی و جناح بازی کمرنگ شود.

 دکتر مرتضی جعفرزاده کارشناس مسائل سیاسی منطقه خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه متاسفانه برای پرداخت به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) فقط در خرداد و بهمن اشاراتی کلی می شود و این اجحاف در مورد این شخصیت بزرگ ملی است که همیشه به صورت کلی، به نگاه و مکتب و خط ایشان پرداخته می‌شود، تأکید کرد: باید حواسمان باشد که این شخصیت در روزمرگی‌های ما گم نشود؛ چرا که منشور اصلی انقلاب، کلام و صحیفه امام است.

صراط مستقیم انقلاب راه و سیره و روش و صحیح و وصیت نامه امام است

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای در داخل به دلیل ضدیت با اسلام و مخالفت با انقلاب، با تفکر امام و انقلاب مقابله می‌کنند و از طرق مختلف سعی در کمرنگ کردن و تحریف این نگاه حضرت امام دارند، ادامه داد: عده ای هم سعی می‌کنند که یک نگاه گزینشی نسبت به این شخصیت بین المللی داشته باشند؛ که این هم اجحافی بزرگ در حق این بزرگ مرد تاریخ است.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، از بعد از رحلت حضرت امام(ره) تا امروز، اولین جریانی که سعی در مقابله با تفکر امام (ره) در داخل داشته، جریان لیبرال بوده که سعی کرده ابتدا به ساکن، امام را از دستور کار انقلاب خارج کند و حضرت امام(ره) را از بعد از ۱۴ خرداد ۶۸ تمام شده فرض کرده و به تعبیر آقای گنجی، اصلاح طلب فراری به خارج از کشور، حضرت امام را به موزه بفرستد.

جعفرزاده افزود: به عقیده آنها با تمام شدن امام، تفکر انقلاب هم تمام شده و با اتمام تفکر انقلاب، کار انقلاب هم به اتمام می رسد؛ پس سعی کردند که نگاه جهان بینی حضرت امام که حاکم بر انقلاب بوده را کمرنگ کنند؛ و تا به امروز هم از طرق مختلف از جمله مصادره به مطلوب کردن امام و گزینشی کردن صحبت‌های ایشان، یا تحریف صحبت ها و یا حتی با تعاریف خاطراتی خاص از امام، سعی کردند حضرت امام را خیلی منزوی جلوه دهند، و در جاهایی هم حضرت امام را یک رهبر دینی خیلی دیکتاتور معرفی کنند و این ها تحریفاتی است که نسبت به شخصیت امام(ره) می شود.

وی ضمن تصریح بر اینکه عده‌ای دیگر هم سعی می کنند امام را فقط یک شخصیت محترم معرفی کنند نه یک شخصیت برجسته و رهبر دیندار عارف مجاهد مبارز و همه جانبه که این هم نوعی تحریف نسبت به حضرت امام(ره) است، گفت: مثلاً حضرت امام را به صفحه اول کتب درسی می آورند، یا ایشان را تبدیل به یک واحد یا کتاب درسی در دانشگاه می کنند؛ و حضرت امام را این گونه محدود می کنند که مرد خوبی بود و حرفهای خوبی هم زده و سایر شئون حضرت امام را در سایر موارد نادیده می‌گیرند که این هم نوعی تحریف است که باید توجه ویژه به این امر داشته باشیم.

به عقیده جعفرزاده، مورد سوم تحریف شخصیت و راه و منش امام خمینی(ره)، این است که عده‌ای سعی می‌کنند از طریق مقایسه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله)، دو کار انجام دهند: هم اینکه مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری را زیر سوال ببرند، مثلا بگویند امام اقتدار داشت و مقام معظم رهبری این اقتدار را ندارد؛ و هم از طریق مقایسه وزیر سوال بردن مقام معظم رهبری، القا کنند که حضرت امام ایشان را معرفی کرده و مردم را دچار تشکیک کنند.

این کارشناس سیاسی با تصریح بر اینکه در کشور یک جریان سیاسی با عنوان "جبهه پیروان خط امام" داریم که امروز در مقابل تفکرات مقام معظم رهبری ایستاده‌اند و در تفکرات امام راکد مانده اند انگار از سال ۶۸ به بعد رهبر و امام در جامعه وجود ندارد، این را هم نوعی تحریف دانست که با عوامل قبل، در مقابل شخصیت، تفکرات و خط امام در داخل ایستاده‌اند و تحریفاتی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به عوامل خارجی تحریف شخصیت و مکتب خمینی بزرگ اظهار داشت: یک جریان هم از خارج کشور وجود دارد که به تحریف انقلاب و تفکرات امام می پردازد که جریان رسانه‌ای است.

جعفرزاده تصریح کرد: جریان رسانه ای دشمن از طریق آرشیو هایی که در اختیار دارند و تصویرسازی‌های که می کنند، حقایق را وارونه نشان می‌دهند. مثلاً چند سال پیش مستندی در شبکه VOA به عنوان انقلاب ۵۷ در ۵ قسمت ۱ ساعت و نیمه که از نظر تدوین بسیار قوی و حرفه ای ساخته شده بود، پخش شد. با دیدن این مستند به این نتیجه می‌رسیم که امام راحل، شخصیتی دودل و کاملا مردد داشت و انقلاب را با تردید ایجاد کرده؛ و کلی شبهات ریز و درشتی که از این طریق و با تکنیک‌های رسانه‌ای، در مقابل خط امام تولید شده است.

این کارشناس سیاسی منطقه گفت: رسانه‌های بیگانه به مناسبت‌های مختلف مستنداتی تولید می‌کنند و این گزارشات و مستندات تشکیک و تردید خیلی جدی و اساسی را در مقابل خط امام ایجاد می نمایند که نیاز به مقابله و جواب برای این گونه برنامه ها وجود دارد و جای کار زیادی دارد؛ چرا که برای نسل جوان با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی، شبهه های اساسی ایجاد می‌کنند که نیاز به پاسخگویی و روشنگری دارد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این تحریفات، کسانی که دل در گرو انقلاب داشته و حضرت امام را دوست دارند، باید مجدداً شخصیت حضرت امام و راه و روش و شیوه و مکتب این شخصیت الهی را مطالعه کرده و بهتر بشناسیم و منظومه فکری را از خدمات و رفتار انقلابی ایشان استخراج کنیم. نباید بگذاریم حضرت امام در روزمرگی و مسائل جناحی و سیاسی گم و کمرنگ شود.

جعفرزاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان یک عبارت خوبی دارند که می‌فرمایند "اگر ما فراموش کنیم راه و خط امام خمینی را، یک سیلی محکم خواهیم خورد"، این سیلی محکم، همین است که انقلاب را از مسیر خود خارج می‌کند. پس نیروها و جوانان انقلابی باید بازخوانی اصول و تفکرات امام را داشته باشند تا در مسیر گفتمان انقلاب، ثابت حرکت کنند. صراط مستقیم انقلاب، راه و سیره و روش و صحیفه و وصیت نامه امام(ره) است.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان