کد خبر: ۱۳۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

استان فارس به مرحله هشدار رسید/ افزایش مبتلایان در فارس به 6147 نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه استان فارس به مرحله هشدار رسید، از مردم خواست تا توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به مردم فارس در خصوص افزایش ناگهانی ابتلا به کروناویروس، اظهار کرد: آمار افزایش مبتلایان به کروناویروس در روزهای اخیر استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان و به علت همجوار بودن با استان فارس، با یک افزایش ناگهانی شیوع ویروس مواجه هستیم و استان فارس در حال حاضر به مرحله هشدار رسیده است.

او با اشاره به بررسی هزار و ۵۶۹ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۳۷ مورد مثبت اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از ۱۳۷ مورد جدید در استان، شیراز ۷۴ مورد، لامرد ۸ مورد، ممسنی ۴ مورد، مرودشت ۳ مورد، بیضا، زرقان و کازرون هر کدام ۲ مورد، قیروکارزین، مهر و کوه چنار هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

عبدالرسول همتی تصریح کرد: با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به ۶ هزار و ۱۴۷ مورد افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: در ۵ روز گذشته مورد فوتی به علت ابتلا به کروناویروس در استان فارس گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹، ۱۱۰ نفر است.

همتی، مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز ۵ هزار و ۴۴۹ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان فارس خواست تا توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، دلیل بازگشایی مشاغل، ضعیف بودن کروناویروس نیست، کروناویروس در حال انتقال در بین مردم است و مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال ویروس، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، در خانه ماندن و پرهیز از تردد‌های غیرضرور است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان