کد خبر: ۱۳۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
نماینده مردم شهرستانهای مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی؛

عدالت خواهی و گرفتن انقلاب از دست نا اهلان، مهم ترین محور هایی که مجلس باید پیگیر آن باشد

جلال رشیدی در خصوص مجلس تراز از دیدگاه امام راحل، گفت:مهمترین اهدافی که این مجلس باید دنبال کند که منطبق بر آرمان های امام و رهبری باشد، بحث توجه ویژه به محرومین و مستضعفین همچنین عدالت خواهی و گرفتن انقلاب از دست نا اهلان است
عدالت خواهی و گرفتن انقلاب از دست نا اهلان، مهم ترین محور هایی که مجلس باید پیگیر آن باشد

به گزارش شیرازه، مجلس شورای اسلامی از جمله‌ نهادهای برآمده از نظام جمهوری اسلامی است که با رأی مردم سررشته تقنین و نظارت بر امور کشور را در اختیار دارد. حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دیدگاه‌های بدیع و تازه‌ای درباره ویژگی‌ها و وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند که بازخوانی آن‌ها، جامعه را به برآمدن مجلسی در تراز انقلاب اسلامی رهنمون می‌کند. به اعتقاد ایشان نماینده تراز باید مردمی باشد؛ از بطن توده‌های مردم برآمده باشد؛ از دشمن هراسی به دل راه ندهد و خداترس باشد؛ دارای بینش و فهم سیاسی باشد؛ نماینده باید سیاست‌مدار و وقت‌شناس باشد تا بتواند قوانین و مقررات را با توجه به شرایط زمان و مکان و به لحاظ محکمات و متشابهات دینی ارائه و تصویب کند و با استقلال و حرّیت حق مردم را پیگیری نماید.
نماینده مردم شهرستانهای مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در خصوص مجلس تراز از دیدگاه امام راحل به خبرنگار شیرازه،گفت:مهمترین اهدافی که این مجلس باید باید دنبال کند که منطبق بر آرمان های امام و رهبری باشد، بحث توجه ویژه به محرومین و مستضعفین است که در پیامی که مقام معظم رهبری برای شروع کار مجلس یازدهم فرستادند به این مهم تاکید ویژه شده بود.

جلال رشیدی با بیان اینکه دومین محوری که مجلس باید پیگیر آن باشد بحث عدالت خواهی است،عنوان کرد: این موضوع هم دغدغه حضرت امام رحمة الله علیه بوده و هم دغدغه حضرت آقا است، چنانچه ایشان در صحبتهای اخیرشان فرمودند: «ما خیلی نتوانستیم به سمت عدالت و عدالت محوری حرکت کنیم».
رشیدی ادامه داد: سومین محوری که این مجلس باید به سمت آن حرکت کند سپردن امور به دست کسانی است که لیاقت و شایستگی حفظ انقلاب را دارند ،همچنین گرفتن انقلاب از دست نا اهلان است.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس یازدهم با توجه به اینکه بیشتر از قشر انقلابی تشکیل و با دیدگاه انقلابی پیش قدم شده، چقدر می‌تواند در راستای رسیدن به اهداف اصلی انقلاب کارساز باشد و بتواند انتظار مردم را برآورده کند؟ابراز داشت: درست است که قاطبه مجلس نیروهای انقلابی هستند اما باید نمایندگان از جمله خود بنده، این محافظت را دائم از خودمان داشته باشیم که خدای ناکرده وارد وادی هایی غیر از راه و مسیر خدمت به مردم نشویم و خودمان را از این وادی ها بر حذر کرده و دور نگه داریم.

رشیدی تاکید کرد: اگر اینچنین باشد یعنی آن تفکر انقلابی که نمایندگان به واسطه آن وارد مجلس شدند تا آخر حفظ شود، اتفاقات خوب و مبارکی در مجلس یازدهم خواهد افتاد.

با توجه به همین مدت کوتاه که مجلس یازدهم آغاز به کار کرده است این مجلس را چگونه ارزیابی می کنید و چقدر می‌تواند در راستای شفاف سازی که الان نیاز جامعه است،پیش رود؟

نماینده مردم شهرستانهای مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در این خصوص،عنوان کرد: با توجه به چهار جلسه ای که تاکنون برگزار شده است و حرکت هایی که به عنوان یک نماینده در صحن مجلس یازدهم،توسط تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس به ویژه قشر جوان مشاهده کرده ام، روزنه هایی از امید را به صورت کاملاً واضح و آشکار نمایان کرده است

رشیدی در ادامه، با اشاره به اینکه به اتفاق چند نفر از نمایندگان در روز سه شنبه گذشته که جلسه صحن مجلس بود طرحی در خصوص شفافیت آرا نمایندگان مطرح کردیم که با حدود 107 رأی این طرح اعلام وصول شد،عنوان کرد: اتفاقاتی که در صحن مجلس در حال رخ دادن است نمایانگر این است که نمایندگان انقلابی عزمشان جزم است برای اول، اصلاح خود مجلس و قوانین تبعیض آمیزی که در آن وجود دارد و پس از آن رفتن به سمت اصلاح قوانینیی که تا به امروز تصویب شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که بُعد نظارتی و پاسخگو کردن مسئولین در برابر مشکلات، به شدت از طرف نمایندگان در حال دنبال شدن است و همه این اتفاقات بارقه هایی از امید را در دل مردم به وجود آورده است که بتوانیم مجلسی را در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

رشیدی در خصوص ماجرای کارت های هدیه ای که به چند تن از نمایندگان اهدا شده بود، اما آنان نپذیرفتند نیز به خبرنگار شیرازه، گفت: کارت هدیه ای که به نمایندگان مجمع تهران داده شده بود که شاید جمعاً مبلغ آن بیش از ۲ میلیون تومان هم نمی شد و اینکه نمایندگان آن را نپذیرفتند یک پیام واضح و  آشکار بود برای بقیه ارگان ها،نهاد ها و ادارات که فکر می‌کنند هنوز در زمان مجلس دهم حضور داریم و این یک جواب کاملا مشخص بود که بگویند ماهیت مجلس یازدهم کاملاً متفاوت است و قطعاً دومین و سومین اقدام در این راستا باعث خواهد شد که دیگر کسی به خود اجازه ندهد یک نماینده را با یک مبلغ، چه بسیار بالا و چه اندک، بخرد و این امضا و صحبت های نمایندگان که در دفاع از حق مردم است ارزش آن بسیار بالاتر از این است که بتوان با بعد مادی آن را مقایسه کرد./
انتهای پیام/
نظرات بینندگان