کد خبر: ۱۳۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
جمعی از تشکل‌های سیاسی فارس از اولین گام قاطع انقلابی منتخبان خانه ملت حمایت کردند؛

منتخبان فارس فارغ از مصلحت‌اندیشی‌ها در آزمون‌های انقلابی ورود کنند

جمعی از احزاب و تشکل‌‌های انقلابی و ولایتمدار فارس با صدور بیانیه‌ای در حمایت از اولین گام قاطع انقلابی تعدادی از نمایندگان خطاب به منتخبان فارس تصریح کردند: شما امروز قطعا به نماد و نشانه جریان انقلابی و حزب‌اللهی در درون ساختار رسمی تبدیل شده‌اید و اگر در مواجهه با جریان رسمی فسادپرور محافظه‌کاری کنید، صدق و عزم شما به کلی مخدوش و امید مردم به ناامیدی تبدیل خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از واحد ارتباطات و رسانه شورایعالی تشکل‌های ولایتمدار فارس، جمعی از احزاب و تشکل‌‌های انقلابی و ولایتمدار فارس با صدور بیانیه‌ای از اولین اقدام قاطع و انقلابی تعدادی از منتخبان خانه ملت از جمله دکتر روح‌الله نجابت، جوان‌ترین منتخب لیست شورای ائتلاف فارس در رد اعتبارنامه منتخبانی که شائبه فساد سازمان‌یافته و رانت دارند، حمایت و خطاب به منتخبان فارس بیان کردند: شما امروز قطعا به نماد و نشانه جریان انقلابی و حزب‌اللهی در درون ساختار رسمی تبدیل شده‌اید و اگر در مواجهه با جریان رسمی فسادپرور محافظه‌کاری کنید، صدق و عزم شما به کلی مخدوش و امید مردم به ناامیدی تبدیل خواهد شد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 «از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.» امام خمینی(ره)

 بيانيه گام دوم را مي‌توان مرام‌نامه انقلاب اسلامي در آستانه ورود به دهه پنجم دانست که نقشه راه انقلاب اسلامي به حساب مي‌آید. در ميان توصيه‌هاي هفت‌گانه کليدي رهبر معظم انقلاب در این بيانيه، چهارمين محور اختصاص به «عدالت و مبارزه با فساد» دارد، از این رو رسالت مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب، رسالتی سنگین است؛ اما یکی از نقاط ضعف عمده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های قبل، عدم خودنظارتی و ضعف جدی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بود و اگر مجلس یازدهم می‌خواهد با چنین مصائبی در طول چهار سال آینده مواجه نشود ضرورت دارد گام اول را در این باره محکم بردارد، مشکلات فعلی کشور، ضرورت ایجاد یک تغییر و تحول اساسی را در کشور ایجاب کرده است که مجلس یازدهم در ایجاد این تحول، نقش اساسی را به عهده دارد. مجلس باید با حرکت درست در مسیر خدمت به مردم شرایطی را فراهم کند که نیازهای مردم و داشته‌هایی که سبب بهبود وضعیت جامعه بشود، فراهم شود و بی‌شک برای اجرای این مسیر در گام اول یعنی تایید یا رد اعتبارنامه‌های نمایندگان قوی وارد شود. 

ما تشکل‌های ولایتمدار فارس در این بیانیه با تقدیر از اقدام قاطع انقلابی تعدادی از منتخبان ملت ازجمله نماینده جوان و انقلابی حوزه انتخابی شیراز و زرقان دکتر نجابت در رد اعتبارنامه نمایندگانی که شائبه رانت و فساد سازمان‌یافته دارند، خطاب به همه منتخبان استان فارس خاطرنشان می‌کنیم: مجلس انقلابی در دومین سال از گام دوم انقلاب، در برابر یک دوراهی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است؛ بخش مهمی از وضع انقلاب در آینده، به عملکرد منتخبان انقلابی در این مقطع وابسته است. امروز چشم مردم به سوی شماست و در انتظارند تا ببیند در عمل، چه اندازه «قاطعیت» و «اراده» علوی در شما مشاهده خواهند کرد.

شما امروز قطعا به نماد و نشانه جریان انقلابی و حزب‌اللهی در درون ساختار رسمی تبدیل شده‌اید و هر طور که عمل و اقدام کنید، به سایر نیروهای انقلابی نیز تعمیم داده خواهد شد. پس «مسئولیت تاریخی» بر عهده دارید که بسیار فراتر از شرایط عادی است. اگر در مواجهه با جریان رسمی فسادپرور، محافظه‌کاری کنید و مصلحت را بر حقیقت ترجیح دهید، صدق و عزم شما  مخدوش و امید مردم به ناامیدی تبدیل خواهد شد؛ زیرا هرچه در برابر این زیاده‌خواهان دنیاطلب و اشرافی، «مماشات» و «عقب‌نشینی» کنید، آنها پیشتر خواهند آمد و کار را دشوارتر و در نهایت، عقیم و بی‌اثر خواهند کرد. بر همین اساس پرچم مقدس و شریف عدالت‌خواهی و دفاع از حقوق مستضعفان و محرومان را، حتی به بهای جان خویش نیز زمین نگذارید.

 مبارزه کنونی با مفاسد موجبات خشنودی ملت ایران، دلگرمی دوستان انقلاب و نظام را در پی داشته و ان شاءالله رضایت و نصرت الهی را نیز به‌ دنبال دارد. ملت با بصیرت ایران اسلامی با پیگیری اخبار مقابله با مفاسد در مجلس، جای خالی تفکر انقلابی مشابه بر صحنه مدیریتی کشور را بیش از پیش احساس کرده و حکمت این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «هر جا انقلابی عمل کردیم موفق بودیم» را در می یابند.

امضاکنندگان این بیانیه بدین شرح هستند:
پویش مردمی یاران انقلاب اسلامی فارس
جامعه اسلامی اصناف و بازاریان فارس 
جامعه اسلامی فرهنگیان فارس 
جامعه اسلامی مهندسین فارس
جامعه اسلامی ورزشکاران فارس 
جامعه جوانان متحد اسلامی فارس
جامعه فاطمیون شیراز 
جبهه پایداری انقلاب اسلامی فارس
جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری فارس
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فارس
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی فارس
جمعیت پیروان زینب(س) فارس 
جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی فارس
جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی فارس
حزب موتلفه اسلامی فارس 
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی فارس 
کانون رهپویان وصال شیراز
مجمع جوانان انقلابی فارس

نظرات بینندگان